Gå til innhold

Jeg forstod ikke helt...

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Vedrørende innlegget "jeg trenger sårt noen råd."

Du skriver at arbeidsgiver skal betale sykelønn de første 16 kalenderdager. Men jeg har jo ingen fast ansettelse, ingen faste dager jeg skal jobbe på! Jeg blir jo tilkalt ved andre sykebruk, og må jeg takke nei, så får jeg jo heller ingen lønn, ingen jobb. Som regel blir jeg spurt en og en dag ad gangen, og jeg tror ikke de betaler meg noe om jeg må melde fravær, da bruker de bare en annen vikar.

Har jeg DA noen rett på sykelønn noe sted? Og fra trygdekontoret evt, får jeg da sykelønn som er gått utifra min vanlige lønn, eller er det en minstesats? Hva ligger denne på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45090-jeg-forstod-ikke-helt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det blir en gjennomsnittsberegning av tidligere inntekt/arbeid opp mot hva du ville jobbet hvis du ikke var syk. ringer de og trenger deg og du takker nei pga sykdom har du jo et faktisk inntektstap av sykdommen.

Dersom du har dagpenger ved siden av blir det en gjennomsnittsberegning også her, i så fall må du kreve sykepenger fra 1.dag også fra TK.

Sykepenger gis ikke med noen minstesats, men du må ha en inntekt på minst halvegrunnbeløpet (G) pr år for i det hele tatt å ha rett på sykepenger. En hel G=51360.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45090-jeg-forstod-ikke-helt/#findComment-170345
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...