Gå til innhold

Småunger på fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grining og hyling, sparking i seter, og lignende.

Hvordan takler dere det? Jeg for min del blir superstressa og irritabel. Ødelegger hele flyturen for meg. Grrrr

Anonymkode: 981ea...d89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grining og hyling, sparking i seter, og lignende.

Hvordan takler dere det? Jeg for min del blir superstressa og irritabel. Ødelegger hele flyturen for meg. Grrrr

Anonymkode: 981ea...d89

Blir irritert på foreldrene som ikke klarer å holde styr på ungene sine. Flyturer med småbarn på forberedes grundig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grining og hyling, sparking i seter, og lignende.

Ved grining og hyling sender jeg foreldrene en vennlig tanke,  er glad det ikke er meg og prøver å se ut som om det ikke plager meg.

Sparking i min egen seterygg går det an å si fra om på en hyggelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grining og hyling, sparking i seter, og lignende.

Hvordan takler dere det? Jeg for min del blir superstressa og irritabel. Ødelegger hele flyturen for meg. Grrrr

Anonymkode: 981ea...d89

Jeg er bare glad det ikke er mine barn :).  Men tror jeg så litt annerledes på det før jeg fikk barn selv. Har siden reist med barn i ulike aldre.

Husker jeg reiste med eldstemann da han var drøyt året og ikke kunne sitte stille, og det var en prøvelse. Hjelper ikke helt å forberede når barnet helst vil løpe rundt , men ikke kan. Umulig helt å unngå litt sparking i setet foran, selv om man gjør så godt man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg hadde reagert kommer an på hva foreldrene hadde gjort. Om jeg merket at de forsøkte å roe ned barnet, hadde jeg følt med dem. Om de var "fri oppdragelse-foreldre", hadde jeg blitt veldig irritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.10.2019 den 13.22, Lillemus skrev:

Blir irritert på foreldrene som ikke klarer å holde styr på ungene sine. Flyturer med småbarn på forberedes grundig.

Du er ganske blåøyd hvis du tror at barn ikke kan slå seg vrang på en flytur.  Foreldrene kan ikke gå ut med barnet.  Et lite barn kan reagere på en flytur og gråte høylytt uten at foreldrene får trøstet det.  Å forberede en to-åring på hvordan h*n vil føle er definitivt umulig.

Det kan godt hende at du greide det den ene gangen du fløy med ungene dine, men det var tilfeldig.  Barn er forskjellige, men det er vanlig at de blir urolige når de må sitte stille i lang tid.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske blåøyd hvis du tror at barn ikke kan slå seg vrang på en flytur.  Foreldrene kan ikke gå ut med barnet.  Et lite barn kan reagere på en flytur og gråte høylytt uten at foreldrene får trøstet det.  Å forberede en to-åring på hvordan h*n vil føle er definitivt umulig.

Det kan godt hende at du greide det den ene gangen du fløy med ungene dine, men det var tilfeldig.  Barn er forskjellige, men det er vanlig at de blir urolige når de må sitte stille i lang tid.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Noen får også vondt i ørene uten å kunne si ifra om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske blåøyd hvis du tror at barn ikke kan slå seg vrang på en flytur.  Foreldrene kan ikke gå ut med barnet.  Et lite barn kan reagere på en flytur og gråte høylytt uten at foreldrene får trøstet det.  Å forberede en to-åring på hvordan h*n vil føle er definitivt umulig.

Det kan godt hende at du greide det den ene gangen du fløy med ungene dine, men det var tilfeldig.  Barn er forskjellige, men det er vanlig at de blir urolige når de må sitte stille i lang tid.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Vet godt hvordan det er å fly med småttiser, de minste klarer jo ikke å fortelle at de har vondt i ørene på annen måte enn å skrike f.eks. Det er de litt større ungene om godt tåler å bli irettesatt og sitte stille dersom foreldrene hadde tatt med noe å underholde dem med som kan være irriterende. Når foreldrene lar dem klatre over seterryggen, sparke i setet foran og herje i midtgangen. Om man har unger som er så hyperaktive bør man kanskje velge en annen type ferie enn lange flyturer... Også for ungens del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Vet godt hvordan det er å fly med småttiser, de minste klarer jo ikke å fortelle at de har vondt i ørene på annen måte enn å skrike f.eks. Det er de litt større ungene om godt tåler å bli irettesatt og sitte stille dersom foreldrene hadde tatt med noe å underholde dem med som kan være irriterende. Når foreldrene lar dem klatre over seterryggen, sparke i setet foran og herje i midtgangen. Om man har unger som er så hyperaktive bør man kanskje velge en annen type ferie enn lange flyturer... Også for ungens del.

Det er mange andre grunner til å fly enn ferieturer.  Jeg flyr mye og har flydd mye på alle mulige turer og ser ikke flere uoppdragne unger på fly enn andre steder.  Jeg nekter å tro at du holdt så fantastisk styr på dine unger overalt og spesielt på flyturer.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Om man har unger som er så hyperaktive bør man kanskje velge en annen type ferie enn lange flyturer... Også for ungens del.

Barn trenger på ingen måte å være hyperaktive for ikke å kunne sitte stille på en flere timers flytur. Har selv hatt barn som ikke har kunnet sitte stille i slike situasjoner, og det har jeg egentlig synes har vært et sunnhetstegn, selv om det har vært en prøvelse i mellom. Aktive barn har dessuten minst like mye glede av lengre reiser og opplevelser som de mer stillesittende.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange andre grunner til å fly enn ferieturer.  Jeg flyr mye og har flydd mye på alle mulige turer og ser ikke flere uoppdragne unger på fly enn andre steder.  Jeg nekter å tro at du holdt så fantastisk styr på dine unger overalt og spesielt på flyturer.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Mine ble ikke tatt med på fly fra 3-årsalder og frem til de var 8-9 tror jeg. Nå var ikke det fordi de var urolige altså, det var bare ikke aktuelt med flyturer i den perioden av andre grunner. :) Men jo - de hadde aldri fått lov til å herje bananas inne i flyet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Lillemus skrev:

Men jo - de hadde aldri fått lov til å herje bananas inne i flyet! 

Hva hadde du gjort? Lagt dem i bånd eller banket dem opp?

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Lillemus skrev:

 Men jo - de hadde aldri fått lov til å herje bananas inne i flyet! 

Tror ikke det er noen uenighet om at man bør forsøke å begrense bråket mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du gjort? Lagt dem i bånd eller banket dem opp?

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Hva er det for en kommentar egentlig? Det er mange måter å få barn til å roe seg på. Jeg er generelt sett imot bruk av nettbrett, men jeg vet at mange barn hadde roet seg om det ble satt på en film f.eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du gjort? Lagt dem i bånd eller banket dem opp?

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Jeg var sikkert heldig som hadde forholdsvis rolige barn, men det er jo greit å ha med seg tegnesaker, nettbrett, spill og ting ungen kan holde på med underveis. Jeg forventer jo ikke at de sitter helt stille og ser inn i ryggen på setet foran seg i 4 timer liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg var sikkert heldig som hadde forholdsvis rolige barn, men det er jo greit å ha med seg tegnesaker, nettbrett, spill og ting ungen kan holde på med underveis. Jeg forventer jo ikke at de sitter helt stille og ser inn i ryggen på setet foran seg i 4 timer liksom.

4 timers flyreise er ingen standard.  Barn blir utålmodige, og voksne synes ofte det er vanskelig å konsentrere seg om å lese eller se på film på flyturer.  Det er ikke alle barn som konsentrerer seg om å tegne, spille osv. på et fly i flere timer.  Situasjoner på fly er vanskelige fordi det er så trangt på flyet.  Selv husker jeg ikke spesielle episoder fra mine flyturer med barn, med unntak av når jeg hadde en syk femåring som hadde det vondt.  Jeg tror ikke hun plaget andre spesielt, men mange syntes synd på henne.

Jeg har lang erfaring av å jobbe med barn og jeg hadde heldigvis ikke rolige barn selv.  Jeg hadde barn som kunne roe seg ned, og det er det ikke alle barn som kan.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hodestups skrev:

Hva er det for en kommentar egentlig? Det er mange måter å få barn til å roe seg på. Jeg er generelt sett imot bruk av nettbrett, men jeg vet at mange barn hadde roet seg om det ble satt på en film f.eks. 

Det er ikke alltid mulig å roe ned barn, og på et fly kan ikke foreldre gå ut og fjerne barn fra situasjonen.  Mange hadde kanskje roet seg med en film, men ikke alle.  Det er situasjoner hvor det ikke går.

Anonymkode: 9b7f7...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg fløy med min gutt på to år og han var livredd, skreik fra Bergen til Tronhjem,når vi landet sa han lettet "Dhæææ" og vi skulle opp igjen. Når vi lettet igjen skreik han ikke og det gikk bra, men det var ikke noe kjekt når han skreik så mye. Følte meg pinelig berørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...