Gå til innhold

Selvmordstråder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så lei av slike tråder. Nå kommer også denne til å handle om selvmord, men i form av et spørsmål.

Hvor mange trur dere virkelig har begått selvmord her på dol i løpet av dets eksistens? 

Av alle som har skrevet at de nå skal ta livet sitt, hvor mange har virkelig gjort det? 

Hva trur dere?

Anonymkode: 67fe3...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange trur dere virkelig har begått selvmord her på dol i løpet av dets eksistens?

Dessverre noen. Sannsynligvis ville flere gjort det om de ikke hadde slike steder å drøfte sine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei av slike tråder. Nå kommer også denne til å handle om selvmord, men i form av et spørsmål.

Hvor mange trur dere virkelig har begått selvmord her på dol i løpet av dets eksistens? 

Av alle som har skrevet at de nå skal ta livet sitt, hvor mange har virkelig gjort det? 

Hva trur dere?

Anonymkode: 67fe3...46d

Ja, det har skjedd og det var vel hovedgrunnen til at chatten, Småprat, ble stengt i sin tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins desverre folk som er syke. Og det er trist at noen har det så vondt at de skriver slike tråder. Men det er viktig å ta det på alvor og rapportere det videre til moderator slik at vedkommende kan spores og slik at moderator kan kontakte noen profesjonelle som kan hjelpe vedkommende. For slike tråder er nok et skrik om hjelp. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jensemann
2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Men det er viktig å ta det på alvor og rapportere det videre til moderator slik at vedkommende kan spores og slik at moderator kan kontakte noen profesjonelle som kan hjelpe vedkommende

Det er veldig naivt å tro at administrasjonen ser det som sin oppgave å sette i gang et helt hjelpeapparat for å hindre noen i å ta livet sitt. Det har de verken tid eller ressurser til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, jensemann skrev:

Det er veldig naivt å tro at administrasjonen ser det som sin oppgave å sette i gang et helt hjelpeapparat for å hindre noen i å ta livet sitt. Det har de verken tid eller ressurser til. 

Jeg trodde at de formidlet det videre til hjelpeapparater.  Altså at de sendte inn bekymringsmelding på slikt. Men mulig de ikke gjør.... Jeg vet ikke....  Det kan sikkert administrator svare på... 

@Admin : hvordan håndterer dere slike situasjoner som nevnt i tråden? 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, kupton skrev:

DOL sporer ikke og kontakter ikke andre.

Ok da vet jeg det. Jeg trodde at forum tok selvmordstrusler alvorlig. Men mulig jeg er naiv som trodde det. Å true med å ta sitt liv er jo en ganske alvorlig sak å gjøre mener jeg. Forstår det slik at det er ganske mange av disse truslene. Og det er trist. Det er jo et rop om hjelp etter min mening  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Ok da vet jeg det. Jeg trodde at forum tok selvmordstrusler alvorlig. Men mulig jeg er naiv som trodde det. 

Hvordan i alle dager mener du DOL skal spore opp vedkommende?

Anonymkode: 83604...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, jensemann skrev:

Det er veldig naivt å tro at administrasjonen ser det som sin oppgave å sette i gang et helt hjelpeapparat for å hindre noen i å ta livet sitt. Det har de verken tid eller ressurser til. 

I tillegg kommer det at admin ikke bør gjøre ting som kan gi brukerne inntrykk av at det å poste selvmordstrusler på dol, vil gjøre at noen kommer og redder dem. I mesteparten av dols historie har det vært en helt klar policy på at man aldri gjør noe med denne typen innlegg, annet enn å oppfordre folk til å søke hjelp der man kan få hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, frosken skrev:

I tillegg kommer det at admin ikke bør gjøre ting som kan gi brukerne inntrykk av at det å poste selvmordstrusler på dol, vil gjøre at noen kommer og redder dem. I mesteparten av dols historie har det vært en helt klar policy på at man aldri gjør noe med denne typen innlegg, annet enn å oppfordre folk til å søke hjelp der man kan få hjelp. 

Var du admin før?

Anonymkode: 4ece6...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, frosken skrev:

I mesteparten av dols historie har det vært en helt klar policy på at man aldri gjør noe med denne typen innlegg, annet enn å oppfordre folk til å søke hjelp der man kan få hjelp. 

Hvorfor oppfordret du ikke TS i exit-tråden til å søke hjelp da? Du sa bare at han var respektløs. Ingen sympatisk beskjed å gi til en som sliter, syns jeg.

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er greit å diskutere selvmordstanker og om hvordan en kan få det bedre. Noe annet er når det kommer trusler om at nå kommer jeg til å gjøre det.

En annen ting er smitteefekten , den kan nemlig være der for noen. 

Synes også at @issomethingwrong ofte får ufortjent kjeft for hvordan han svarer.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, emilie321 skrev:

Synes også at @issomethingwrong ofte får ufortjent kjeft for hvordan han svarer.  

Så får han og andre influencere her inne tenke litt mer gjennom hvordan de formulerer seg. Formuleres det setninger med usympatisk innhold har de seg selv å takke syns jeg.

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får han og andre influencere her inne tenke litt mer gjennom hvordan de formulerer seg. Formuleres det setninger med usympatisk innhold har de seg selv å takke syns jeg.

Anonymkode: 272d5...2df

Å streve med livet gir heller ingen et frikort i hensynsløs/respektløs adferd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så får han og andre influencere her inne tenke litt mer gjennom hvordan de formulerer seg. Formuleres det setninger med usympatisk innhold har de seg selv å takke syns jeg.

Anonymkode: 272d5...2df

Det kommer vel an på øyet som ser. Når noen kommer med en slik påstand som også henger litt i lufta. Så er det vel ikke respektløst å spørre hva en vil med dette. Enten så vil en ha hjelp eller så vil en bare provosere eller forkynne at nå vil jeg ikke mer. De to siste tingene synes jeg er dårlig gjort mot andre brukere her inne. Både fordi noen kan oppleve smitteefekten og noen kan bli lei seg forde de ikke får gjort noe for vedkommende.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, XbellaX skrev:

Å streve med livet gir heller ingen et frikort i hensynsløs/respektløs adferd. 

Det får du også formidle til @frosken og @issomethingwrong og deg selv ikke minst. 

Anonymkode: 272d5...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du også formidle til @frosken og @issomethingwrong og deg selv ikke minst. 

Anonymkode: 272d5...2df

Hva var galt med svaret fra XbellaX? Jeg opplevde det ikke respektløst/hensynsløs 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2019 den 13.43, Thebutterfly skrev:

Jeg trodde at de formidlet det videre til hjelpeapparater.  Altså at de sendte inn bekymringsmelding på slikt. Men mulig de ikke gjør.... Jeg vet ikke....  Det kan sikkert administrator svare på... 

@Admin : hvordan håndterer dere slike situasjoner som nevnt i tråden? 

Beklager sent svar da jeg har hatt ferie. Hvordan våre rutiner fungerer kan vi dessverre ikke sin noe rundt, men det er viktig for oss å ivareta liv og helse.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...