Gå til innhold

Hvorfor er dette forumet så tregt og døllt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer ALDRI noen... det er liksom ikke noe fart her!!! 

Anonymkode: 0b094...f9a

Kommer nok an på hva det spørres om og hvordan. Og ikke minst -  det er nok større sjans for å få svar om du skriver under et nick og ikke bare som anonym. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer ALDRI noen... det er liksom ikke noe fart her!!! 

Anonymkode: 0b094...f9a

Prøv Kvinneguiden.

Anonymkode: ea0cb...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Kommer nok an på hva det spørres om og hvordan. Og ikke minst -  det er nok større sjans for å få svar om du skriver under et nick og ikke bare som anonym. 

Det er en konklusjon som jeg ikke helt forstår. Av den enkle grunn at om feks jeg hadde skrevet under nic hadde jeg vært veldig forsiktig med å ta opp personlige eller følsomme tema. Akkurat som du , jeg vet lite om deg selv om jeg har vært her i mange år. Bare noe få med nic som forteller om seg selv. Eneste grunnen til at jeg har fått hjelp i feks psykiatriforumet og gynekologi er fordi det har vært trygt å være anonym. At dere med nic har fått en ide om at dere heller vil svare andre med nic må da dere selv ta litt ansvar for ??. For trådene til de med nic er da absolutt ikke mer spennende enn de anonyme sine tråder ? 

Anonymkode: f3073...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en konklusjon som jeg ikke helt forstår. Av den enkle grunn at om feks jeg hadde skrevet under nic hadde jeg vært veldig forsiktig med å ta opp personlige eller følsomme tema. Akkurat som du , jeg vet lite om deg selv om jeg har vært her i mange år. Bare noe få med nic som forteller om seg selv. Eneste grunnen til at jeg har fått hjelp i feks psykiatriforumet og gynekologi er fordi det har vært trygt å være anonym. At dere med nic har fått en ide om at dere heller vil svare andre med nic må da dere selv ta litt ansvar for ??. For trådene til de med nic er da absolutt ikke mer spennende enn de anonyme sine tråder ? 

Anonymkode: f3073...ad0

Jeg går i alle fall helt i surr i alle de anonyme, det er mye greiere å holde styr på hvem man "snakker med" når vedkommende har et nick og ikke bare er en av 30 andre anonyme. Jeg svarer anonyme også om det er noe jeg føler jeg kan svare på, men det er mer personlig med et nick, synes jeg da. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For trådene til de med nic er da absolutt ikke mer spennende enn de anonyme sine tråder ? 

Anonymkode: f3073...ad0

nei men da veit man i hvertfall hvem man snakker med og kan bli litt mer kjent :)  

Anonymkode: a55b3...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer ALDRI noen... det er liksom ikke noe fart her!!! 

Anonymkode: 0b094...f9a

Sosiale medier har skylda. Og att det ikke er fagpersoner her lenger (under fullt navn).

 

I helgen var det dog litt vel mye aktion! Lørdag kveld var popcorn trådenes aften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en konklusjon som jeg ikke helt forstår. Av den enkle grunn at om feks jeg hadde skrevet under nic hadde jeg vært veldig forsiktig med å ta opp personlige eller følsomme tema. Akkurat som du , jeg vet lite om deg selv om jeg har vært her i mange år. Bare noe få med nic som forteller om seg selv. Eneste grunnen til at jeg har fått hjelp i feks psykiatriforumet og gynekologi er fordi det har vært trygt å være anonym. At dere med nic har fått en ide om at dere heller vil svare andre med nic må da dere selv ta litt ansvar for ??. For trådene til de med nic er da absolutt ikke mer spennende enn de anonyme sine tråder ? 

Anonymkode: f3073...ad0

Det kan selvsagt være like interessante og spennende innlegg fra anonyme, men det er lettere å se for seg mennesket bak innlegget når det er knyttet til et nick. Jeg har laget meg noen bilder av de ulike menneskene her inne, selv om det er få jeg har sett det virkelige bildet på - og dermed er det lettere å ha en samtale med menneskene her, i stedet for bare ordene den anonyme har skrevet. Jeg ser for meg at alle de anonyme har på seg helt like masker, og da blir de ikke individer i mitt hode, - jeg vet jo at det er mange ulike mennesker bak ordene, men for meg krever det mer å sette meg inn i det som skrives når jeg ikke kjenner noenting om mennesket bak ordene.

En kan jo si at alle her har masker foran det egentlige navnet/ansiktet sitt da, siden vi bruker nick, men her inne blir jo nick-masken det "virkelige", hvis du skjønner hva jeg mener 😄

Når det er sagt, er det selvsagt helt OK å skrive anonymt innimellom, særlig når det er noe som er veldig personlig eller handler om noen andre, som en ikke ønsker at ens eget nick skal linkes til eller lignende, men da må en akspetere at en kanskje får færre svar enn om en hadde skrevet med nick.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, påskelilje skrev:

Det kan selvsagt være like interessante og spennende innlegg fra anonyme, men det er lettere å se for seg mennesket bak innlegget når det er knyttet til et nick. Jeg har laget meg noen bilder av de ulike menneskene her inne, selv om det er få jeg har sett det virkelige bildet på - og dermed er det lettere å ha en samtale med menneskene her, i stedet for bare ordene den anonyme har skrevet. Jeg ser for meg at alle de anonyme har på seg helt like masker, og da blir de ikke individer i mitt hode, - jeg vet jo at det er mange ulike mennesker bak ordene, men for meg krever det mer å sette meg inn i det som skrives når jeg ikke kjenner noenting om mennesket bak ordene.

En kan jo si at alle her har masker foran det egentlige navnet/ansiktet sitt da, siden vi bruker nick, men her inne blir jo nick-masken det "virkelige", hvis du skjønner hva jeg mener 😄

Når det er sagt, er det selvsagt helt OK å skrive anonymt innimellom, særlig når det er noe som er veldig personlig eller handler om noen andre, som en ikke ønsker at ens eget nick skal linkes til eller lignende, men da må en akspetere at en kanskje får færre svar enn om en hadde skrevet med nick.

Det er vel egentlig dere som har bestemt at man må akseptere å få færre svar. Jeg får forresten ikke flere svar når jeg bruker nic. Det går mer på at en del folk har vært veldig lenge innpå her og har en slags historie sammen som vi andre ikke kjenner til. Når man tar opp et tema og kommer med et spørsmål skulle man tro at temaet og spørsmålet var av større interesse enn hvem personen er på et offentlig forum som feks omhandler psykiatri. Venner og kjente møter man kanskje på Facebook ol?. Kanskje det handler litt om at dere savner hvordan det en gang var her på forumet. Men rett skal være rett, jeg synes også at det er berikende og mer nært å se igjen de samme « nicene» over tid. Er egentlig veldig glad for det og det er det som gjør forumet spesielt. Men tror også at forumet hadde opplevd det som et tap hvis man kuttet ut alle de anonyme. Min historier de siste årene har vært vanskelig og lett gjenkjennelig. Man kan legge ut svært vanskelige og intime ting om en selv og få null svar. Samtidig kan man se at kanskje hundre har lest det. Man føler seg litt naken og alene da og jeg hadde opplevd det enda verre hvis jeg hadde hatt nic. Spesielt siden noen med nic er opptatt av å danne et bilde av deg ut fra tidligere tråder. Jeg har oppriktig trengt dette forumet for å få hjelp, lufte tanker med andre osv. Ikke bare for en sosial plass å henge med « venner». Håper du ikke opplever dette som kritikk Påskelilje. Du er en av de som skaper en slags trygghet ved å være på forumet. Det samme gjelder flere med nic. Som Lillemus, frosken, Kupton, issomethongwrong osv. 

Anonymkode: f3073...ad0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 12.20, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svarer ALDRI noen... det er liksom ikke noe fart her!!! 

Anonymkode: 0b094...f9a

Spør om medisinering av psykiske lidelser, og du får svar i en fei. For nesten alt annet - Finn et deg annet og større forum. Dette er en smalt forum. Mulig det var annerledes før. 

Her finner du tre grupper: de som bor her inne og alltid trenger hjelp, de som bor her inne og alltid hjelper og «bestemmer» og de mer nøytrale som er litt til og fra med forskjellig temaer. 

Anonymkode: 818d9...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min historier de siste årene har vært vanskelig og lett gjenkjennelig. Man kan legge ut svært vanskelige og intime ting om en selv og få null svar. Samtidig kan man se at kanskje hundre har lest det. Man føler seg litt naken og alene da og jeg hadde opplevd det enda verre hvis jeg hadde hatt nic. Spesielt siden noen med nic er opptatt av å danne et bilde av deg ut fra tidligere tråder.

Men tror du årsaken til at man får null svar, er noe "dypere" enn at ingen synes de har noen råd / gode svar å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2019 den 12.55, AnonymBruker skrev:

Det er en konklusjon som jeg ikke helt forstår. Av den enkle grunn at om feks jeg hadde skrevet under nic hadde jeg vært veldig forsiktig med å ta opp personlige eller følsomme tema. Akkurat som du , jeg vet lite om deg selv om jeg har vært her i mange år. Bare noe få med nic som forteller om seg selv. Eneste grunnen til at jeg har fått hjelp i feks psykiatriforumet og gynekologi er fordi det har vært trygt å være anonym. At dere med nic har fått en ide om at dere heller vil svare andre med nic må da dere selv ta litt ansvar for ??. For trådene til de med nic er da absolutt ikke mer spennende enn de anonyme sine tråder ? 

Anonymkode: f3073...ad0

Hei!

Jeg syns det er en klok vurdering du har tatt med å være anonym, jeg burde nok lært av det, har hatt dårlig erfaring med å være så åpen. Men vanskelig være anderledes enn man er, når man har autisme, men såklart gjør det en sårbar.

Jeg er av de få med nic, som forteller om meg selv, jeg gjør det fordi:

Jeg tenker at mennesker har NAV, PPT tjenester og spesialisthelsetjenester, lovparagrafer, rettighetene sine lovmessig nedfelt,  fylkesmannen, og all info man ønsker lett tilgjengelig via et kjapt google søk, bare noen ord og setninger unna. Men dette er generell informasjon, den er ikke personlig, ikke direkte, ikke realitetsorientert eller praktisk gjeldende dessverre for de som trenger hjelp/råd/løsninger, i hverdagen. Jeg sitter med mitt liv og med min erfaring, med kunnskap om hvordan ting funker i realiteten, det tar jeg sjangsen på å dele, jeg bryr meg om andre, og vil ikke holde kunnskapen for meg selv.

Det jeg tror mennesker mangler og trenger i dag, er mer andres kunnskap og erfaringer, men fundamentert i en ærlig egen-erfaring.

Og gjerne at man vet det man gjør, fordi man deler av noe av sin erfaring, det betyr mye for meg, ..enten man har selv strevd, eller har barn som strever...det er andres personlige og ærlige meninger/erfaringer, jeg syns det personlige gjør forumer informative og lærerike for meg. Rettighetene mine, rent teknisk, ala lovparagrafer, finner jeg veldig lett selv!

Ikke alt har man erfaring på, men noe har man, så for meg, kjennes det fremmed, selv på internet og forumer, lyve/skjule om mine spørsmål, tvil, svakheter, styrker, erfaringer osv... Jeg tenker, jeg er den jeg er, jeg har det jeg har, det er ærlig, det er sånn det er, så jeg har tatt sjansen, på å stole på alle. Det medfører at man blir sårbar, og kan skades, så jeg anbefaler det kun for de som ikke er syke, men mener de har styrke til å stå i det.

Jeg har stort sett hatt god erfaring med å være som jeg er," en åpen bok:-)", ett unntak har det vært på dette forumet, men da etter at jeg inngikk mer privat kontakt med en bruker, som misbrukte min tillit og ærlighet. Jeg har ellers privat kontakt med andre dol brukere, og uten problemer. Men dessverre en del bruker forumer, som en slags forlengelse av seg selv, der de kommer til kort, der tror de at de kommer lengre ved å gi et bilde av seg selv, feks ved og aldri dele noe personlig, og slik male sitt perfekte bilde for andre, som har lite rot i virkeligheten.

Jeg syns du tar opp noe viktig, jeg selv svarer lettere de med nick enn de anonyme, men det er mer fordi jeg så sporadisk for tiden er innom forumer, og da er jeg altså litt mer nysgjerrig på hva de jeg "kjenner" skriver, enn de som skriver som anonyme.

Hadde jeg vært innom forumet oftere, ville jeg nok lest gjennom innlegg på en annen måte, det er for tiden min forklaring på ditt innlegg.

Men jeg syns man generelt, gjør et klokere valg av å skrive som anonym, enn med nick, det er jo ikke sånn at de med nick er mer til å stole på. De uten nick lager de jo mindre "image" og er kanskje mer til å stole på, enn de som er på forumet år etter år, hver dag, og bygger opp liksom, om du forstår, sin egen virkelighet av hvordan andre skal "se" dem.

Så derfor pga av din "vekker" vil jeg lese anonyme innlegg litt annerledes her etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg syns det er en klok vurdering du har tatt med å være anonym, jeg burde nok lært av det, har hatt dårlig erfaring med å være så åpen. Men vanskelig være anderledes enn man er, når man har autisme, men såklart gjør det en sårbar.

Jeg er av de få med nic, som forteller om meg selv, jeg gjør det fordi:

Jeg tenker at mennesker har NAV, PPT tjenester og spesialisthelsetjenester, lovparagrafer, rettighetene sine lovmessig nedfelt,  fylkesmannen, og all info man ønsker lett tilgjengelig via et kjapt google søk, bare noen ord og setninger unna. Men dette er generell informasjon, den er ikke personlig, ikke direkte, ikke realitetsorientert eller praktisk gjeldende dessverre for de som trenger hjelp/råd/løsninger, i hverdagen. Jeg sitter med mitt liv og med min erfaring, med kunnskap om hvordan ting funker i realiteten, det tar jeg sjangsen på å dele, jeg bryr meg om andre, og vil ikke holde kunnskapen for meg selv.

Det jeg tror mennesker mangler og trenger i dag, er mer andres kunnskap og erfaringer, men fundamentert i en ærlig egen-erfaring.

Og gjerne at man vet det man gjør, fordi man deler av noe av sin erfaring, det betyr mye for meg, ..enten man har selv strevd, eller har barn som strever...det er andres personlige og ærlige meninger/erfaringer, jeg syns det personlige gjør forumer informative og lærerike for meg. Rettighetene mine, rent teknisk, ala lovparagrafer, finner jeg veldig lett selv!

Ikke alt har man erfaring på, men noe har man, så for meg, kjennes det fremmed, selv på internet og forumer, lyve/skjule om mine spørsmål, tvil, svakheter, styrker, erfaringer osv... Jeg tenker, jeg er den jeg er, jeg har det jeg har, det er ærlig, det er sånn det er, så jeg har tatt sjansen, på å stole på alle. Det medfører at man blir sårbar, og kan skades, så jeg anbefaler det kun for de som ikke er syke, men mener de har styrke til å stå i det.

Jeg har stort sett hatt god erfaring med å være som jeg er," en åpen bok:-)", ett unntak har det vært på dette forumet, men da etter at jeg inngikk mer privat kontakt med en bruker, som misbrukte min tillit og ærlighet. Jeg har ellers privat kontakt med andre dol brukere, og uten problemer. Men dessverre en del bruker forumer, som en slags forlengelse av seg selv, der de kommer til kort, der tror de at de kommer lengre ved å gi et bilde av seg selv, feks ved og aldri dele noe personlig, og slik male sitt perfekte bilde for andre, som har lite rot i virkeligheten.

Jeg syns du tar opp noe viktig, jeg selv svarer lettere de med nick enn de anonyme, men det er mer fordi jeg så sporadisk for tiden er innom forumer, og da er jeg altså litt mer nysgjerrig på hva de jeg "kjenner" skriver, enn de som skriver som anonyme.

Hadde jeg vært innom forumet oftere, ville jeg nok lest gjennom innlegg på en annen måte, det er for tiden min forklaring på ditt innlegg.

Men jeg syns man generelt, gjør et klokere valg av å skrive som anonym, enn med nick, det er jo ikke sånn at de med nick er mer til å stole på. De uten nick lager de jo mindre "image" og er kanskje mer til å stole på, enn de som er på forumet år etter år, hver dag, og bygger opp liksom, om du forstår, sin egen virkelighet av hvordan andre skal "se" dem.

Så derfor pga av din "vekker" vil jeg lese anonyme innlegg litt annerledes her etter.

 

Jeg er enig i mesteparten, men tror ikke de med nick er mindre å stole på. Du har rett i at de med nick kanskje vil ta vare på ryktet sitt (eller imaget sitt) men det betyr også at man holder seg til sannheten.

Hvis man vil fremstå som bra må man oppføre seg bra også🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

kvinneguiden ... der får du svar med en gang.

Anonymkode: 11dbe...f01

en får "svar" ihvertfall ☺️

 

Anonymkode: 309f5...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2019 den 13.47, Thebutterfly skrev:

Jeg synes at det er mye fart her, med tanke på hvor få brukere det er her  

Det er en spennende tanke. Det er mye drama og problemer hos folk her. Om vi bare er rundt 30 brukere... Tenk deg da at de med kjente, etablerte nick som har vært her i årevis kanskje er blant de anonyme med mange problemer og utfordringer... 😛

Rart å tenke seg, men det kan gjerne stemme.. Hvem vet.

 

Anonymkode: 53804...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gargamel skrev:

Du har rett i at de med nick kanskje vil ta vare på ryktet sitt (eller imaget sitt) men det betyr også at man holder seg til sannheten.

Hvis man vil fremstå som bra må man oppføre seg bra også🙂

Det er det som er så spennende. Man kan være to personer her med anonym-funksjonen. Med nicket sitt kan en fremstå som meget oppegående og ressurssterk, mens samtidig være den som sliter noe voldsomt som anonym. Tenk om noen av de etablerte brukerne som en tror er veldig trygge og kloke og som en ofte får hjelp av, egentlig er blant dem som utagerer og er frekke og ufine mot andre her.

Tenk om. Hvem vet.

Anonymkode: 53804...905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en spennende tanke. Det er mye drama og problemer hos folk her. Om vi bare er rundt 30 brukere... Tenk deg da at de med kjente, etablerte nick som har vært her i årevis kanskje er blant de anonyme med mange problemer og utfordringer... 😛

Rart å tenke seg, men det kan gjerne stemme.. Hvem vet.

 

Anonymkode: 53804...905

Der er klart at vi med nick også har eller har hatt våre utfordringer gjennom livet - det har de aller fleste. Og i mine tunge perioder vekslet jeg mellom å skrive med nick og anonymt. 

Det er imidlertid ikke lov å skrive anonymt og med nick i samme tråd. Det slår webmaster ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...