Gå til innhold

Hvorfor er dette forumet så tregt og døllt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ihvertfall som 2019.

Anonymkode: ea0cb...998

Det som er helt sikkert er att det i dag har vært veldig stille og døllt her. Det går nok litt opp og ned. En fikk inntrykk av for litt siden at forumet hadde fått mange nye medlemmer, men det som er er nok att det er allerede eksisterende medlemmer som har skiftet Nick eller opprettet ny konto. Og interessant tema i tråen forøvrig, det at mange med fast Nick også er de samme anonyme. En kan gi Nicket sitt et image som hjelperen eller hjelpesøkeren, men som anonym er en hvemsomhelst. Og gjerne en stygg utgave. 

Anonymkode: 92ebd...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.10.2019 den 15.24, Madelenemie skrev:

De uten nick lager de jo mindre "image" og er kanskje mer til å stole på, enn de som er på forumet år etter år, hver dag, og bygger opp liksom, om du forstår, sin egen virkelighet av hvordan andre skal "se" dem.

Jeg er litt enig med deg og litt enig med Gargamel. Men så kom dere vel fram til at dere egentlig var litt enige dere også. Du vet jo hva jeg vet. Egentlig vet jeg fint lite, men jeg vet nok. Jeg er litt motsatt av deg. Litt sånn "nja, skeptisk!" 😂 Man må gjøre seg fortjent min tillit, på en måte. Noen får det veldig raskt, andre får det aldri. Jeg tror du starter med full tillit til alle, også hender det at du trekker tilbake tilliten. Siden man må gjøre seg fortjent min tillit, er det mye lettere for meg å stole på folk med fast nick enn de anonyme. Det hjelper sikkert ikke at det er et par anonyme her inne, som elsker å prøve å forsure dagen min. Når da andre, veldig hyggelige og snille, anonyme, svarer meg. Begynner hjernecellene å jobbe. "Er dette ironi", "tolker jeg det feil", "er det faktisk hyggelig ment", osv. Jeg tror jeg har litt DOL-paranoia 😂 Også blir jeg litt irritert på meg selv fordi jeg må tenke igjennom om denne anonyme personen, som bare er hyggelig og får meg til å smile, er oppriktig eller om jeg risikerer å "få en på trynet" av vedkommende. Det å stole på noen handler egentlig ikke bare om hvorvidt en person er ærlig eller ikke. Man kan stole på at personen snakker sant, eller man kan stole på at personen lyver. Vet man litt om personen, selv om det kanskje kun er sin egen, grunnløse oppfatning, kan man velge selv om man vil ha tillit til personen eller ikke. Altså, om en med nick tidvis snakker sant og tidvis opplagt lyver, er det lett å huske dette og man vurderer troverdigheten i alt som blir skrevet. Mens blant anonyme blir på en måte flere personer til ett menneske. Det mennesket er noen ganger veldig hyggelig, morsom, smart, snill o.s.v. Mens andre ganger er det nesten som om djevelen stikker fram. Så må man vurdere dette mennesket, som består av flere mennesker. Og det kan fort bli urettferdig for de som ikke kun går inn for å ødelegge for andre.

Problemet er ikke de anonyme. Det er de anonyme som ikke evner å oppføre seg. Om noen med nick ikke klarer oppføre seg, så vil jeg jo lære det ganske raskt og da kan jeg unngå denne personen. Jeg kan ikke la være å lese alt det de anonyme skriver fordi noen skriver ting jeg ikke vil lese. Én anonym, kan ødelegge litt for alle de anonyme, med måten vedkommende oppfører seg. Én med nick kan ikke ødelegge for alle med nick, fordi den ene kan skilles fra resten.

Jeg tror ikke de med nick er mer ærlig enn de uten nick, men man har muligheten til å gjøre seg opp en mening om troverdigheten til den andre personen. Det kan man ikke med de anonyme.

Det er også lettere å gi et mer tilpasset svar til de med nick fordi man vet noe om personen, eller man har ihvertfall mulighet til å lære litt om den bak nicket. Og mennesker trenger ulik tilnærming. Noen er såre, noen er kalde, noen tolker "alt" negativt og man trenger være tydelig på at det ikke er negativt. Mens andre ikke legger mer i det man skriver, enn akkurat det det står.

Og @påskelilje jeg ble skikkelig nysgjerrig på hvordan maska mi ser ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og interessant tema i tråen forøvrig, det at mange med fast Nick også er de samme anonyme. En kan gi Nicket sitt et image som hjelperen eller hjelpesøkeren, men som anonym er en hvemsomhelst. Og gjerne en stygg utgave. 

Det er kun en påstand, det kan ikke utelukkes at mange med fast nick også opptrer som anonyme og da som en dårligere utgave av seg selv. Det er ikke noe tema at det er slik, for det vet vi ikke. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok fordi det bare er noen tema som er interessante for folk her inne å svare på. Jo mer innviklet psykisk syke folk er, jo mer respons. Samme med ulike typer medisiner for psykiske sykdommer, da er det om å gjøre å få psykiateren i tale. Det er jo fåtallet som er så veldig psykisk syke, derfor er det stille og kjedelig her inne. Ingen respons på normale/positive spørsmål/tema. Har prøvd flere ganger. 

Anonymkode: e10da...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
7 timer siden, Trine skrev:


Og @påskelilje jeg ble skikkelig nysgjerrig på hvordan maska mi ser ut 😂

Hm.... Trine... hm.... skal vi se:

*ikke så høy, litt spedbygd

* brunt hår, kort og lettvint sveis?

* praktiske klær, som regel turbukse, fjellsko og gore tex jakke, ulltøy under

* alltid en hund eller to ved din side

* ansiktet aner jeg ikke, er ikke så opptatt av det,  ser for meg at du er litt alvorlig og stille, men at du kan glimte til med noen skikkelig gode kommentarer, bruker ikke sminke. God farge i ansiktet, siden du er mye ute. Alder aner jeg ikke, men du er yngre enn meg.

*smale hender

Haha 😊 Omtrent sånn ser jeg deg for meg når jeg ser nicket ditt her 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, påskelilje skrev:

Hm.... Trine... hm.... skal vi se:

*ikke så høy, litt spedbygd

* brunt hår, kort og lettvint sveis?

* praktiske klær, som regel turbukse, fjellsko og gore tex jakke, ulltøy under

* alltid en hund eller to ved din side

* ansiktet aner jeg ikke, er ikke så opptatt av det,  ser for meg at du er litt alvorlig og stille, men at du kan glimte til med noen skikkelig gode kommentarer, bruker ikke sminke. God farge i ansiktet, siden du er mye ute. Alder aner jeg ikke, men du er yngre enn meg.

*smale hender

Haha 😊 Omtrent sånn ser jeg deg for meg når jeg ser nicket ditt her 😀

😂

Normalbygd, vil jeg mene. 1,65 høy og 56 kg. Så "ikke så høy" stemmer godt. Du traff på hår og klær, bort sett fra at jeg har gitt opp gore tex jakker, eller gore tex klær generelt. Ikke puster dem og ikke holder de tett. Men jeg har gore tex jakke og jeg bruker den i lett regn. Hund, ved min side, eller bak, eller foran eller oppå meg 😂 Ellers stemmer alt, bortsett fra at jeg har lite pigmenter, så jeg er ikke brun i ansiktet, men det hender jeg er ganske rød. For hvem tenker vel på å bruke solfaktor når man skal være ute i flere dager. Det er jo så klissete og ekkelt. Også har jeg håndtverkerhender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
2 minutter siden, Trine skrev:

😂

Normalbygd, vil jeg mene. 1,65 høy og 56 kg. Så "ikke så høy" stemmer godt. Du traff på hår og klær, bort sett fra at jeg har gitt opp gore tex jakker, eller gore tex klær generelt. Ikke puster dem og ikke holder de tett. Men jeg har gore tex jakke og jeg bruker den i lett regn. Hund, ved min side, eller bak, eller foran eller oppå meg 😂 Ellers stemmer alt, bortsett fra at jeg har lite pigmenter, så jeg er ikke brun i ansiktet, men det hender jeg er ganske rød. For hvem tenker vel på å bruke solfaktor når man skal være ute i flere dager. Det er jo så klissete og ekkelt. Også har jeg håndtverkerhender.

Bommet på hendene da 😀🙄🙃 Og "god farge i ansiktet" kan jo bety rød - haha!

Meg da? Har du noen tanker om meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, påskelilje skrev:

Bommet på hendene da 😀🙄🙃 Og "god farge i ansiktet" kan jo bety rød - haha!

Meg da? Har du noen tanker om meg?

Haha, ok, da hender det jeg har god farge i ansiktet 😂

Oi, nå må jeg tenke. Jeg ser ikke for meg hvordan folk ser ut, du er liksom bare gul. Det jeg ser er et hvitt sørlandshus, med lys innredning, og hvor sola skinner inn kjøkkenvinduet, mens du sitter og leser på dol, drikker kaffe og smiler litt koselig. Jeg gjør meg nok mer opp tanker om hvordan folk er enn hvordan de ser ut. Jeg klarer ikke se for meg noe jeg ikke vet hvordan ser ut.  Men nå lurer jeg på hvordan jeg klarer se for meg at du sitter ved kjøkkenbordet uten at jeg ser hvordan du ser ut. Jeg tror du har lyst hår, men det er vel fordi jeg tror alt ved deg er veldig lyst 😅 Men jeg ser liksom bare alt rundt deg, ikke deg. Jeg tror du er ganske avslappet kledd. Avslappet, men likevel ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi det bare er noen tema som er interessante for folk her inne å svare på. Jo mer innviklet psykisk syke folk er, jo mer respons. Samme med ulike typer medisiner for psykiske sykdommer, da er det om å gjøre å få psykiateren i tale. Det er jo fåtallet som er så veldig psykisk syke, derfor er det stille og kjedelig her inne. Ingen respons på normale/positive spørsmål/tema. Har prøvd flere ganger. 

Anonymkode: e10da...280

Dette er veldig spot on.
En gjeng her er avhengig av å få hjelp, en mindre gjeng er avhengig av å hjelpe, og en tredje gjeng som ikke først og fremst er opptatt av psykiatri henger litt rundt og er mer nøytrale. Du må ikke ha for mange kritiske spørsmål til de som er avhengige av å hjelpe her. Da blir det helt stille, eller du blir psykeliggjort. Selv om du er frisk i utgangspunktet. 
Har også prøvd å stille normale spørsmål, men det er vanligvis laber interesse. Helst bør man virke ute av balanse. Da hagler det inn med svar, råd og korreksjoner på atferd. 

Anonymkode: 818d9...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig spot on.
En gjeng her er avhengig av å få hjelp, en mindre gjeng er avhengig av å hjelpe, og en tredje gjeng som ikke først og fremst er opptatt av psykiatri henger litt rundt og er mer nøytrale. Du må ikke ha for mange kritiske spørsmål til de som er avhengige av å hjelpe her. Da blir det helt stille, eller du blir psykeliggjort. Selv om du er frisk i utgangspunktet. 
Har også prøvd å stille normale spørsmål, men det er vanligvis laber interesse. Helst bør man virke ute av balanse. Da hagler det inn med svar, råd og korreksjoner på atferd. 

Anonymkode: 818d9...f0d

Kan være enig i at det skjer mye på psykiatriforumet, men jeg synes nå at det er litt action på dette forumet også i innimellom. 

Uansett så er det helt frivillig om en vil være på doktoronline, eller ikke. Det finnes sikkert andre forum rundt om på nettet hvor en føler seg bedre møtt ift sine interesser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
13 timer siden, Trine skrev:

Haha, ok, da hender det jeg har god farge i ansiktet 😂

Oi, nå må jeg tenke. Jeg ser ikke for meg hvordan folk ser ut, du er liksom bare gul. Det jeg ser er et hvitt sørlandshus, med lys innredning, og hvor sola skinner inn kjøkkenvinduet, mens du sitter og leser på dol, drikker kaffe og smiler litt koselig. Jeg gjør meg nok mer opp tanker om hvordan folk er enn hvordan de ser ut. Jeg klarer ikke se for meg noe jeg ikke vet hvordan ser ut.  Men nå lurer jeg på hvordan jeg klarer se for meg at du sitter ved kjøkkenbordet uten at jeg ser hvordan du ser ut. Jeg tror du har lyst hår, men det er vel fordi jeg tror alt ved deg er veldig lyst 😅 Men jeg ser liksom bare alt rundt deg, ikke deg. Jeg tror du er ganske avslappet kledd. Avslappet, men likevel ordentlig.

Joda, du traff ganske bra! Har lyst hår, er som regel kledd praktisk og "greit" (men litt kjedelig), har hvitt sørlandshus der sola skinner gjennom ikke-nyvaskede vinduer 😄 Drikker som regel kaffen i stua og ikke på kjøkkenet.

Skjønner hva du mener med at du ser for deg hvordan folk er og ikke hvordan de ser ut. Jeg er litt sånn jeg også, bortsett fra at jeg på en måte tar med kroppen, men ansiktet er uviktig. Stemningen, omgivelsene og hvordan kroppen er ift meg er det jeg ofte legger merke til/tenker på ved folk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Joda, du traff ganske bra! Har lyst hår, er som regel kledd praktisk og "greit" (men litt kjedelig), har hvitt sørlandshus der sola skinner gjennom ikke-nyvaskede vinduer 😄 Drikker som regel kaffen i stua og ikke på kjøkkenet.

Skjønner hva du mener med at du ser for deg hvordan folk er og ikke hvordan de ser ut. Jeg er litt sånn jeg også, bortsett fra at jeg på en måte tar med kroppen, men ansiktet er uviktig. Stemningen, omgivelsene og hvordan kroppen er ift meg er det jeg ofte legger merke til/tenker på ved folk 🙂

Vinduene mine er fulle av snutemerker 😂 Det syns ekstremt godt på denne tiden av året. Ikke så dårlig å bare bomme på hvilket rom du drikker kaffe i. Jeg var litt usikker på om du var et kaffe- eller te-menneske 😄 Jeg har egentlig ingen tanker om kroppen heller, men jeg kan noen ganger se for meg enten en lubben eller en tynn person. Jeg tror nok at du er ganske normal, for jeg har ikke sett for meg hverken tykk eller tynn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...