Gå til innhold

Kroniske tannsmerter.


Karmøy-84

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er ei dame i 30 årene,som sliter med Kroniske smerter i tennene.Dette’ «Marerittet» begynte for 5 år siden,fikk Sterke,Uutholdende tannsmerter.Det begynte i en jeksel,fikk trukket den og ble helt god igjen etterpå.Etter noe uker så begynte det i en ny jeksel.Fikk trukket den også,og ble god igjen denne gangen også.Slik har det pågått,så har pr.idag trukket 8 jeksler.For 1 år siden var det på an’ igjen,fått Store smerter i begge fortenner oppe.Da Smertene i fortennene oppe begynte,nektet tannleger å trekke.Reiste da til Polen,i Håp om at tannleger der kunne Hjelpe meg,å få ut de 2 fortennene oppe.Men Nok en’ gang ble jeg Avvist,de’ nektet å trekke.Viser Ingenting på Røntkenbildene heller.Vert hos forskjellige Spesialister,men Ingen kan hjelpe meg....Tann-nervesmertene er så Uutholdige og Sterke,at jeg «vet ikke»hvor jeg skal gjøre av meg??!?!Hva gjør mennesker i min Situasjon?Jeg kan da ikke være den eneste’ som har det slik.Tar Gjerne imot Gode Tips!TAKK.

Endret av Karmøy-84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe svar på det du spør om, men det må jo være helt forferdelig å ha det sånn. Stakkars deg 😢 Håper de i det minste gir deg noe sterke smertestillende. 

Har du blitt grundig utredet hos både lege og tannlege? Vet de hva som kan være årsak? Ser du skriver du har vært hos flere spesialister så mulig de har gjort det de kan for å finne en årsak. Men hva sier tannlegene, tror de på deg når du sier det er veldig vondt? 

På en måte er det forståelig at de ikke vil trekke fortennene dine. De må ha en diagnose/årsak for å trekke og om ingenting vises på røntgen blir det vel vanskelig. En annen ting å tenke på er jo utseende. Har du tenkt å erstatte tennene med implantater? Det er veldig kostbart. 

Håper de finner ut av det❤️

Anonymkode: 43cb5...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei😊 De vil ikke trekke,fordi jeg er diagnoseløs.Det skulle Ikke vert sånn,for da er det det samme som jeg MÅ gå å ha et SMERTE H**** Resten av livet jeg lever..!😱😱 Er Ikke verdt å må ha det sånn.Nei er du diagnoseløs,da har du Ingen rett på Hjelp heller ‘sies det. -Synes det er Blodigt Urettferdig.Er Bare de’ med Diagnoser som har Rett på hjelp.Vi som er Voksne skulle hatt rett på å Bestemme over våre tenner selv.Men Nei,vi som er diagnoseløse har ikke Rett på å betstemme.Hele livskvaliteten blir også ødelagt,alt blir Ødelagt.! PS: Takk for du svarte meg😊 Mvh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,har vert hos tannleger,men de kan Ikke hjelpe meg.Legen vet heller ikke Hva det er.... Ufffff..,skulle Ønske Noen kunne gitt meg et’ svar på HVA dette’ her er!🤔🤔 Vil Bare ha Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Karmøy-84 skrev:

Ja,har vert hos tannleger,men de kan Ikke hjelpe meg.Legen vet heller ikke Hva det er.... Ufffff..,skulle Ønske Noen kunne gitt meg et’ svar på HVA dette’ her er!🤔🤔 Vil Bare ha Hjelp!

Går du på medisiner? Noen medisiner kan gi tannverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2019 den 13.03, Karmøy-84 skrev:

Hei.Jeg er ei dame i 30 årene,som sliter med Kroniske smerter i tennene.Dette’ «Marerittet» begynte for 5 år siden,fikk Sterke,Uutholdende tannsmerter.Det begynte i en jeksel,fikk trukket den og ble helt god igjen etterpå.Etter noe uker så begynte det i en ny jeksel.Fikk trukket den også,og ble god igjen denne gangen også.Slik har det pågått,så har pr.idag trukket 8 jeksler.For 1 år siden var det på an’ igjen,fått Store smerter i begge fortenner oppe.Da Smertene i fortennene oppe begynte,nektet tannleger å trekke.Reiste da til Polen,i Håp om at tannleger der kunne Hjelpe meg,å få ut de 2 fortennene oppe.Men Nok en’ gang ble jeg Avvist,de’ nektet å trekke.Viser Ingenting på Røntkenbildene heller.Vert hos forskjellige Spesialister,men Ingen kan hjelpe meg....Tann-nervesmertene er så Uutholdige og Sterke,at jeg «vet ikke»hvor jeg skal gjøre av meg??!?!Hva gjør mennesker i min Situasjon?Jeg kan da ikke være den eneste’ som har det slik.Tar Gjerne imot Gode Tips!TAKK.

Har alle smerter vært i overkjeven?

Anonymkode: 238d2...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe svar på det du spør om, men det må jo være helt forferdelig å ha det sånn. Stakkars deg 😢 Håper de i det minste gir deg noe sterke smertestillende. 

Har du blitt grundig utredet hos både lege og tannlege? Vet de hva som kan være årsak? Ser du skriver du har vært hos flere spesialister så mulig de har gjort det de kan for å finne en årsak. Men hva sier tannlegene, tror de på deg når du sier det er veldig vondt? 

På en måte er det forståelig at de ikke vil trekke fortennene dine. De må ha en diagnose/årsak for å trekke og om ingenting vises på røntgen blir det vel vanskelig. En annen ting å tenke på er jo utseende. Har du tenkt å erstatte tennene med implantater? Det er veldig kostbart. 

Håper de finner ut av det❤️

Anonymkode: 43cb5...2f7

Glemte å svare på en’ ting.,ja tannlegene tror på meg,og «føler» med meg. -Veldig vennlige og Imøtekommende tannleger.💜🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har alle smerter vært i overkjeven?

Anonymkode: 238d2...19f

Både i overkjeve og underkjeve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Karmøy-84 skrev:

Hei!Ja,jeg gjør det. -Men ingen av de’ medisinene jeg går på gir tannverk.

Ok. Jeg har trigeminusnevralgi, og da kjennes det ut som jeg har tannverk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Jeg fikk nettopp vite det,at jeg Ikke har det.(heller..) Så Veldig Umuligt,når ingen kan hjelpe deg.   -Vet med Erme&råd Hva jeg skal Gjøre?????😱🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Karmøy-84 skrev:

Ok.Jeg fikk nettopp vite det,at jeg Ikke har det.(heller..) Så Veldig Umuligt,når ingen kan hjelpe deg.   -Vet med Erme&råd Hva jeg skal Gjøre?????😱🤔🤔

De må vel finne ut av det, du kan jo ikke gå sånn. Hjelper smertestillende da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, stjernestøv skrev:

De må vel finne ut av det, du kan jo ikke gå sånn. Hjelper smertestillende da?

Ja,det er det jeg Høyst Ønsker,at de’ Må Klare å finne ut av det.!!🙏😬😬😳🤔 Nei,jeg synes Ærlig Talt at det er Unødvendig å LA meg gå sånn.!😱😱 -Helt på Trynet spør du meg.Er Kun’ de’ med Diagnose som får hjelp sier tannleger,men hva med Oss diagnoseløse da?Har ikke noe vi skulle ha sagt?....nei.Skulle Så Sårt Ønsket at mine Kroniske smerter var synlige..🤔🤔😞 Ja,går på medisiner ja. -De funket Veldig bra i starten,men nå virker de ikke noe særlig lenger,og det er Jo veldig Dumt, -og Kjiiiipt.👎 Ønsker «sårt» å få begynne med andre medisiner.Men på sykehuset sa at jeg ikke måtte forandre på nye medisiner,før jeg får brev fra dem,på hva de’ evt kan gjøre videre for meg.Så da er det jo bare å vente på det Brevet da. -Gått flere uker etter jeg var i samtale med dem,men slike ting tar Jo Uendelig,det skulle ikke ha vert sånt.Har tenkt å ringe dem i neste uke,høre,hvis jeg ikke hører noe imorgen heller,Hva som skjer videre,om de’ evt kan tilby meg noe som jeg får Bukt disse Sterke tannsmertene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Fant Tilfeldigvis denne’ siden her,med at det va et par andre som hadde det Akkurat som meg,jeg kjente meg 100% i Alt i det de skrev.I 2005 hadde de’ Chattet her inne,så de’ innleggene der er jo snart 14 år gamle.Har prøvd å komme i kontakt med dem,om kansje kunne ha Tipset meg noe.Men har ikke hørt noe enda.Hun ene hadde skrevet sin’ e-post adr,at andre kunne kontakte henne på Mail,om de lurte på noe.Så får jeg se om jeg får noe svar,det hadde Ikke vert feil det nei.!🙏🙏☺️💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...