Gå til innhold

Hva tenker dere om dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvordan ble du kvitt ptsd? Har det selv. Hatt det i 6 år

Anonymkode: 4403d...06d

Jeg skrev mye til en psykolog og en healer,healeren sendte meg healing for plagene jeg hadde. Jeg har jobbet med meg selv hos flere psykologer og jeg fikk tips om hvordan jeg skulle takle ting, psykologene ville jeg skulle ta et oppgjør med foreldrene mine. Og jeg prøvde,men den døren var lukket bare jeg ymtet litt frempå. Men må si livet ble lettere for meg da min overgriper døde,da slapp jeg å forholde meg til han lenger å late som ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det beste er å la det ligge. Selv er jeg åpen for kritikk fra barna mine. Det svir, men jeg er glad for at jeg har åpnet den kanalen. Selv har jeg måttet holde alt inni meg. Jeg har en venninne jeg kan åpne meg for. Hun kjenner mine foreldre og vet hvor skoen trykker. Det er først de seneste årene jeg har innrømmet at ikke alt var som det skulle være i barndommen min.

Jeg husker jeg sa til min mor en gang at jeg husker at hun var så mye sint under min oppvekst. Da ble hun sint og sa meget høyt: Det var jeg ikke!

Nå lar jeg alt bare ligge. De er gamle og fortjener å føle seg elsket og tatt vare på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg tror det beste er å la det ligge. Selv er jeg åpen for kritikk fra barna mine. Det svir, men jeg er glad for at jeg har åpnet den kanalen. Selv har jeg måttet holde alt inni meg. Jeg har en venninne jeg kan åpne meg for. Hun kjenner mine foreldre og vet hvor skoen trykker. Det er først de seneste årene jeg har innrømmet at ikke alt var som det skulle være i barndommen min.

Jeg husker jeg sa til min mor en gang at jeg husker at hun var så mye sint under min oppvekst. Da ble hun sint og sa meget høyt: Det var jeg ikke!

Nå lar jeg alt bare ligge. De er gamle og fortjener å føle seg elsket og tatt vare på. 

Ja det er det at de er ganle og fortjener å ha det bra, det er jeg ening i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gondor skrev:

Ha en fin dag stjernestøv! Jeg skal gjøre husarbeid og skrive oppgave og så skal jeg tvinge meg ut på tur. Hva skal du gjøre?

 

Takk for det, og ha en fin dag du også :) 

Jeg skal i bursdag til min far i ettermiddag,ellers ikke noe spesielt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolaretter30
På 12.10.2019 den 9.14, Gondor skrev:

Jeg husker jeg sa til min mor en gang at jeg husker at hun var så mye sint under min oppvekst. Da ble hun sint og sa meget høyt: Det var jeg ikke!

Dette er meget kjent. I ungdommen hadde jeg flere vonde forsøk med å ta opp ting med mine foreldre. Det aller meste jeg tok opp ble møtt med slike reaksjoner du beskriver. Ingen av mine opplevelser eller følelser ble møtt eller hørt. Det var jeg som følte feil, husket feil, hadde misforstått osv. Så utrolig vondt å oppleve.

Nå er både jeg og foreldrene mine eldre. Men jeg er ikke der at jeg ønsker å ta det opp med dem lengre. Rett og slett fordi jeg vet de enda er i benektelse, ikke kommer til å håndtere det jeg har å si på en god måte - og jeg har rett og slett ikke behov lengre. Men det har tatt meg år etter år i terapi.

 

Det er ingen fasit-svar på sånt, men for meg vil det ikke gjøre noe forskjell om jeg tar det opp. Det er i meg jobben gjenstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...