Gå til innhold

Altfor lav fengselsstraff i Norge for drap?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leste om en grusom sak der en mann hadde uttøvd vold mot en person for så å drepe personen. Vedkommende får muligens under 15 års fengsel. Vedkommende sin advokat håper på 10 års fengsel for drapet. Jeg synes det er ganske lite for et drap. Hva synes dere? 

Vedkommende angrer nok på drapet. Personen har tilstått. Men allikevel : jeg synes de norske straffene for drap er liten. 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om en grusom sak der en mann hadde uttøvd vold mot en person for så å drepe personen. Vedkommende får muligens under 15 års fengsel. Vedkommende sin advokat håper på 10 års fengsel for drapet. Jeg synes det er ganske lite for et drap. Hva synes dere? 

Vedkommende angrer nok på drapet. Personen har tilstått. Men allikevel : jeg synes de norske straffene for drap er liten. 

Anonymkode: 8ed19...453

Burde fått livstid. Ekte livstid.

Anonymkode: 98e84...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Burde fått livstid. Ekte livstid.

Anonymkode: 98e84...7fa

Ja for denne saken som jeg leste om er ganske fæl og. 

Det var om en fyr som utførte vold, og slo en vodka flaske i ansiktet på en kamerat. De mener vedkommende svimte av og på mulig besvimt i leiligheten en time. Kameraten som gjorde det fikk mulig panikk og forsøkte å lage det til slik at det så ut som et selvmord etterpå. Vedkommende får mulig under 15 års fengsel.  Advokaten hans mener at 10 år er nok. Ganske lav straff for å ha tatt et annet liv må jeg si. 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det burde være livstid for drap,men jeg er ikke for dødsstraff. 

Jeg er heller ikke for dødsstraff. Mener at vedkommende som begår et drap har psykiske problemer. Men handlingene er uforståelige og grusomme. Jeg er for livstid. 

 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er heller ikke for dødsstraff. Mener at vedkommende som begår et drap har psykiske problemer. Men handlingene er uforståelige og grusomme. Jeg er for livstid. 

 

Anonymkode: 8ed19...453

Det er ikke alltid de er psykisk syke heller,men mulig de fleste er det men jeg har ikke noe til overs for psykopater. Tror ikke det hjelper å drepe dem, da bare kommer de på et lavt plan etter døden. Der kan de forstyrre psykisk syke og følsomme sjeler,men mindre de angrer veldig og får hjelp fra engler og hjelpere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er ikke alltid de er psykisk syke heller,men mulig de fleste er det men jeg har ikke noe til overs for psykopater. Tror ikke det hjelper å drepe dem, da bare kommer de på et lavt plan etter døden. Der kan de forstyrre psykisk syke og følsomme sjeler,men mindre de angrer veldig og får hjelp fra engler og hjelpere. 

Umulig å si hva som driver dem til å gjøre disse forferdelige handlingene. Tenker tanken. Mulig at noen ikke har respekt for andres liv. Det er helt forferdelig  

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg tenker tanken som du sier at det er mulig noe med psykopatiske trekk i det iblant. Jeg forstår ikke hvordan noen kan finne på å drepe noen. Helt grusomt. 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er for strengere straffer. Og for att man straffes for alle lovbrudd man begår. Med det mener jeg. raner du 7 personer så bør straffene legges suksessivt. Altså att du må sone for alle etterhverandre. Forøvrig er jeg for reell livstidsstraff, og ikke bare for mord. Men en vaneforbryter som har blitt dømt flere ganger, bør lukkes inne for godt. Jeg er for dødsstraff i enkelte saker også. Type ABB og Manshaus. Dreper du søstre de fordi hun er kineser, så er det null vits i å spare på deg.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg tenker tanken som du sier at det er mulig noe med psykopatiske trekk i det iblant. Jeg forstår ikke hvordan noen kan finne på å drepe noen. Helt grusomt. 

Anonymkode: 8ed19...453

Ja det er helt grusomt og de burde vært sperret inne for alltid,så en dokumentar på netflix om mordere. De innrømmet ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er helt grusomt og de burde vært sperret inne for alltid,så en dokumentar på netflix om mordere. De innrømmet ingenting. 

Det fins ulike typer mordere og. Har også lagt merke til at de ofte benytter seg av samme forsvarer. 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er helt grusomt og de burde vært sperret inne for alltid,så en dokumentar på netflix om mordere. De innrømmet ingenting. 

Bundy var en person som fikk sexuellt kick av å drepe om jeg ikke husker feil. Mens noen dreper i sjalusi. Og noen dreper i sinne/ eller rus. Noen mordere innrømmer drapet helt eller delvis, noen innrømmer ingenting  

 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bundy var en person som fikk sexuellt kick av å drepe om jeg ikke husker feil. Mens noen dreper i sjalusi. Og noen dreper i sinne/ eller rus. Noen mordere innrømmer drapet helt eller delvis, noen innrømmer ingenting  

 

Anonymkode: 8ed19...453

De som jeg så om var seriemordere,men de var jo uskyldig dømt selv om bevisene sa de var skyldige. Ja vet folk har ulike motiver for å drepe,det finnes vel drap fra a til å. Det er bare grusomt at noen kan få seg til å drepe. Og hva med de kattemorderene? Hva tenker de på? Å plage uskyldige dyr. Lurer på om det er ungdommer,de kan være veldig stygge. De kan utvikle seg til menneske mordere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fins ulike typer mordere og. Har også lagt merke til at de ofte benytter seg av samme forsvarer. 

Anonymkode: 8ed19...453

Ja det gjlr de nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

De som jeg så om var seriemordere,men de var jo uskyldig dømt selv om bevisene sa de var skyldige. Ja vet folk har ulike motiver for å drepe,det finnes vel drap fra a til å. Det er bare grusomt at noen kan få seg til å drepe. Og hva med de kattemorderene? Hva tenker de på? Å plage uskyldige dyr. Lurer på om det er ungdommer,de kan være veldig stygge. De kan utvikle seg til menneske mordere.

Synes det er grusomt å tenke på hvor lite respekt mordere viser for liv. Men det fins ulike typer mord og ulike typer mordere. 

Jeg lurer på om en del mordere virkelig angrer handlingen? 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det gjlr de nok.

Foreks den saken som jeg leser litt om i media nå. Vet ikke om du har lest om den. En sak der en fyr drepte sin egen kamerat. Han benytter faktisk samme forsvarer som Breivik. Men enhver har rett på en forsvarer. 

Anonymkode: 8ed19...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er grusomt å tenke på hvor lite respekt mordere viser for liv. Men det fins ulike typer mord og ulike typer mordere. 

Jeg lurer på om en del mordere virkelig angrer handlingen? 

Anonymkode: 8ed19...453

Så en an serie om mordere på netflix og,de påstod de angeet og hadde forandret seg. Det var flere uenige i,men jeg trodde dem jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Foreks den saken som jeg leser litt om i media nå. Vet ikke om du har lest om den. En sak der en fyr drepte sin egen kamerat. Han benytter faktisk samme forsvarer som Breivik. Men enhver har rett på en forsvarer. 

Anonymkode: 8ed19...453

Ja og noen må ta seg av drittjobbene også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreks den saken som jeg leser litt om i media nå. Vet ikke om du har lest om den. En sak der en fyr drepte sin egen kamerat. Han benytter faktisk samme forsvarer som Breivik. Men enhver har rett på en forsvarer. 

Anonymkode: 8ed19...453

Mener du han som dyttet kamersten ned flere etasjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...