Gå til innhold

Hvilke sjokolade er din favoritt?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjøpt krembanan mer enn én gang? Denne alt for store sjokoladen til å ha så søtt fyll. Husker at det var en pine å få i seg som barn :wacko:

Anonymkode: c4141...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Lillemus skrev:

Sjokolade med fyll! Hobby, snickers, bounty - nam! Noen unntak er det, spesial (det meste med nougatfyll) og jeg er heller ikke så voldsomt glad i mint, men After eight går ned. Ren sjokolade er kjedelig synes jeg, om jeg skal spise vanlig melkesjokolade skal jeg være rimelig desperat.

Snickers er kjempegod. Synes Japp, Daim og kvikk lunsj er veldig gode sjokolader også  Klarer ikke sjokolade med mintfyll eller lakrisfyll  

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Thebutterfly skrev:

Snickers er kjempegod. Synes Japp, Daim og kvikk lunsj er veldig gode sjokolader også  Klarer ikke sjokolade med mintfyll eller lakrisfyll  

Daim blir alt for søt for meg, kvikk lunsj går an, men er på grensa til å være kjedelig. Det aller, aller meste med lakris går ned på høykant!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har kjøpt krembanan mer enn én gang? Denne alt for store sjokoladen til å ha så søtt fyll. Husker at det var en pine å få i seg som barn :wacko:

Anonymkode: c4141...6ad

Kjøpte den en gang i voksen alder for å se om den var så søt og ekkel som jeg husket. Det var den. Lohengrin likeså. Fatter ikke t folk gikk mann av huse i hysteri omtrent da disse to gikk ut av produksjon, de var jo grusomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg spiser alt av sjokolade, unntatt lakrissjokolade. Favoritten er den løsvekt sjokoladen fra candy king me karamell fyll. Ellers liker jeg firkløver. Jeg liker egentlig alt. Men spiser sjokolade kun på julaften. Hadde det ikke vært så fetende kunne jeg spist det dagen lang. Dessuten er jeg veldig glad i punchruller. Det spiste jeg veldig mye før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Lillemus skrev:

Kjøpte den en gang i voksen alder for å se om den var så søt og ekkel som jeg husket. Det var den. Lohengrin likeså. Fatter ikke t folk gikk mann av huse i hysteri omtrent da disse to gikk ut av produksjon, de var jo grusomme!

Lohengrin ja, den var i samme kategori som krembanan. Alt for bløtt og søtt fyll i et skall av sjokolade. Og så var det caramello som også hadde dette tyntflytende fyllet, heller ikke godt selv om det var karamell. Så kom jeg på en sjokolade til jeg ikke likte: Nero med lakrisgele. 

Anonymkode: c4141...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg spiser alt av sjokolade, unntatt lakrissjokolade. Favoritten er den løsvekt sjokoladen fra candy king me karamell fyll. Ellers liker jeg firkløver. Jeg liker egentlig alt. Men spiser sjokolade kun på julaften. Hadde det ikke vært så fetende kunne jeg spist det dagen lang. Dessuten er jeg veldig glad i punchruller. Det spiste jeg veldig mye før.

Lakrissjokolade er den dårligste  sjokoladen som jeg kjenner til. Men fins de som elsker den. Liker heller ikke nougat. Men jeg elsker også sjokolade med karamellfyll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Daim blir alt for søt for meg, kvikk lunsj går an, men er på grensa til å være kjedelig. Det aller, aller meste med lakris går ned på høykant!!!!

Lakris sjokolade er så digg 😋

Av en eller annen grunn så liker jeg melkerull bedre en akkurat samme i 200 g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Lakrissjokolade er den dårligste  sjokoladen som jeg kjenner til. Men fins de som elsker den. Liker heller ikke nougat. Men jeg elsker også sjokolade med karamellfyll :)

 

19 minutter siden, emilie321 skrev:

Lakris sjokolade er så digg 😋

Av en eller annen grunn så liker jeg melkerull bedre en akkurat samme i 200 g.

Litt usikker på hvem av dere jeg ville hatt tv-kveld med... ;) Lakrissjokolade og alt annet av lakris er jo en gedigen høydare!!! (bortsett fra te med lakris)  Nammenammenam! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i sjokolade, men spiser ikke så mye av det. Freia Premium med appelsin synes jeg er god. Troika, Center, Firkløver. Og kombinasjonen sjokolade og kandisert ingefær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker lakris (lakris fudge, panda, salte padder etc) fremfor sjokolade, men hvis jeg kjøper sjokolade, kjøper jeg gjerne Smil, Krokanrull, Smash, Stratos, Walthers, Operamint, Lion, Japp, Troika eller noe med lakris i 😊

Jeg liker ikke Snickers (eller andre med peanøtt i, f.eks M&M) eller Kvikklunsj eller helt mørk sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg er glad i sjokolade, men spiser ikke så mye av det. Freia Premium med appelsin synes jeg er god. Troika, Center, Firkløver. Og kombinasjonen sjokolade og kandisert ingefær. 

Kandisert ingefær og sjokolade høres godt ut! Hvor får du tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2019 den 23.50, påskelilje skrev:

Kandisert ingefær og sjokolade høres godt ut! Hvor får du tak i det?

Dessverre har jeg ikke sett det i det seinere. For en god del år siden var det en helsekostbutikk i nærområdet som hadde det. Et par ganger har jeg fått tak i det fra stand på julemarked. Farlig godt!

Jeg vil anta at det kan funke å kjøpe kandisert ingefær hos en invandrerbutikk, og dyppe det i smeltet sjokolade.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...