Gå til innhold

Kjøper du julegaver til voksne etablerte tante / onkelbarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 14.10.2019 den 17.36, Dorthe skrev:

Her er det bare til barn og barnebarn.  Ikke engang mannen min får hvis jeg ikke finner noe spesielt som jeg tror han blir kjempeglad for.

Synes han det er greit og? 

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Det der med gave (type t-skjorte, lysestake eller annet man ikke trenger) til 50 skjønner ikke jeg helt. Summen er så liten at jeg ville heller tenkt på hvordan jeg kunne "pynte" på en god-jul-hilsen med noe godt å spise/drikke. Godteri til kidsa, og en god øl eller noe kortreist mat/hjemmebakst til voksne feks.

I disse dager er det så mange allergier så det utgår hos mange...

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egne fettere som er ganske mye yngre enn meg, de er 16-17 år gamle. Jeg gir dem gaver fordi min onkel gir mine barn gaver, så føler jeg må gjøre det. Men det er billige gaver.

 

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I disse dager er det så mange allergier så det utgår hos mange...

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Om man ikke kjenner mottakers allergier er man ikke så nær at man trenger å gi noe i det heletatt syns jeg :) Og - kjenner man ikke vedkommendes allergier kjenner man i hvertfall ikke vedkommendes smak på klær/stæsj vil jeg tro. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes han det er greit og? 

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Hvis ektefeller / samboere ikke gir hverandre julegaver (slik er det hos oss også) - tror du ikke det er svært sannsynlig at de er enige om det? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, laban skrev:

Hvis ektefeller / samboere ikke gir hverandre julegaver (slik er det hos oss også) - tror du ikke det er svært sannsynlig at de er enige om det? 😉

Nei. Det er nok av menn som aldri gir sine koner noenting! :)

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Kayia skrev:

Om man ikke kjenner mottakers allergier er man ikke så nær at man trenger å gi noe i det heletatt syns jeg :) Og - kjenner man ikke vedkommendes allergier kjenner man i hvertfall ikke vedkommendes smak på klær/stæsj vil jeg tro. 

Det er sant. Men verken mine egne foreldre, søsken eller til og med min mann har full kontroll på mine allergier altså...

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant. Men verken mine egne foreldre, søsken eller til og med min mann har full kontroll på mine allergier altså...

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Komlisert kryssallergi du da sikkert, ellers er det litt for lazy om ikke de næreste vet syns jeg.  Skulle noen bomme kan sikkert noen andre uansett spise/drikke gaven i de fleste tilfeller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kayia skrev:

Komlisert kryssallergi du da sikkert, ellers er det litt for lazy om ikke de næreste vet syns jeg.  Skulle noen bomme kan sikkert noen andre uansett spise/drikke gaven i de fleste tilfeller 😊

Ja, jeg er forsåvidt enig i at det er "lazy", men jeg har endel lumske allergier. Mais f.eks, som kamufleres som alt mulig! Som folk flest ikke vet om. Er f.eks. ofte mais i spekepølser. Men jeg liker jo å tro at de fleste allergikere lever et langt mye lettere liv enn meg, og at folk rundt vet om trygge ting å gi.

Det er jo fint å gi mat til jul. Det blir spist (ofte), og tar ikke opp plass på hylla :P Men jeg er litt sensitiv rundt temaet da jeg har fått SPEKEMAT til jul av familiemedlemmer.. som vet jeg ikke tåler "noenting" :( Har også fått saft og syltetøy av noen andre, men de var unnskyldte siden jeg ikke ser dem mer enn 2-3 ganger i året.

Men det er leit som allergiker å sitte der og pakke opp gave du ikke kan bruke. En lysestake hadde JEG satt mer pris på :P Men man må bare se an mottakeren, det beste er helt klart å kjenne den man gir gave til.

Men gavekort på kjøpesenter er ofte en slager. Der er det jo alt mulig.

Anonymkode: 1fa7c...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...