Gå til innhold

Svangerskapsp./kontantstøtte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på tre ting:

* Jeg er nå i svangerskapspermisjon frem til sommern. Vi har tenkt å bli gravide igjen med en gang slik at vi får med oss et år til med betalt svangerskapspermisjon. Men vi rekker ikke å overlappe disse to permisjonene helt. Så jeg tenkte å søke om permisjon uten lønn ett år til for å slippe å jobbe de få månedene som blir imellom. Får jeg allikevel betalt når jeg går over til svangerskapspermisjonen igjen? Det blir selvsagt innen de 6 av 10 mnd som er regelen.

Håper du forsto hva jeg mente, det ble litt rotete.

* Får man utbetalt kontantstøtte for barn nr en når man er i svangerskapspermisjon med barn nr to?

* Får man småbarnstillegg i tillegg til kontantstøtten, og hvor mye utgjør disse til sammen?

Hilsen uvitende

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45113-svangerskapspkontantst%C3%B8tte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Fødselspenger: Med forutsetningen at du faktisk kommer inn nder 6 av 10 mndrs-regelen, er svaret ja. Hvr mye du får blir en annen sak. I et slikt tilfelle risikerer du å sitte igjen med 80% av 80% med mindre du har inntekt siste 3 år som er så pass høy at det blir mer enn 25% differanse.

Kontantstøtte går kun på om barnet har barnehageplass eller ikke og i hvor stor grad. full kontantstøtte er kr 3000 pr mnd.

Småbarnstillegget er koblet til barnets alder og utgjør rundt 650 pr mnd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...