Gå til innhold

Terapi hjelp!


LAA

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Maiaia skrev:

Hvis det er istdp du får som behandlingsmåte så får du samme metode som meg. Den er tøff men nyttig. Kjente meg igjen i veldig mye av det du skrev (med unntak av glad i terapeuten, jeg er tidvis livredd terapeuten! Jeg tror den terapeutiske stilen i denne metoden trigger mye dyptliggende mønstre i oss. Dette har jeg opplevd som svært frustrerende og skummelt, men etterhvert også veldig nyttig). Jeg har mye angst rundt avvisningsfrykt og tanker om hva terapeuten måtte mene.  mitt råd er å gi det tid, jeg ble tidvis dårligere, men kjente også at dette trykket på noen viktige knapper. Terapi er beinhard jobbing, og jeg opplever nå at noe grunnleggende i meg har forandret seg. Terapien har ikke bare vært brannslukking, den har hjulpet meg til å bygge en ny og mer solid grunnmur. Men jeg har brukt fem år på dette, så ting kan ta tid. Hvis du kjenner at dette er riktig for deg, så stol på det. Jeg tror terapeuten din er tålmodig og tar i mot de små dryppende du klarer å dele, og heier deg frem. 

Takk for dette svaret også! Mye fornuftig her. Jeg er glad jeg i d minste er glad i han. Må være enda tyngre om ikke. Hvor ofte går du? Jeg har to i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, LAA skrev:

Takk for dette svaret også! Mye fornuftig her. Jeg er glad jeg i d minste er glad i han. Må være enda tyngre om ikke. Hvor ofte går du? Jeg har to i uka.

Har gått en gang i uka stort sett, men i perioder en gang annenhver uke og har noen opphold også. Har måttet ta det litt i rykk og napp, men er siste et og et halvt år med regelmessig en gang i uka har gjort mye for meg. Vet ikke om jeg hadde maktet oftere. Føler ikke behov for å bli glad i han, men kunne jo vært ok å blitt mer trygg. Samtidig har usikkerheten min i relasjonen tvunget meg til å se en rekke projeksjoner hos meg selv som jeg kan trekke paralleller til i andre relasjoner, og den har gradvis gitt meg evnen til å lytte til meg selv og kjenne hva jeg føler (og dermed har behov for) selv om jeg ikke vet sikkert at den andre vil anerkjenne mine følelser og behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maiaia skrev:

Har gått en gang i uka stort sett, men i perioder en gang annenhver uke og har noen opphold også. Har måttet ta det litt i rykk og napp, men er siste et og et halvt år med regelmessig en gang i uka har gjort mye for meg. Vet ikke om jeg hadde maktet oftere. Føler ikke behov for å bli glad i han, men kunne jo vært ok å blitt mer trygg. Samtidig har usikkerheten min i relasjonen tvunget meg til å se en rekke projeksjoner hos meg selv som jeg kan trekke paralleller til i andre relasjoner, og den har gradvis gitt meg evnen til å lytte til meg selv og kjenne hva jeg føler (og dermed har behov for) selv om jeg ikke vet sikkert at den andre vil anerkjenne mine følelser og behov. 

Interessant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...