Gå til innhold

Juleforberedelser


Fionys

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke veldig lenge igjen til jul. Har dere begynt med juleforberedelser? 

Jeg er tidlig ute i år og har snart handlet alle julegavene. Julemiddagene er stort sett det samme hvert år så det er ikke så mye å forberede. Så skal jeg bake litt, men det blir ikke med det første. Så jeg føler meg ganske klar nå siden jeg har fått handlet julegavene, noe som jeg vanligvis synes er et stress uten like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36 minutter siden, Fionys skrev:

Nå er det ikke veldig lenge igjen til jul. Har dere begynt med juleforberedelser? 

Jeg er tidlig ute i år og har snart handlet alle julegavene. Julemiddagene er stort sett det samme hvert år så det er ikke så mye å forberede. Så skal jeg bake litt, men det blir ikke med det første. Så jeg føler meg ganske klar nå siden jeg har fått handlet julegavene, noe som jeg vanligvis synes er et stress uten like.

Jeg har strikket en del julegaver og har bestilt et par på nettet som jeg håper kommer snart. :) Ellers begynner gleder-meg-til-jul-følelsen å komme så smått, den pleier det på denne tiden. ❤️ Jentungen var hos oss i helgen og da jeg kom opp på "hybelen" i 2. etg der ungene regjerer satt hun og heklet julegave og hørte på julemusikk - hun er like glad i jul som meg! Men jeg har ikke tatt frem julemusikken ennå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fionys skrev:

Nå er det ikke veldig lenge igjen til jul. Har dere begynt med juleforberedelser? 

Jeg er tidlig ute i år og har snart handlet alle julegavene. Julemiddagene er stort sett det samme hvert år så det er ikke så mye å forberede. Så skal jeg bake litt, men det blir ikke med det første. Så jeg føler meg ganske klar nå siden jeg har fått handlet julegavene, noe som jeg vanligvis synes er et stress uten like.

Jeg vil egentlig ikke tenke på jul enda, men har bestilt hånduker med navn på til de fleste. Det får holde hehe :D Hva skal man kjøpe til folk som har alt? Men må jo kjøpe noe ekstra til egne barn, nevø og barnebarn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt begynt med gavene. Synes det er greit å begynne tidlig for ellers har jeg ikke råd til alt i desember.

Fra å grue seg til desember, så gleder jeg meg nå. Drar nemlig på juletur med datteren til København i begynnelsen av desember. Der skal vi på julemarked i tivoli.

Ellers så har jeg tidligere gitt bort alt av juleting, men lurer litt på om jeg skal kjøpe inn litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg vil egentlig ikke tenke på jul enda, men har bestilt hånduker med navn på til de fleste. Det får holde hehe :D Hva skal man kjøpe til folk som har alt? Men må jo kjøpe noe ekstra til egne barn, nevø og barnebarn. 

Jeg tenker egentlig ikke så mye på jula enda, men greit å få gavene unna så slipper jeg det stresset og marerittet med å handle gaver rett før julaften.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er alt for tidlig! Det kan man begynne å tenke på en ukes tid før julaften. Makan.

Anonymkode: 39ea0...665

Veldig fint å bli ferdig med gavene, noe som er det verste å få unna. Nå kan jeg kose meg i desember.

2 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har såvidt begynt med gavene. Synes det er greit å begynne tidlig for ellers har jeg ikke råd til alt i desember.

Fra å grue seg til desember, så gleder jeg meg nå. Drar nemlig på juletur med datteren til København i begynnelsen av desember. Der skal vi på julemarked i tivoli.

Ellers så har jeg tidligere gitt bort alt av juleting, men lurer litt på om jeg skal kjøpe inn litt.

Jeg har faktisk spart en del på å begynne tidlig og bestilt gaver på internett.  

Bruker også å grue meg til desember for det er så mye stress med jula, men siden jeg har fått unna det verste så gleder jeg meg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fionys skrev:

Jeg tenker egentlig ikke så mye på jula enda, men greit å få gavene unna så slipper jeg det stresset og marerittet med å handle gaver rett før julaften.

Veldig fint å bli ferdig med gavene, noe som er det verste å få unna. Nå kan jeg kose meg i desember.

Jeg har faktisk spart en del på å begynne tidlig og bestilt gaver på internett.  

Bruker også å grue meg til desember for det er så mye stress med jula, men siden jeg har fått unna det verste så gleder jeg meg faktisk.

Jeg gruer meg pga traumer. Og er lei av å grue meg. Som barn (fram til jeg flyttet hjemmefra) så gruet jeg meg til juleferien, vinterferien og påskeferien.  Det var de verste tidene i løpet av året. Da hadde jeg ingen fristeder. Men nå er jeg voksen og burde vel strengt tatt ha lagt ifra meg dette, men det er som om det sitter i ryggmargen.  Så nå skal jeg pepre meg selv med hyggelig ting i desember. I håp om at det hjelper på gruinga.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke begynt å tenke på jul og synes det er altfor tidlig.  Adventstiden er ventetid og det er fremdeles 6 - 7 uker til den.  Jeg holder ikke jul i eget hjem og denne julen skal jeg bli hos min gamle mor.  Det er lang reise til henne og jeg kommer til å handle mat på lillejulaften for oss to.  Utenom det blir jeg invitert til min søster som bor på samme sted.  Bake har jeg ikke gjort på mange år.  Julegaver til barn og barnebarn handler jeg før jeg drar, men det er fremdeles lenge til.

Hallo, det er ca ti uker til jul.  Kan ikke tenke på jul hele året.

Anonymkode: cb888...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer bestandig på om det er fleip eller ironi når noen begynner å skrive om juleforberedelser i oktober.

 

Nei, jeg er ikke veldig opptatt av jul og juleforberedelser, og jeg synes det holder å begynne litt uti desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg lurer bestandig på om det er fleip eller ironi når noen begynner å skrive om juleforberedelser i oktober.

Jeg er med på en julegruppe på fb og jeg skal love deg at det Fionys sier her er ingenting. Det finne massevis av folk som glatt hadde hatt julepynten oppe hele året om partneren hadde gått med på det, som gjerne hadde pyntet juletreet i midten av august og som er ferdig med å kjøpe årets julegaver i januar og gjerne går løs på neste års! Som pynter til jul 1. november og har den stående til 20. januar og som synes at vi som kanskje mener det er i meste laget egentlig ikke har noe på julegruppa å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg er med på en julegruppe på fb og jeg skal love deg at det Fionys sier her er ingenting. Det finne massevis av folk som glatt hadde hatt julepynten oppe hele året om partneren hadde gått med på det, som gjerne hadde pyntet juletreet i midten av august og som er ferdig med å kjøpe årets julegaver i januar og gjerne går løs på neste års! Som pynter til jul 1. november og har den stående til 20. januar og som synes at vi som kanskje mener det er i meste laget egentlig ikke har noe på julegruppa å gjøre...

Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke.

Vi har bestemt hvor vi skal feire jul, det er alt. Jeg skal strikke en genser i str 12 år i julepresang  og den må jeg få begynt på (må bare bli ferdig med siste armen på genseren til mannen først) - eller så begynner jeg vel ikke med gavene før rundt 10.desember, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en gave forløbig. Har 12 gaver igjen å kjøpe. Så det blir en del. Jeg skal derfor kjøpe litt etter litt nå for prisene øker før jul. Jeg liker ikke julestyret. Altfor mye gavestyr. Mener at det burde være nok med å kjøpe til barna, kjæreste, og foreldre. Men vi får fra slekten ellers, og jeg vil derfor gi tilbake. Det er ellers noen fødselsdager som havner opp mot jul. I fjor måtte jeg låne av feriepengene for å ha råd til dette. Forsøker å unngå det i år. 

Det som betyr noe for meg er god mat og å ha det hyggelig med familien. Det er det koselige med julen. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kallemari

Hvorfor poste en slik tråd på psykiatriforumet? Er det fordi det anses som en psykisk lidelse å være opptatt av jul for tidlig? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kallemari skrev:

Hvorfor poste en slik tråd på psykiatriforumet? Er det fordi det anses som en psykisk lidelse å være opptatt av jul for tidlig? 😉

Det er nok en diagnose.

Anonymkode: 39ea0...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare julegavene jeg har fått unna, ca. 30 stk. Synes det er veldig greit å bli ferdig med disse siden nærmeste butikk er 12 mil unna. Resten av juleforberedelsene kommer jeg til å gjøre i desember, starter som regel med å pynte litt til advent. 

 

5 timer siden, Kallemari skrev:

Hvorfor poste en slik tråd på psykiatriforumet? Er det fordi det anses som en psykisk lidelse å være opptatt av jul for tidlig? 😉

Ja den havnet helt feil, men fikk ikke gjort noe med det etter at den var postet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg er med på en julegruppe på fb og jeg skal love deg at det Fionys sier her er ingenting. Det finne massevis av folk som glatt hadde hatt julepynten oppe hele året om partneren hadde gått med på det, som gjerne hadde pyntet juletreet i midten av august og som er ferdig med å kjøpe årets julegaver i januar og gjerne går løs på neste års! Som pynter til jul 1. november og har den stående til 20. januar og som synes at vi som kanskje mener det er i meste laget egentlig ikke har noe på julegruppa å gjøre...

Det er alltid noen som overdriver og gjør veldig mye ut av ting og tang.  At det finnes massevis av folk vil jeg tro er overdrevet, men at det finnes noen som blir gale bak en datamaskin er noe annet.  Det er neppe mange menn som kjøper julegaver i januar og pynter juletre i august og lar det stå til slutten av januar.

Anonymkode: cb888...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid noen som overdriver og gjør veldig mye ut av ting og tang.  At det finnes massevis av folk vil jeg tro er overdrevet, men at det finnes noen som blir gale bak en datamaskin er noe annet.  Det er neppe mange menn som kjøper julegaver i januar og pynter juletre i august og lar det stå til slutten av januar.

Anonymkode: cb888...78f

Det er i alle fall en haug på den julegruppa... De fleste er nok kvinner, det har du rett i, men det er et par menn og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn fb gruppe skal jeg aldri bli medlem av, blir helt andpusten av sånt hehe. 

Julegaver og sånt begynner jeg sjelden med før uti desember, men så er det ikke så mange jeg kjøper til heller. Noen få nære venner, og til noen barn i familien. Sant å si er jeg mer opptatt av å skape gode opplevelser enn av ting, så vi møtes heller og gjør noe hyggelig sammen når det passer.

 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...