Gå til innhold

Klarer det ikke.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Skal operere ut en tann i november men jeg klarer det ikke. Hun snakket opp høye lyder og de måtte sikkert skjære av noe bein,får nervesammenbrudd av å tenke på det. Går det ikke bare an å borre i en visdomstann? Det er ikke så om å gjøre for meg å få den ut,men den er vond. Jeg må nok bare avlyse,ta det til neste år kanskje. Og samme uke skal jeg ta celleprøve,det blir bare for mye. Noen som har borret i visdomstann nede? Det går vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Skal operere ut en tann i november men jeg klarer det ikke. Hun snakket opp høye lyder og de måtte sikkert skjære av noe bein,får nervesammenbrudd av å tenke på det. Går det ikke bare an å borre i en visdomstann? Det er ikke så om å gjøre for meg å få den ut,men den er vond. Jeg må nok bare avlyse,ta det til neste år kanskje. Og samme uke skal jeg ta celleprøve,det blir bare for mye. Noen som har borret i visdomstann nede? Det går vel det?

Jeg trodde også det var en voldsom prosess men det gikk veldig greit. Fikk jo bedøvelse og greier så jeg hadde ikke så mye vondt :) Men jeg var vettskremt før da, hehe

Anonymkode: 19c33...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde også det var en voldsom prosess men det gikk veldig greit. Fikk jo bedøvelse og greier så jeg hadde ikke så mye vondt :) Men jeg var vettskremt før da, hehe

Anonymkode: 19c33...770

Ok. Ja jeg er livredd,tror jeg kommer til å dø i stolen så nei takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan borre i den, borre i den og dele den opp i flere deler, da er det letter å trekke den ut.

Få premedisinering kvelden før, og ny beroligende før timen.

Be de bruke god/lang tid på å sette bedøvelsen. De kan bedøve tannkjøttet med salve, slik at du ikke kjenner sprøyten.

Er det en flink tannlege/kirurg, skal ikke dette gjøre vondt ❤️

Men etterpå er det dessverre noen som opplever smerter, få med resept på paralgin eller sterke Ibux.

Håper du klarer det❤️ det kan bli så mye verre å vente 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Skal operere ut en tann i november men jeg klarer det ikke. Hun snakket opp høye lyder og de måtte sikkert skjære av noe bein,får nervesammenbrudd av å tenke på det. Går det ikke bare an å borre i en visdomstann? Det er ikke så om å gjøre for meg å få den ut,men den er vond. Jeg må nok bare avlyse,ta det til neste år kanskje. Og samme uke skal jeg ta celleprøve,det blir bare for mye. Noen som har borret i visdomstann nede? Det går vel det?

Visdomstennene er vel gjerne dårligere enn de andre tennene og det er nok derfor man gjerne fjerner dem om de begynner å tulle. Ikke vent med det - om tannen er vond nå så blir det IKKE bedre! Ingen mulighet for å få gjort det på sykehuset i narkose?

Celleprøve tar 2 min og er fort unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Skal operere ut en tann i november men jeg klarer det ikke. Hun snakket opp høye lyder og de måtte sikkert skjære av noe bein,får nervesammenbrudd av å tenke på det. Går det ikke bare an å borre i en visdomstann? Det er ikke så om å gjøre for meg å få den ut,men den er vond. Jeg må nok bare avlyse,ta det til neste år kanskje. Og samme uke skal jeg ta celleprøve,det blir bare for mye. Noen som har borret i visdomstann nede? Det går vel det?

Tviler sterkt på at de trenger å skjære av noen bein for å få tanna ut. Ta en telefon å snakk med de, forklar din situasjon og spør hvordan operasjon kan gjøres best mulig for deg slik at du klarer å gjennomføre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg ringer i morgen og spør om de ikke bare kan borre i den,basta bom. Takler ikke det der. 

Noen ting må vi bare gjøre. Sliter selv m en halvveis utkommet visdomstann som har vært vond og nå skal jeg på MR. Vil verken det ene eller andre, men må jo...  Tok 1,5 beroligende tablett som jeg får til fly. Kan du ikke ta en god dose Vival? 
Men nå begynner jeg seff å hoste, så lurer på hvordan dette skal gå nå🤯

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Visdomstennene er vel gjerne dårligere enn de andre tennene og det er nok derfor man gjerne fjerner dem om de begynner å tulle. Ikke vent med det - om tannen er vond nå så blir det IKKE bedre! Ingen mulighet for å få gjort det på sykehuset i narkose?

Celleprøve tar 2 min og er fort unnagjort.

Men det må vel gå an å borre i en? Den er nede og og de er verst. 

Håpet på å komme til en pensonert gynokolog men må til fastlegen, spør om det går så fort da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Sjekk om du kan få Dormicum, så får du den tanna unnagjort. Da husker du absolutt ingenting etterpå. 

Tør ikke det heller,og må nok vekk for å få narkose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, usikker skrev:

De kan borre i den, borre i den og dele den opp i flere deler, da er det letter å trekke den ut.

Få premedisinering kvelden før, og ny beroligende før timen.

Be de bruke god/lang tid på å sette bedøvelsen. De kan bedøve tannkjøttet med salve, slik at du ikke kjenner sprøyten.

Er det en flink tannlege/kirurg, skal ikke dette gjøre vondt ❤️

Men etterpå er det dessverre noen som opplever smerter, få med resept på paralgin eller sterke Ibux.

Håper du klarer det❤️ det kan bli så mye verre å vente 

Klem

Ja hun snakket om å dele den i to, tar alltid vival når jeg skal til tannlegen men dette blir litt vel mye. Det er en ung tannlege. 

Takk for klemmen ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fionys skrev:

Tviler sterkt på at de trenger å skjære av noen bein for å få tanna ut. Ta en telefon å snakk med de, forklar din situasjon og spør hvordan operasjon kan gjøres best mulig for deg slik at du klarer å gjennomføre det. 

Skal ringe å snakke med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har så nerver nå, har ringt dem. Hun jeg snakket med sa at hullet var så stort at da måtte det rotfylles, det gjorde de ikke med visdomstenner. Det var ikke sikkert det ble så mye om og men med den tannen mente hun, men tannlegen skulle ringe meg opp igjen. Får se hva hun sier da. Sa at jeg tør ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har så nerver nå, har ringt dem. Hun jeg snakket med sa at hullet var så stort at da måtte det rotfylles, det gjorde de ikke med visdomstenner. Det var ikke sikkert det ble så mye om og men med den tannen mente hun, men tannlegen skulle ringe meg opp igjen. Får se hva hun sier da. Sa at jeg tør ikke. 

Kjempe bra at tannlegen ringer deg opp igjen. Jeg har fjernet alle mine visdomstenner og hadde hørt diverse skrekkhistorier så jeg gruet meg jeg også, men det gikk faktisk veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fionys skrev:

Kjempe bra at tannlegen ringer deg opp igjen. Jeg har fjernet alle mine visdomstenner og hadde hørt diverse skrekkhistorier så jeg gruet meg jeg også, men det gikk faktisk veldig bra.

Ok. Hvordan gikk det med de nede? Det er jo så lange røtter på dem? Sist prøvde en tannlege å trekke ut den nede men det gikk ikke, han fikk ut bare en bit av den. Måtte operere den ut da og, og fikk bestennelse og det var veldig vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hvordan gikk det med de nede? Det er jo så lange røtter på dem? Sist prøvde en tannlege å trekke ut den nede men det gikk ikke, han fikk ut bare en bit av den. Måtte operere den ut da og, og fikk bestennelse og det var veldig vondt. 

Hvis jeg husker rett så måtte jeg dele opp den ene visdomstanna nede, men det var ikke vondt i det hele tatt. Synes rotfylling er verre for det tar så mye lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis jeg husker rett så måtte jeg dele opp den ene visdomstanna nede, men det var ikke vondt i det hele tatt. Synes rotfylling er verre for det tar så mye lenger tid.

Ok. Hvor lang tid tok det da? Er redd jeg skal bli kvelt i blod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hvor lang tid tok det da? Er redd jeg skal bli kvelt i blod. 

Husker ikke akkurat hvor lang tid det tar, men bedøvelsen må funke før de kan begynne å fjerne tanna. Du trenger ikke å være redd for å bli kvelt av blod, de suger opp det blodet som måtte komme. Minimalt med blod etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Hvor lang tid tok det da? Er redd jeg skal bli kvelt i blod. 

Rotfylling tar tid, om det var det du lurte på, jeg tror det tok minst 2 timer da jeg gjorde det. Kjente ingenting da, ble bedøvd og tanna mi var død også, men litt slitsomt å sitte der og gape så lenge. Du drukner da ikke i blod! Nå krisemaksinerer du i overkant altså! De passer jo godt på deg når du ligger i stolen, ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...