Gå til innhold

Klarer det ikke.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Rotfylling tar tid, om det var det du lurte på, jeg tror det tok minst 2 timer da jeg gjorde det. Kjente ingenting da, ble bedøvd og tanna mi var død også, men litt slitsomt å sitte der og gape så lenge. Du drukner da ikke i blod! Nå krisemaksinerer du i overkant altså! De passer jo godt på deg når du ligger i stolen, ingen fare.

Lurte på hvor lang tid det tok å trekke tanna nede? 

Er bare redd for det,men mulig de passer på. Tannlegen er veldig ung,hadde jo på radio sist og da sang hun med på sangene. Så hun virker jo rolig, men kan hun virkelig dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lurte på hvor lang tid det tok å trekke tanna nede? 

Er bare redd for det,men mulig de passer på. Tannlegen er veldig ung,hadde jo på radio sist og da sang hun med på sangene. Så hun virker jo rolig, men kan hun virkelig dette?

Hun kan nok sakene sine skal du se. :) Den gamle tannlegen din var jo ung en gang han også. Jeg har også nettopp begynt til en ung tannlegen og han var veldig behagelig, trivelig og dyktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Hun kan nok sakene sine skal du se. :) Den gamle tannlegen din var jo ung en gang han også. Jeg har også nettopp begynt til en ung tannlegen og han var veldig behagelig, trivelig og dyktig.

Håper det da :) Gikk til en ung mann sist så sluttet han, han var så rolig og behagelig. Men det var jo hun her også,men at de er hyggelige sier ikke noe om kunnskapsnivået og ferdighetene deres. Men får se hva hun sier når hun ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun har tatt gode rtg bilder av tannen, så kan hun vurderer det slik om hun klarer å ta den ut selv, el om du burde vært henvist til en kirurg.

Betennelse er alltid en fare etter et slikt inngrep, men har som regel ikke noe med tannlegen å gjøre. 

Anonymkode: 86353...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hun har tatt gode rtg bilder av tannen, så kan hun vurderer det slik om hun klarer å ta den ut selv, el om du burde vært henvist til en kirurg.

Betennelse er alltid en fare etter et slikt inngrep, men har som regel ikke noe med tannlegen å gjøre. 

Anonymkode: 86353...fa3

Han andre tannlegen mente en kirurg skulle vurdere bildene, men de fikk jo aldri svar. Denne tannlegen trodde det ville gå greit,så vet ikke jeg. 

Det er jo så vondt med betennelse i munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Lurte på hvor lang tid det tok å trekke tanna nede? 

Er bare redd for det,men mulig de passer på. Tannlegen er veldig ung,hadde jo på radio sist og da sang hun med på sangene. Så hun virker jo rolig, men kan hun virkelig dette?

Måtte trekke alle fire visdomstennene mine. Tok vel rundt 15-20 min pr tann inkludert å dele den i to. Rotfyllinga tok rundt 1 1/2-2 timer. Ingen tvil om hva jeg ville valgt å gjøre igjen!

Anonymkode: 97304...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måtte trekke alle fire visdomstennene mine. Tok vel rundt 15-20 min pr tann inkludert å dele den i to. Rotfyllinga tok rundt 1 1/2-2 timer. Ingen tvil om hva jeg ville valgt å gjøre igjen!

Anonymkode: 97304...16c

Ok. Syns du er tøff som klarte det. Så håper jeg det går så fort med meg også hvis jeg tør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Det er veldig vondt med betennelse, men veldig høye doser Ibux hjelper veldig. Så høye doser revmatikere kan bruke ift felleskatalogen, det gjorde jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Annamaria skrev:

Det er veldig vondt med betennelse, men veldig høye doser Ibux hjelper veldig. Så høye doser revmatikere kan bruke ift felleskatalogen, det gjorde jeg 

Ok. Sist jeg hadde betennelse i munnen kom min døde bror og stod ved sengeenden. Ble nå enig med tannlegen å dukke opp så får vi ta det derfra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Sist jeg hadde betennelse i munnen kom min døde bror og stod ved sengeenden. Ble nå enig med tannlegen å dukke opp så får vi ta det derfra. 

Demoner har stått ved sengeenden min uten tannbehandling, det er grusomt. Nesten så jeg heller tar og trekker en tann 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Annamaria skrev:

Demoner har stått ved sengeenden min uten tannbehandling, det er grusomt. Nesten så jeg heller tar og trekker en tann 

Ja de kan komme ved smerter, sikkert dem som forårsaker dem og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de kan komme ved smerter, sikkert dem som forårsaker dem og. 

Nei jeg hadde ikke smerter, sorry om jeg skrev litt knotete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annamaria skrev:

Nei jeg hadde ikke smerter, sorry om jeg skrev litt knotete

Ok bra det da :) Jeg har smerter i visdomstanna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedøvelsen tannlegen bruker inneholder ofte adrenalin/xylokain, det er med på å hemme blødning👍🏼 

Blodet koagulerer fort, så da legger det seg som en «propp» oppå hullet. Denne proppen må ligge så lenge som mulig! Ikke skyll eller puss/rens nedi der. Ikke trygg på den siden. Skyll munnen m corsodyl flere ganger daglig, dette kan være til hjelp for å unngå betennelse i ettertid👍🏼

Du klarer det😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, usikker skrev:

Bedøvelsen tannlegen bruker inneholder ofte adrenalin/xylokain, det er med på å hemme blødning👍🏼 

Blodet koagulerer fort, så da legger det seg som en «propp» oppå hullet. Denne proppen må ligge så lenge som mulig! Ikke skyll eller puss/rens nedi der. Ikke trygg på den siden. Skyll munnen m corsodyl flere ganger daglig, dette kan være til hjelp for å unngå betennelse i ettertid👍🏼

Du klarer det😘

Ok det er jo bra. Klarer nok ikke tygge på den siden nei,håper bare det går bra jeg. Håper jeg klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok det er jo bra. Klarer nok ikke tygge på den siden nei,håper bare det går bra jeg. Håper jeg klarer det. 

Det går nok bra ja. Bedøvelsen gjør at du ikke merker noe, og ta med en musikk på øret, så hører du ikke noe heller, Lykke til.

Anonymkode: c252c...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går nok bra ja. Bedøvelsen gjør at du ikke merker noe, og ta med en musikk på øret, så hører du ikke noe heller, Lykke til.

Anonymkode: c252c...d13

Takk for at du skriver at det går bra, det er jo litt betryggendes. Tror ikke jeg tør å ha musikk på ørene,må få med meg alt. Hun sa i dag at jeg var jo så rolig sist da jeg tok beroligende, kommer nok til å ta det denne gangen også og håpe det hjelper. Tok ca en halv time sa hun, det kom litt an på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gefjon skrev:

Det går an å be om å få fjernet visdomstenner  i narkose på tannlegehøyskolen - jeg fikk det og husker ingenting.

De har ikke noe sånt her, så da må jeg vekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

De har ikke noe sånt her, så da må jeg vekk. 

Hei jeg forstår redselen for tannlegen. Jeg har så stor angst men jeg har bestemt meg å gå til tannlegen så ofte som nødvendig. Jeg skal til tannrens og må sikkert ofte gå. Det blir mindre plagsom med tida. Du får det til. Når denne tann er ute har du det mye bedre. Lykke til og godt bedring 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...