Gå til innhold

Hvordan klarer noen leve med psykose uten innlegggelse?


Gjest Annamaria

Anbefalte innlegg

Gjest Annamaria

Jeg hadde ikke maktet det uten innleggelse. Da måtte jeg isåfall kommet i fengsel. Men det er kanskje forskjell på hvor skremmende symptomer man har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kallemari

Jeg tror det har å gjøre med type psykose og symptomtrykk. Og så er det jo psykosesuspekte personer som er helt i grenseland. 

Man trenger feks ikke å legges inn om en bare har vrangforestillinger om et tema så lenge det ikke er fare for liv og helse hos en selv eller andre. Men klikker man gal er det jo noe annet. 

Endret av Kallemari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behandler mener jeg er psykotisk, men jeg er ikke innlagt (bare i såkalte akutte faser) og jeg bruker ikke faste medisiner. Føler at jeg klarer meg helt fint. Men så tror jeg ikke egentlig på at jeg er psykotisk, nettopp pga at jeg har så høyt funksjonsnivå. Mye feildiagnostisering ute og går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
15 minutter siden, Cesium skrev:

Behandler mener jeg er psykotisk, men jeg er ikke innlagt (bare i såkalte akutte faser) og jeg bruker ikke faste medisiner. Føler at jeg klarer meg helt fint. Men så tror jeg ikke egentlig på at jeg er psykotisk, nettopp pga at jeg har så høyt funksjonsnivå. Mye feildiagnostisering ute og går...

Hvorfor mener behandler at du er psykotisk da? Hva slags tegn er det han mener at du har på psykose?

Vil du også si hva hoveddiagnosen din er?

Endret av Kallemari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kallemari skrev:

Hvorfor mener behandler at du er psykotisk da? Hva slags tegn er det han mener at du har på psykose?

Vil du også si hva hoveddiagnosen din er? 

Alle mine opplevelser sykeliggjøres. Jeg har en annen virkelighetsoppfatning enn min behandler. Det finnes ikke en objektiv virkelighet. Vi lever alle i milliarder av forskjellige verdener, hvor våre individuelle virkeligheter påvirker hverandre. Tiden flyter, fremtiden påvirker nåtiden. Alt er flytende. Jeg kan ha vært skapt i dag og minnene mine fra i går og fra barndommen er plantet i hodet mitt. Vi må ikke stole så mye på vårt eget hode, for det er nettopp det vi er programmert til å gjøre. Vi skal ikke stille spørsmål. Vi skal bare akseptere den virkeligheten som presenteres for oss. Men jeg aksepterer det ikke. Og det setter meg i fare, for når testobjekter blir selvbevisst så må de elimineres. Det skaper en ubalanse i verden. Og dette sykeliggjøres av min behandler. 

Jeg har diagnosen paranoid schizofreni

Men jeg fremstår som et helt normalt menneske. Jeg vet godt at det er vanskelig for andre å akseptere min virkelighet, derfor prater jeg lite om hva slags verden jeg lever i. Vil ikke sette andre i fare heller, ved å gjøre dem selvbevisst. Jeg har innsikt i hva som er sosialt aksepterte samtaletema. Derfor tenker jeg at jeg ikke er psykotisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
27 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg kan ha vært skapt i dag og minnene mine fra i går og fra barndommen er plantet i hodet mitt. Vi må ikke stole så mye på vårt eget hode, for det er nettopp det vi er programmert til å gjøre. Vi skal ikke stille spørsmål. Vi skal bare akseptere den virkeligheten som presenteres for oss. Men jeg aksepterer det ikke. Og det setter meg i fare, for når testobjekter blir selvbevisst så må de elimineres.

Hvem/hva mener du har skapt deg? Hvem/hva kan ha plantet minner i hodet ditt? Hvem/hva har programmert oss? Hvem/hva presenterer virkeligheten for oss? Hvem/hva er vi testobjekter for? Og hvem/hva eliminerer de som blir så selvbevisste som du? Er det Illuminati? Aliens?

Jeg er litt interessert i dette med psykoser siden noen i nær familie har hatt det. Så da har jeg lest meg opp litt og prøver å skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Kallemari skrev:

Hvem/hva mener du har skapt deg? Hvem/hva kan ha plantet minner i hodet ditt? Hvem/hva har programmert oss? Hvem/hva presenterer virkeligheten for oss? Hvem/hva er vi testobjekter for? Og hvem/hva eliminerer de som blir så selvbevisste som du? Er det Illuminati? Aliens?

Jeg er litt interessert i dette med psykoser siden noen i nær familie har hatt det. Så da har jeg lest meg opp litt og prøver å skjønne. 

Jeg tror vi er plantet på jorden av aliens som et forsøk,menneskeheten ble skapt av aliens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kallemari skrev:

Hvem/hva mener du har skapt deg? Hvem/hva kan ha plantet minner i hodet ditt? Hvem/hva har programmert oss? Hvem/hva presenterer virkeligheten for oss? Hvem/hva er vi testobjekter for? Og hvem/hva eliminerer de som blir så selvbevisste som du? Er det Illuminati? Aliens?

Jeg er litt interessert i dette med psykoser siden noen i nær familie har hatt det. Så da har jeg lest meg opp litt og prøver å skjønne. 

Nei, det er ingen "noen". Den verden vi opplever er kun med de sansene vi har blitt gitt. I vår virkelighetsforståelse må det alltid være "noe" eller "noen". Et objekt eller et subjekt. Men det er en stor simplifisering. Det er så mye som eksisterer der ute som er verken noe eller noen, som vi er for lavdimensjonell til å forstå. Kommer man for nær til å forstå, så slettes minnene. Tankene er lettest å stjele når man sover. Derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å unngå dyp søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror vi er plantet på jorden av aliens som et forsøk,menneskeheten ble skapt av aliens. 

ja, og jeg tror at aliens kom og forplantet seg i Egypt, fordi det var Aliens som bygde pyramidene. og da døde huleboer rasen helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 time siden, Cesium skrev:

Nei, det er ingen "noen". Den verden vi opplever er kun med de sansene vi har blitt gitt. I vår virkelighetsforståelse må det alltid være "noe" eller "noen". Et objekt eller et subjekt. Men det er en stor simplifisering. Det er så mye som eksisterer der ute som er verken noe eller noen, som vi er for lavdimensjonell til å forstå. Kommer man for nær til å forstå, så slettes minnene. Tankene er lettest å stjele når man sover. Derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å unngå dyp søvn. 

en mor har skapt deg og meg (og alle), sammen med sin partner. men tankene våre, kommer fra vår egen verden inne i hodet vårt.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

ja, og jeg tror at aliens kom og forplantet seg i Egypt, fordi det var Aliens som bygde pyramidene. og da døde huleboer rasen helt ut.

Jeg tror menneskene fikk besøk av aliens på den tiden, det står vel noe om det i bibelen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg tror menneskene fikk besøk av aliens på den tiden, det står vel noe om det i bibelen også. 

ja. og da døde nok den huleboermenneskerasen ut, og ble mennesker som vi.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja. og da døde nok den huleboermenneskerasen ut, og ble mennesker som vi.

Mulig det. Bare tenker på atlantis,da var teknologien kommet langt så langt at de gikk til grunne pga det. Håper ikke det skjer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kallemari
2 timer siden, Cesium skrev:

Nei, det er ingen "noen". Den verden vi opplever er kun med de sansene vi har blitt gitt. I vår virkelighetsforståelse må det alltid være "noe" eller "noen". Et objekt eller et subjekt. Men det er en stor simplifisering. Det er så mye som eksisterer der ute som er verken noe eller noen, som vi er for lavdimensjonell til å forstå. Kommer man for nær til å forstå, så slettes minnene. Tankene er lettest å stjele når man sover. Derfor prøver jeg så godt det lar seg gjøre å unngå dyp søvn. 

Men du skriver at vi er blitt gitt sansene våre, da må det vel strengt tatt være noen eller noe som har gitt oss det? Og så sier du at tankene våre kan bli stjelt når vi sover, da må det vel også strengt tatt være noen eller noe som stjeler dem?

Jeg må ærlig si at jeg ikke forstår meg på slikt. Om dette er psykose eller psykosesuspekte saker. Jeg vet at både farfar og faren min opplevde saker som ingen andre gjorde på samme måte, men om de var psykotiske eller bare i grenseland vet ingen fordi de aldri så vidt jeg vet oppsøkte noen lege. Interessant hadde det vært å vite forskjellen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
32 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja. og da døde nok den huleboermenneskerasen ut, og ble mennesker som vi.

Hvis de døde ut så kan vel ikke mennesker som vi bare plutselig oppstå?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
17 minutter siden, Kallemari skrev:

Hvis de døde ut så kan vel ikke mennesker som vi bare plutselig oppstå?;)

jo, fordi aliensene parret seg med hulebierne så avkommet ble mennesker, mens resterende huleboer befolkninger døde ut fordi menneskene formerte seg seg imellom og utslettet huleboer rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
22 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

jo, fordi aliensene parret seg med hulebierne så avkommet ble mennesker, mens resterende huleboer befolkninger døde ut fordi menneskene formerte seg seg imellom og utslettet huleboer rasen.

Og dette er basert på vitenskapelige undersøkelser antar jeg? Eller er dette bare noe du har konstruert i egen hjerne?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria

Sånn er ikke mine psykoser. Jeg blir helt oppslukt. Hører helvete kalle meg og blir livredd. Ser demoner og kjenner de ta på meg. Tror jeg kriger mot onde energier. Mottok også healing fra Gud og så et opplyst lys. Så hvem som var engler og demoner i personale og pasienter. Turte ikke være noe sted pga stemmer og onde energier. Jeg hadde ærlig talt ikke klart meg utenfor psykehuset og er idag takknemlig for tvangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...