Gå til innhold

Hvordan klarer noen leve med psykose uten innlegggelse?


Gjest Annamaria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

33 minutter siden, Annamaria skrev:

Synes dette virker mer som teorier dere har om verden enn psykose?

Ja, det er psykiatrien som sykeliggjør det. Stemmene jeg hører er beskjeder som faktisk er viktig for meg og de prøver å beskytte meg med å advare mot farer. Men nei, stemmer er tydeligvis ikke greit å høre ifølge psykiatrien. Derfor jeg sier det er mye feildiagnostisering ute og går

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
36 minutter siden, Cesium skrev:

Ja, det er psykiatrien som sykeliggjør det. Stemmene jeg hører er beskjeder som faktisk er viktig for meg og de prøver å beskytte meg med å advare mot farer. Men nei, stemmer er tydeligvis ikke greit å høre ifølge psykiatrien. Derfor jeg sier det er mye feildiagnostisering ute og går

Men hvorfor er du i psykiatrien da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Annamaria skrev:

Men hvorfor er du i psykiatrien da? 

Jeg sliter med andre ting. Sånne negative symptomer. Jeg trodde i mange år at jeg var deprimert, men jeg vet ikke lenger. Jeg føler meg ikke deprimert. Men likevel sliter jeg med å få ting gjort i hverdagen. Har ikke noen gnist i meg. Alt virker så meningsløst, når man kjenner til sannheten om eksistensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
50 minutter siden, Cesium skrev:

Jeg sliter med andre ting. Sånne negative symptomer. Jeg trodde i mange år at jeg var deprimert, men jeg vet ikke lenger. Jeg føler meg ikke deprimert. Men likevel sliter jeg med å få ting gjort i hverdagen. Har ikke noen gnist i meg. Alt virker så meningsløst, når man kjenner til sannheten om eksistensen

Da skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Cesium skrev:

Alt virker så meningsløst, når man kjenner til sannheten om eksistensen

Hei Cesium. Jeg kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Hva tenker du er sannheten om eksistensen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2019 den 18.18, Annamaria skrev:

Jeg hadde ikke maktet det uten innleggelse. Da måtte jeg isåfall kommet i fengsel. Men det er kanskje forskjell på hvor skremmende symptomer man har

Noen som kan beskrive hva en psykose er. Det er vel når en mister virkelighetsoppfatningen? Det er ihvertfall da jeg vil tenke at en person lider av psykose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
26 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Noen som kan beskrive hva en psykose er. Det er vel når en mister virkelighetsoppfatningen? Det er ihvertfall da jeg vil tenke at en person lider av psykose. 

Ja det tror jeg også. Men hva når virkelighetsoppfatninger er ulikt hos ulike grupper og personer? Og hvordan skille mellom hva som er psykose og nær-psykose? Hvor alvorlig avvik fra vanlig virkelighetsoppfatning må man ha for at det skal regnes som psykose? Det er vel grader da tenker jeg. Men hvor går liksom grensa for når det tipper over og det blir psykose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kallemari skrev:

Ja det tror jeg også. Men hva når virkelighetsoppfatninger er ulikt hos ulike grupper og personer? Og hvordan skille mellom hva som er psykose og nær-psykose? Hvor alvorlig avvik fra vanlig virkelighetsoppfatning må man ha for at det skal regnes som psykose? Det er vel grader da tenker jeg. Men hvor går liksom grensa for når det tipper over og det blir psykose?

Det samme lurer jeg på.. hva som er psykose / nær psykose... Vanskelig greie. Tror det er komplisert for psykriatere og å finne ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
14 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det samme lurer jeg på.. hva som er psykose / nær psykose... Vanskelig greie. Tror det er komplisert for psykriatere og å finne ut av. 

Ja. Kanskje kupton kan gi svar. Etter som jeg har skjønt så kan han en del om legesaker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det de sier til meg er at jeg har psykose når jeg ser virkeligheten på en annen måte enn majoriteten,men det er jo mange som gjør det. Og jeg har hørt mye stemmer, enten høye eller stemmer som hvisker. Har egentlig opplevd mye spirituellt hele livet,men det ble vel ikke kalt sykt før jeg var ungdom. Når jeg kom inn i psykiatrien pga angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annamaria
1 time siden, stjernestøv skrev:

Det de sier til meg er at jeg har psykose når jeg ser virkeligheten på en annen måte enn majoriteten,men det er jo mange som gjør det. Og jeg har hørt mye stemmer, enten høye eller stemmer som hvisker. Har egentlig opplevd mye spirituellt hele livet,men det ble vel ikke kalt sykt før jeg var ungdom. Når jeg kom inn i psykiatrien pga angst. 

Åja da skjønner jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 19.10.2019 den 18.31, Kallemari skrev:

Fremdeles ingen fakta. Det står blant annet *could have* . Ergo er det bare gjetninger og antakelser.

det er fakta. vi med rhesus minus blod har aliens blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...