Gå til innhold

Når man tjener 16 000 i måneden..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det rart at jeg går i 0 hver måned? Jeg betaler 7000 til husleie pluss strøm hver måned. Har også lån som jeg må betale 1900 kroner på i måneden. Pluss så dukker det opp andre utgifter. 

 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller har man gått i luksusfellen om man sliter med å klare seg på en utbetalt inntekt på 16 000 kroner?

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Nei, det er ikke rart. 

Ja, jeg sløser jo iblant, med å unne meg en middag i uken på mac donalds. Men jeg sparer på alt mulig annet. Men får det aldri til å gå i pluss. Kun når feriepengene kommer. Men de bruker jeg til nedbetaling av lånte penger. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, cilie skrev:

Jeg synes du er flink som går i null.

Takk. Jeg mener at det er viktig så lenge jeg ikke har klart å få en høyere inntekt og få det ihvertfall til å gå i 0. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart at jeg går i 0 hver måned? Jeg betaler 7000 til husleie pluss strøm hver måned. Har også lån som jeg må betale 1900 kroner på i måneden. Pluss så dukker det opp andre utgifter. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Nei det er ikke rart.

Et kjapt regnestykke viser at du har 7300,- til overs som skal dekke halvparten av utgiftene til strøm (ca 5-800?), nett (500?), (evt) TV-abonnement (500?), forsikring (av innbo, personforsikring, bil etc?) 500?). Etter dette har du 5000 til disposisjon. 

For dette skal du dekke telefon (500?) og transportutgifter (500?) og sikkert andre faste utgifter jeg ikke har oversikt over for ditt vedkommende. Etter dette har du ca 4000,- til disposisjon, som skal dekke utgifter til mat, klær, sanitærartikler, bidrag til unger etc, og det skal du være temmelig disiplinert for å greie på permanent basis.

Jeg ville aldri greid meg på det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Nei det er ikke rart.

Et kjapt regnestykke viser at du har 7300,- til overs som skal dekke halvparten av utgiftene til strøm (ca 5-800?), nett (500?), (evt) TV-abonnement (500?), forsikring (av innbo, personforsikring, bil etc?) 500?). Etter dette har du 5000 til disposisjon. 

For dette skal du dekke telefon (500?) og transportutgifter (500?) og sikkert andre faste utgifter jeg ikke har oversikt over for ditt vedkommende. Etter dette har du ca 4000,- til disposisjon, som skal dekke utgifter til mat, klær, sanitærartikler, bidrag til unger etc, og det skal du være temmelig disiplinert for å greie på permanent basis.

Jeg ville aldri greid meg på det samme. 

Godt at det er forståelig.:)  Begynte på julegavene i dag. Må forsøke å bruke minst mulig på det pga økonomien. Har mange å kjøpe til. Men de får kun gaver for fra 19.90 til 29.90. Fant noen småting til den prisen som ser mye dyrere ut enn det er. 

Det er tøfft å klare seg på den summen hver måned og spesiellt når det kommer andre utgifter,  men jeg har ikke annet valg for øyeblikket så jeg må forsøke å være smart med måten jeg bruker pengene på. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men de får kun gaver for fra 19.90 til 29.90. Fant noen småting til den prisen som ser mye dyrere ut enn det er. 

Hva da? 20-30 kr er småting ja.

Anonymkode: 32f43...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tøfft å klare seg på den summen hver måned og spesiellt når det kommer andre utgifter,  men jeg har ikke annet valg for øyeblikket så jeg må forsøke å være smart med måten jeg bruker pengene på. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Det skjønner jeg godt, og syns du er flink til å få pengene til å strekke til. Det eneste området du kan tøffe deg opp på, er mhp å få med sambo på en mer forutsigbar og rettferdig spleis av felles utgifter ;) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg mener at det er viktig så lenge jeg ikke har klart å få en høyere inntekt og få det ihvertfall til å gå i 0. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Men er ikke dette i 50 % stilling? Da synes jeg ikke lønna er så gæren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Da får du jo mindre enn en ung ufør. Så imponerende at du klarer å få det til å gå i null......

Er enda mer imponert av de som klarer seg på minstesats ufør.

Anonymkode: d9fa2...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart at jeg går i 0 hver måned? Jeg betaler 7000 til husleie pluss strøm hver måned. Har også lån som jeg må betale 1900 kroner på i måneden. Pluss så dukker det opp andre utgifter. 

 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Jeg forstår ikke hvordan du får det til.  Synes det er kjempebra hvis du ikke går i minus.

Anonymkode: 581d0...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er enda mer imponert av de som klarer seg på minstesats ufør.

Anonymkode: d9fa2...6c3

Jeg vet. Minstesats ufør er vel under 15000? Men de har fortsatt krav på bostøtte de vel? Slik att det gjevner seg litt ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg vet. Minstesats ufør er vel under 15000? Men de har fortsatt krav på bostøtte de vel? Slik att det gjevner seg litt ut?

Rundt 15.000 ja. I Oslo mistet de på minsteytelse bostøtten etter omlegging av uføretrygden uten at inntektsgrensene ble justert. 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/ufore-i-oslo-blir-fratatt-bostotten-1.932810

Anonymkode: d9fa2...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva da? 20-30 kr er småting ja.

Anonymkode: 32f43...534

Ja synes det er riktig å tilpasse julehandelen etter økonomi istedet for å måtte ta lån til det. :) . Kjøper kun småting for maks 50 men helst rundt 25 kr til alle som er lengre uti slekten. Virker det dumt? Jeg mener selv at jeg må tenke på at jeg har lav inntekt. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 15.000 ja. I Oslo mistet de på minsteytelse bostøtten etter omlegging av uføretrygden uten at inntektsgrensene ble justert. 

https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/ufore-i-oslo-blir-fratatt-bostotten-1.932810

Anonymkode: d9fa2...6c3

Min inntekt kan være 14 000  på det minste. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja synes det er riktig å tilpasse julehandelen etter økonomi istedet for å måtte ta lån til det. :) . Kjøper kun småting for maks 50 men helst rundt 25 kr til alle som er lengre uti slekten. Virker det dumt? Jeg mener selv at jeg må tenke på at jeg har lav inntekt. 

Anonymkode: 90fc3...3e1

Jeg synes du heller skal droppe de gavene og bruke pengene på noe godt til deg selv til jul. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg synes du heller skal droppe de gavene og bruke pengene på noe godt til deg selv til jul. :) 

Hvis ts har glede av å gi de gavene så er det greit.  Det kan gi mer glede enn å bruke pengene til seg selv.

Anonymkode: 581d0...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...