Gå til innhold

Bør jeg få en sykemelding


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart at det er lett å ta ut sykemelding da.

Anonymkode: 0446a...38a

Hvem har sagt at det er lett å ta ut sykemelding??????  Det er lege som bestemmer om sykemelding er riktig eller ikke.  Sånn kommentar hører ikke hjemme på et helseforum.

 

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det er lett å ta ut sykemelding??????  Det er lege som bestemmer om sykemelding er riktig eller ikke.  Sånn kommentar hører ikke hjemme på et helseforum.

 

Anonymkode: 9492b...c9b

Du har rett i at det er lege som bestemmer dette, men nå er det oss dolerne du spør . 

Vi kjenner deg ikke og kan ikke svare på det du spør om i overskriften. 

Det blir bare synsing og du må regne med svar som: Er det så enkelt ? Husk at det er veldig mange som føler seg stressa og slitne med fysiske plager innimellom som aldri ville tenkt at sykemelding er løsningen på det. Hvis alle hadde tenkt at det var løsningen, ville det ikke vært mange på jobb. 

Derfor er det bedre at du spør legen som er den rette til å ta den vurderingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det er lett å ta ut sykemelding??????  Det er lege som bestemmer om sykemelding er riktig eller ikke.  Sånn kommentar hører ikke hjemme på et helseforum.

Anonymkode: 9492b...c9b

Mente bare at du er jo borte enten du er syk eller på ferie eller avspasering. Så hvorfor er ferie umulig, men syk greit.

Anonymkode: 0446a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du har rett i at det er lege som bestemmer dette, men nå er det oss dolerne du spør . 

Vi kjenner deg ikke og kan ikke svare på det du spør om i overskriften. 

Det blir bare synsing og du må regne med svar som: Er det så enkelt ? Husk at det er veldig mange som føler seg stressa og slitne med fysiske plager innimellom som aldri ville tenkt at sykemelding er løsningen på det. Hvis alle hadde tenkt at det var løsningen, ville det ikke vært mange på jobb. 

Derfor er det bedre at du spør legen som er den rette til å ta den vurderingen. 

Jeg fortjener ikke kjeft selv om jeg skrev på dol.  Les igjennom det du skrev og tenk deg om noen ganger.  Jeg skrev at jeg har vært mye syk med psykiske plager og nå var jeg redd for ny depresjon.  Det å foreslå ferie i morgen virker ikke hos de fleste, og det tror jeg du vet.  Det er riktig at vi kjenner ikke hverandre, men vet du hva en alvorlig depresjon er?  Jeg skriver på et forum for psykiatri, og når du svarer der så bør du huske på det.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente bare at du er jo borte enten du er syk eller på ferie eller avspasering. Så hvorfor er ferie umulig, men syk greit.

Anonymkode: 0446a...38a

Det er ikke greit å være sykemeldt, og de som er sykemeldte er det pga. sykdom.  Depresjon og angst er sykdommer.  Å snakke om å hvile litt pga. stress er ikke det jeg har skrevet om.  Dette er forum for psykiatri.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortjener ikke kjeft selv om jeg skrev på dol.  Les igjennom det du skrev og tenk deg om noen ganger.  Jeg skrev at jeg har vært mye syk med psykiske plager og nå var jeg redd for ny depresjon.  Det å foreslå ferie i morgen virker ikke hos de fleste, og det tror jeg du vet.  Det er riktig at vi kjenner ikke hverandre, men vet du hva en alvorlig depresjon er?  Jeg skriver på et forum for psykiatri, og når du svarer der så bør du huske på det.

Anonymkode: 9492b...c9b

Jeg synes du i åpningsinnlegget ditt beskriver plager langt utover «høst-nedfor» så synes du bare skal tenke nå at det blir mellom legen din og deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, cilie skrev:

Jeg synes du i åpningsinnlegget ditt beskriver plager langt utover «høst-nedfor» så synes du bare skal tenke nå at det blir mellom legen din og deg. 

Jeg har bestilt time hos legen om ti dager.  Det var aldri meningen at det skulle være noen andre som bestemte.  Jeg bor alene og hadde behov for å snakke med noen da jeg ikke kom meg opp i dag tidlig.  Å si at mange kunne hatt behov for å slappe av henger ikke på greip når man snakker om depressive tendenser.  Depresjon er alvorlig og dødelig sykdom.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortjener ikke kjeft selv om jeg skrev på dol.  Les igjennom det du skrev og tenk deg om noen ganger.  Jeg skrev at jeg har vært mye syk med psykiske plager og nå var jeg redd for ny depresjon.  Det å foreslå ferie i morgen virker ikke hos de fleste, og det tror jeg du vet.  Det er riktig at vi kjenner ikke hverandre, men vet du hva en alvorlig depresjon er?  Jeg skriver på et forum for psykiatri, og når du svarer der så bør du huske på det.

Anonymkode: 9492b...c9b

Kan ikke se at du har fått kjeft. Når man skriver på et forum må man regne med å få mange forskjellige svar, noen positive og noen negative. 

Uansett må du gjøre det som blir riktig for deg og det beste er å ta det opp med legen din. Ingen her på DOL kjenner hele din historie og folk svare ut i fra den informasjon du har gitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
6 timer siden, Fionys skrev:

Kan ikke se at du har fått kjeft. Når man skriver på et forum må man regne med å få mange forskjellige svar, noen positive og noen negative. 

Uansett må du gjøre det som blir riktig for deg og det beste er å ta det opp med legen din. Ingen her på DOL kjenner hele din historie og folk svare ut i fra den informasjon du har gitt. 

Enig. Her prøver folk bare å hjelpe, men får kjeft tilbake. Det er ts som kjefter, ikke noen andre som jeg kan se. Litt hårsår type, kanskje ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mer og mer stressa.  Jeg greier ikke å slappe av, og har enorm angst.  Er redd for at jeg blir også deprimert.  Har mye hodepine og kvalme som jeg vet kommer av stress.  Jeg jobber en del hjemme, men i dag greier jeg ikke å stå opp.  Jeg har tre dager foran meg hvor jeg må møte kl. åtte og jobbe fra morgen til kveld.  Jeg må klare det, men jeg tenker en del på om jeg burde få sykemelding i en til to uker og reise til familen for å slippe og være alene.  Slappe helt av og få maten servert.  Ha noen rundt meg som bryr seg om meg.

Jeg har vært mye sykemeldt før pga. psykiske plager og jobben er enormt viktig for meg så jeg føler skam når jeg tenker slik.

Anonymkode: 9492b...c9b

Det er verken du eller vi som bestemmer om du kan få en sykemelding, det er det opp til legen å avgjøre. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis veldig mange misforstår problemstillingen kan det også være noe med måten den er beskrevet på. Det trenger ikke bare være lesernes feil.

Anonymkode: 0446a...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Kallemari skrev:

Enig. Her prøver folk bare å hjelpe, men får kjeft tilbake. Det er ts som kjefter, ikke noen andre som jeg kan se. Litt hårsår type, kanskje ?

Det synes jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lillemus skrev:

Det er verken du eller vi som bestemmer om du kan få en sykemelding, det er det opp til legen å avgjøre. :) 

Det har jo vært skrevet mange ganger før.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Kallemari skrev:

Enig. Her prøver folk bare å hjelpe, men får kjeft tilbake. Det er ts som kjefter, ikke noen andre som jeg kan se. Litt hårsår type, kanskje ?

Det er ikke vanskelig å tenke seg at et menneske som beskriver depressive reaksjoner er sårbar.  Jeg har ikke kjeftet på noen, men det sårer meg å sammenligne meg med dem med fysiske sykdommer som aldri ville finne på å be om sykemelding selv om de er stressa og trøtte.  Jeg har ingen fysiske sykdommer, men jeg har hatt en alvorlig depresjon og er heldig som er i live i dag.  Depresjon er en sykdom og ikke kun latskap.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, cilie skrev:

Det synes jeg ikke. 

Takk for din støtte.  Jeg kom meg opp kl. 6.15 og har hatt nesten tre timers møte.  Skype møte kl. 21.00 i kveld er avlyst så denne dagen blir ikke så lang som jeg regnet med.  

Jeg har ikke bedt noen bestemme om jeg skal få sykemelding eller ikke.  Jeg ønsket kun å drøfte det i går da jeg hadde en ekstremt dårlig dag og kom meg ikke ut av senga.  Det er en depressiv reaksjon som jeg kjenner godt.  

Frosken hadde meget godt svar hvor hun kommer med to sider uten å ta avstand.  I mitt tilfelle kan sykemelding i noen dager være forebyggende for at jeg ikke faller sammen som jeg har gjort før.  Jeg er ekstremt glad for å ha fått drømmejobben min og gjør alt for å beholde den lengst mulig.  For ikke å snakke om hvor heldig jeg er som har blitt frisk igjen.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kallemari
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig å tenke seg at et menneske som beskriver depressive reaksjoner er sårbar.  Jeg har ikke kjeftet på noen, men det sårer meg å sammenligne meg med dem med fysiske sykdommer som aldri ville finne på å be om sykemelding selv om de er stressa og trøtte.  Jeg har ingen fysiske sykdommer, men jeg har hatt en alvorlig depresjon og er heldig som er i live i dag.  Depresjon er en sykdom og ikke kun latskap.

Anonymkode: 9492b...c9b

Jeg er lei meg for den dustete kommentaren min om at du var hårsår. Jeg er ganske rett frem av meg og det må jeg jobbe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir mer og mer stressa.  Jeg greier ikke å slappe av, og har enorm angst.  Er redd for at jeg blir også deprimert.  Har mye hodepine og kvalme som jeg vet kommer av stress.  Jeg jobber en del hjemme, men i dag greier jeg ikke å stå opp.  Jeg har tre dager foran meg hvor jeg må møte kl. åtte og jobbe fra morgen til kveld.  Jeg må klare det, men jeg tenker en del på om jeg burde få sykemelding i en til to uker og reise til familen for å slippe og være alene.  Slappe helt av og få maten servert.  Ha noen rundt meg som bryr seg om meg.

Jeg har vært mye sykemeldt før pga. psykiske plager og jobben er enormt viktig for meg så jeg føler skam når jeg tenker slik.

Anonymkode: 9492b...c9b

Jeg har slitt mye med angst lenge. Noe som kompliserer veldig i livet mitt. Har spurt legen om sykemelding men jeg ble bedt om å gå på jobb og fungere. Jeg jobber halv stilling. Sliter med å få ny jobb. Og angsten kan nok også gjøre at jeg får ekstra problemer. Det er mulig at du har en lege som er enklere å  få sykemelding av enn hva jeg har. Jetg føler tiltider at det er lurt av legen å anbefale meg å forsøke å fungere så godt jeg kan med å gå på jobb. For det å gå hjemme kan mulig gjøre det vondt verrre kanskje.... 

Anonymkode: 70ce3...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt mye med angst lenge. Noe som kompliserer veldig i livet mitt. Har spurt legen om sykemelding men jeg ble bedt om å gå på jobb og fungere. Jeg jobber halv stilling. Sliter med å få ny jobb. Og angsten kan nok også gjøre at jeg får ekstra problemer. Det er mulig at du har en lege som er enklere å  få sykemelding av enn hva jeg har. Jetg føler tiltider at det er lurt av legen å anbefale meg å forsøke å fungere så godt jeg kan med å gå på jobb. For det å gå hjemme kan mulig gjøre det vondt verrre kanskje.... 

Anonymkode: 70ce3...299

Jeg har aldri opplevd når jeg har foreslått sykemelding at leger (de er flere) ikke har gått med på det.  Jeg har opplevd at leger har villet sykemelde meg og jeg har sagt nei.

Å utfordre angsten er lurt, og det er mye bedre å jobbe enn å gå hjemme og engste seg for fremtiden.  De siste dagene har jeg gått en del rundt med tårer i øynene uten at jeg vet ordentlig hvorfor jeg gråter.  Det er et tegn på depresjon.  Heldigvis har jeg ikke grått på jobb, men det er jeg redd for nå.  Jeg er heldig som har hjemmekontor og kan trekke meg i en del situasjoner.  Å sitte og grine i et Skype møte med noen fra den andre siden av verden går ikke.

Anonymkode: 9492b...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...