Gå til innhold

Hva er du fornøyd med/ ikke fornøyd med i Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, Kayia skrev:

Hva mener du?

Får ikke hjelp, f.eks. fra helsevesenet, antar jeg?

Anonymkode: cb89f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke hjelp, f.eks. fra helsevesenet, antar jeg?

Anonymkode: cb89f...dfb

Du leste innlegget som fanden leser bibelen, dvs kun siste avsnitt da eller?

Eller tenker du på alvor at "hjelp fra helsevesenet" ikke inngår i det jeg er mest fornøyd med, nemlig "velferdstaten"? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kayia skrev:

Du leste innlegget som fanden leser bibelen, dvs kun siste avsnitt da eller?

Eller tenker du på alvor at "hjelp fra helsevesenet" ikke inngår i det jeg er mest fornøyd med, nemlig "velferdstaten"? 

Da må du nesten spesifisere hva du mener folk klager for mye på.

Anonymkode: cb89f...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nesten spesifisere hva du mener folk klager for mye på.

Anonymkode: cb89f...dfb

Det kan være både små og store ting, der gjennomgående mantra er at "de" (som regel staten, politikere, kommunen, pleiere, NAV eller andre tilretteleggere) ikke skjønner noen ting", og at "de" ikke har gjort en tøddel for å hjelpe meg" etc.

Som flere svarer er vi heldige og bor i et svært trygt og velfungerende land, og selv om alt ikke er perfekt har vi et fungerende sikkerhetsnett i form av gode velferdsordninger. Blir vi syk får vi sykepenger og behandling, blir vi arbeidsledige får vi arbeidsledighetstrygd. Barnehager, skoler og øvrig tilbud subsidieres kraftig, og vi får tilskudd i form av sosialstønad, botilskudd etc om inntekten ikke strekker til. Jeg vet at dette ikke fører til at livet blir enkelt og greit igjen, men det blir langt greiere enn om man bodde i et land uten samme sikkerthetsnett.  

Jeg tror klaging har blitt en del av kulturen, og at svært mye av klagingen er ubegrunnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker Norge jeg

Den største nedsiden tror jeg er fordi Norge er så bra og trygt land, forstår mange folk ikke hva alternativet er, hvordan ting er i andre land, de tror at f.eks om vi endrer den norske kulturen, så vil ting bli bedre eller like bra, de sier fine ord som berikende mangfold etc, men hadde de sett litt utenfor landegrensene, ser en at nei uten den norske kulturen, blir ting veldig mye verre.

Isteden for å bevare det gode vi har, bygger en det ned i jakten på noe bedre, det er veldig tragisk å se

Norge har ingen fremtid slik jeg ser det, og det er veldig synd

Anonymkode: dc260...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i Norge. Jeg er ikke så glad i den demografiske utviklingen. Spess her jeg bor. (oslo øst).

 

Jeg skulle ønske vi fikk en debatt om temaet lignende det de har i danmark. Altså uten de mest ytterliggående. Rasisme er ikke kult, eller det jeg ønsker.

 

Ellers synes jeg vi har ett godt samfunn. Noen grupper havner dog dessverre utenfor. Jeg mener sosial boligbygging må til. Og da på vestkanten, slik att ikke alle sosiale problemer havner på østkanten.

 

Bostøtten burde også gis til langt flere. Sånn der er nå, er det håpløst for de som må leie i sentrale strøk.

 

Skulle jeg ønske meg noe for fremtiden, ville jeg hatt den økonomiske politikken til Arbeiderpartiet, og justis og immigrasjonspolitikken til høyresiden i FRP.

 

Jeg er også mot Acer.

Anonymkode: 0462a...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nok det :). Det er alltid noe som vi kunne ønske var bedre, men det er veldig mye bra. Og i forhold til de aller fleste land så har vi det nok mye bedre.

Anonymkode: 594cb...027

Hvorfor er alt jeg ser "depresjon" og "sykdom"? Angst, angst, angst! virker som det er det eneste folk klarer å få.

Jeg er fornøyd med at lønnsnivået er relativt greit selv om du ikke har så høy utdannelse. 
Jeg er fornøyd med at vi har nav dersom vi blir arbeidsledige.

Ellers er jeg misfornøyd med mørketiden. Vinteren og kulden. Været her er for det meste dritt. 
At folk er vanskelige å lage avtaler med. Er nedtur å bo i Norge igjen etter å ha bodd i utlandet. Der var folk spontane og ble med ut på ting. Her er folk mer slik at de avlyser, trekker seg eller "kan ikke". folk er rett og slett usosiale.

Anonymkode: ff2ac...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...