Gå til innhold

HVEM skal du feire jul med?


Hodestups

Anbefalte innlegg

HUSK! Det er ok å feire alene også! Man gjør det beste ut av det, og grandis i ovnen er helt knall - om man liker det. 

Jeg skal feire med mine foreldre og søsken m./fam. Hvem skal du feire med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kle meg i Satan-kostymet mitt, ofte en høne og spise den. Alene.

Anonymkode: 09726...f2f

Høres ut som en liddli fint kveld.

Anonymkode: 414a0...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hodestups skrev:

HUSK! Det er ok å feire alene også! Man gjør det beste ut av det, og grandis i ovnen er helt knall - om man liker det. 

Jeg skal feire med mine foreldre og søsken m./fam. Hvem skal du feire med?

I år er det vår tur til å holde julaften og vi blir oss to, mine to barn (jada, de er så å si voksne da!), faren og bonusmora og mine to søstre. :) Blir så koselig at! Har gjort det sånn de siste 11 julene, annet hvert år hos eksen med frue og annet hvert år hos oss, trivelig å være vertskap og veldig deilig å gå til dekket bord også - en perfekt deling for oss med andre ord. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

I år er det vår tur til å holde julaften og vi blir oss to, mine to barn (jada, de er så å si voksne da!), faren og bonusmora og mine to søstre. :) Blir så koselig at! Har gjort det sånn de siste 11 julene, annet hvert år hos eksen med frue og annet hvert år hos oss, trivelig å være vertskap og veldig deilig å gå til dekket bord også - en perfekt deling for oss med andre ord. :) 

Igjen; så flott for barna deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Julaften: Feires med samboeren og 4 ungdommer. Mine 3 ungdommer og samboerens sønn.

1.juledag: Spiser julefrokost med samme gjeng før de drar til de andre foredrene og spiser middag der.

2. juledag: Hele min familie (mine foreldre, søsken og deres familier) kommer til oss for å spise koldtbord.

3. Juledag: Hele samboerens familie kommer til oss for å spise pinnekjøtt.

4. FRI 😍

5.juledag: Middag hos broren min og familien. 

6.juledag: FRI😍

Nyttårsaften: Vet ikke enda. Jeg har sagt til samboeren at hvis vi ikke blir bedt bort, så orker ikke jeg å lage nyttårsaften for noen i år (til nød et par ). Aller helst vil jeg at kun jeg og samboeren er alene hjemme og lager kalkun til oss selv. Hvis en av ungdommene vil spise middag sammen med oss er det selvsagt hyggelig, men tipper de lager seg egne planer. Mulig jeg ombestemmer meg her og inviterer et par. Tiden får vise.

Innimellom dette håper jeg å finne tid til noen skiturer.

I år har jeg "fri" hele jula. Skal bare jobbe 4 timer på selve julaften fra 8-12, men da skal jeg jobbe hjemmefra. Skal ha "kontor" i sofakroken med laptop, headset på øret og besvare innkomne telefoner, mail osv. Regner med det blir en rolig arbeidsdag på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal feire julen alene og synes det er helt greit. Julen har alltid vært spesielt vanskelig for meg pga traumer tilknyttet julen. Har derfor  ofte vært innlagt på den tiden. Men de siste årene har jeg klart å skape MIN egen jul der jeg har fokus på å gjøre det  trygt og godt for meg selv. Har kommet så langt at jeg nå for første gang faktisk klarer å kjenne på at jeg gleder meg litt. Det føles utrolig godt! 

Anonymkode: 77ddd...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra julaften og førstedag så vet jeg ikke. Har hatt et helt vanvittig år hvor jeg har mistet nesten alle rundt meg. 😥

Anonymkode: ec80d...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi - min mann, våre to nå voksne og utflytta «barn» og jeg skal feire jul på hytta for første gang. Ser fram til en rolig og annerledes feiring, med mye kos og lite pliktløp. 

Anonymkode: 8fa93...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra julaften og førstedag så vet jeg ikke. Har hatt et helt vanvittig år hvor jeg har mistet nesten alle rundt meg. 😥

Anonymkode: ec80d...d28

Uffda, det var trist å høre. Kondolerer.

Anonymkode: 680c8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi - min mann, våre to nå voksne og utflytta «barn» og jeg skal feire jul på hytta for første gang. Ser fram til en rolig og annerledes feiring, med mye kos og lite pliktløp. 

Anonymkode: 8fa93...7dc

Det hørtes koselig ut!

Anonymkode: 680c8...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en heftig julaften i år, sånn lydmessig. Vi blir 15 stk. Mor, søsken, tantebarn og grandtante barn.  Har gitt beskjed om at jeg mest sannsynlig kommer til å dra tidlig, pga at jeg blir fort sliten. Greit å gi beskjed på forhånd så ingen trenger å bli fornærmet.  En annen ting er at da slapper jeg mer av og dermed greier mer. 

1 juledag er jeg også bedt på middag samme plass og med de samme folka, men det har jeg takket nei til. Det blir i overkant for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal feire hos svigerfamilien for første gang. Jeg har møtt alle før, men det blir min første jul der. Blir rart å tilpasse seg en annen families tradisjoner og rutiner. Jeg unngår min egen familie så godt jeg kan... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uffda, det var trist å høre. Kondolerer.

Anonymkode: 680c8...dd9

Takk. ❤️ det er bare en som har dødd (min mor), men resten er mange venner og en eks som bare har forsvunnet ut av livet mitt. Og nå er det to fjernere venninner til som ikke gidder å svare på meldinger fra meg mer. Det er helt absurd. Skulle gjerne reist langt vekk i julen, men jeg har kjøpt meg leilighet og har ikke råd. Reiste vekk i fjor og hadde en helt utrolig fin ferie. 

Anonymkode: ec80d...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eva Sofie skrev:

Jeg skal feire hos svigerfamilien for første gang. Jeg har møtt alle før, men det blir min første jul der. Blir rart å tilpasse seg en annen families tradisjoner og rutiner. Jeg unngår min egen familie så godt jeg kan... ;)

Jeg feiret hos kjærestens familie ett år, hjemme hos ett av hans søsken med familien der og svigers. Alt ble bare helt feil rett og slett. Maten, tradisjonene, pådekkingen og pakkeåpningen. *hehe* Jeg klagde selvfølgelig ikke, man har da litt oppdragelse tross alt, men jeg savnet sårt mine egne juletradisjoner ja. Siden da har jeg feiret julaften slik jeg vil. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg feiret hos kjærestens familie ett år, hjemme hos ett av hans søsken med familien der og svigers. Alt ble bare helt feil rett og slett. Maten, tradisjonene, pådekkingen og pakkeåpningen. *hehe* Jeg klagde selvfølgelig ikke, man har da litt oppdragelse tross alt, men jeg savnet sårt mine egne juletradisjoner ja. Siden da har jeg feiret julaften slik jeg vil. :) 

Hos min tidligere partner hadde jeg ingen problemer med å tilpasse meg deres tradisjoner selv om deres jul så helt annerledes ut enn den jeg selv var vant til. F.eks. spiste de fiskesuppe, ørret og kling til middag mens jeg var vant til full oppdekking med ribbe. Det gjorde meg ingenting og etter hvert så jeg faktisk frem til den lette julemiddagen med fisk. Godt å ikke bli så utrolig mett på julaften. Men det har kanskje med innstilling å gjøre også? Jeg ønsket meg et annet sted å feire jul enn hos min egen familie og da strekker man seg lengre for å tilpasse seg. Da forsaker man gjerne sine egne tradisjoner. Min måte å mestre julen på er å lage den til min egen. Fortiden og sin egen familie kan man ikke gjøre noe med, men sitt eget liv og fremtiden er man selv i stand til å forme i svært stor grad slik man selv ønsker. Jeg synes nå at julen er en fin tid og ser frem til den hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
44 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg feiret hos kjærestens familie ett år, hjemme hos ett av hans søsken med familien der og svigers. Alt ble bare helt feil rett og slett. Maten, tradisjonene, pådekkingen og pakkeåpningen. *hehe* Jeg klagde selvfølgelig ikke, man har da litt oppdragelse tross alt, men jeg savnet sårt mine egne juletradisjoner ja. Siden da har jeg feiret julaften slik jeg vil. :) 

Oj, jeg liker også best å lage julaften selv, men tror ikke jeg ville mislikt andres pådekking og pakkeåpning.

Jeg skjønte egentlig ikke helt dette jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, slabbedask skrev:

Jeg syntes folk styrer alt for mye med jul og julefeiring. 🙄

Ja de gjør veldig mye ut av det,men det må jo være opp til en hver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...