Gå til innhold

HVEM skal du feire jul med?


Hodestups

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Oj, jeg liker også best å lage julaften selv, men tror ikke jeg ville mislikt andres pådekking og pakkeåpning.

Jeg skjønte egentlig ikke helt dette jeg :)

Jeg var vant med pen duk, viltkjøtt og riskrem, de hadde papirduk, ribbe og multekrem og når oppakningen av gavene foregikk litt i hurten og sturten og ingen hadde tid til å se hva de andre fikk, men bare delte ut i full fart og åpnet i hui og hast så ble det noe helt annet enn det jeg var vant med. :) Men jeg sa jo ingen ting om det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg var vant med pen duk, viltkjøtt og riskrem, de hadde papirduk, ribbe og multekrem og når oppakningen av gavene foregikk litt i hurten og sturten og ingen hadde tid til å se hva de andre fikk, men bare delte ut i full fart og åpnet i hui og hast så ble det noe helt annet enn det jeg var vant med. :) Men jeg sa jo ingen ting om det. :) 

Papirduk på julaften? Nei, makan altså!

Anonymkode: 414a0...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg var vant med pen duk, viltkjøtt og riskrem, de hadde papirduk, ribbe og multekrem og når oppakningen av gavene foregikk litt i hurten og sturten og ingen hadde tid til å se hva de andre fikk, men bare delte ut i full fart og åpnet i hui og hast så ble det noe helt annet enn det jeg var vant med. :) Men jeg sa jo ingen ting om det. :) 

SÅNN pakkeåpning hater jeg... det er ikke noe koselig, svigers holder på sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år blir det  bare meg og sønnen. Han har fått flyskrekk og nekter plent å sette sine ben på et fly, så da kommer vi oss ikke til dit resten av gjengen er. Det blir med andre ord en rolig jul, men for å være ærlig synes jeg det høres kjempedeilig ut. Jeg gleder meg mer til jul enn jeg har gjort på lenge. Jo færre jo bedre, der har dere meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, tre store ungdommer/voksne og jeg reiser til svigermor og feirer jul med henne. Regner med at det blir festmiddag julaften og første juledag - ellers går det nok litt i ett med diverse ting som må gjøres pluss ski og slalåm, og det er greit 😊 Etter noen dager drar vi sørover og feirer nyttår her, trolig uten ungdommene. Må prøve å få til noe med venner da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg feiret hos kjærestens familie ett år, hjemme hos ett av hans søsken med familien der og svigers. Alt ble bare helt feil rett og slett. Maten, tradisjonene, pådekkingen og pakkeåpningen. *hehe* Jeg klagde selvfølgelig ikke, man har da litt oppdragelse tross alt, men jeg savnet sårt mine egne juletradisjoner ja. Siden da har jeg feiret julaften slik jeg vil. :) 

Dersom alle insisterer på å feire slik de vil, blir det vanskelig både praktisk og følelsesmessig.

Hva man spiser og hvordan man ellers organiserer feiringen spiller liten rolle så lenge man forsøker å gjøre jula hyggelig for alle som ønsker å delta i feiringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E7H7 skrev:

Dersom alle insisterer på å feire slik de vil, blir det vanskelig både praktisk og følelsesmessig.

Hva man spiser og hvordan man ellers organiserer feiringen spiller liten rolle så lenge man forsøker å gjøre jula hyggelig for alle som ønsker å delta i feiringen. 

Jeg insisterte ikke på noe som helst den jula jeg. :) Ikke satt jeg og var sur og tverr heller, men heldigvis var det små barn der som tok all oppmerksomhet så det gikk helt fint det. :) Men det var den julaften jeg bestemte meg for at jeg heretter ville være sammen med mine egne barn på julaften og året etter ba jeg (etter å ha klarert med kjæresten selvfølgelig!) eksen og barnas bonusmor til oss på julaften og dermed var en tradisjon skapt! :) Jeg tror det var ett år kjæresten var hos sin søster mens jeg var hos eksen, men ellers har vi vært sammen alle sammen med litt variasjon i hvem som har feiret med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
8 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg var vant med pen duk, viltkjøtt og riskrem, de hadde papirduk, ribbe og multekrem og når oppakningen av gavene foregikk litt i hurten og sturten og ingen hadde tid til å se hva de andre fikk, men bare delte ut i full fart og åpnet i hui og hast så ble det noe helt annet enn det jeg var vant med. :) Men jeg sa jo ingen ting om det. :) 

Papirduk på julaften ? 🙄

Nei, det ville ikke gitt meg høytidsfølelse. Da forstår jeg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...