Gå til innhold

Hva tror dere skjer etter døden?


Glitter

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir du. Men da er det for sent. 

Anonymkode: 82a4f...522

For ett fattig liv det må være å krype for denne guden din. Jeg synes synd på deg. Trusler om fortapelse er tydeligvis det du tror på. Er ikke livet kjipt nok, til att man ikke trenger å krype for en himmelsk diktator, som ikke engang finnes? Du rekker ikke engang finne ut at han ikke finnes, for når strømmen slår seg av i våre middelmådige kjøttcomputer (hjernen), så er det svarte natta.

 

Skulle du i mot alle solemerker ha rett, og denne sadisten/psykopaten du vier deg til finnes, så tror jeg at jeg betakker meg allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8.11.2019 den 17.27, Worrysome plenty skrev:

Det virker ikke som vi har sjel heller, når man ser hvordan en hjerneskade, eller demens kan forandre ett menneskesinn til noe sørgelig. Nei, vi er nok en kjøttcomputer som går i stykker. 

Er det nødvendigvis slik at sjelen er det som former personligheten da? Hvis det finnes noen sjel, så tror jeg det er det som viser at vi er levende vesener. Så kan vi bli skadet på en slik måte at personligheten og bevisstheten svekkes.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
2 timer siden, Glitter skrev:

Er det nødvendigvis slik at sjelen er det som former personligheten da? Hvis det finnes noen sjel, så tror jeg det er det som viser at vi er levende vesener. Så kan vi bli skadet på en slik måte at personligheten og bevisstheten svekkes.. 

Hvis sjel ikke er den delen av meg som skades, hvis jeg får en murstein i huet, så er det ikke meg. Hvis sjel ikke er personen er det ingenting.

 

I psykiatrien før, hadde de ett utrykk som het sjelsliv, hvis det ikke er sjelen, hva da?

 

Jeg er utrlolig fascinert av hvor diffus denne sjelen kan bli i de religiøse sine sinn. De klarer ikke definere, for den finnes ikke.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Hvis sjel ikke er den delen av meg som skades, hvis jeg får en murstein i huet, så er det ikke meg. Hvis sjel ikke er personen er det ingenting.

 

I psykiatrien før, hadde de ett utrykk som het sjelsliv, hvis det ikke er sjelen, hva da?

 

Jeg er utrlolig fascinert av hvor diffus denne sjelen kan bli i de religiøse sine sinn. De klarer ikke definere, for den finnes ikke.

Ja jeg har ingen aning egentlig. Hvordan skal man kunne definere noe vi ikke kan bevise at eksisterer? 

Jeg har aldri pratet med kristne om hva de tenker om sjelen så det vet jeg ikke noe om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørnensover
4 minutter siden, Glitter skrev:

Ja jeg har ingen aning egentlig. Hvordan skal man kunne definere noe vi ikke kan bevise at eksisterer? 

Jeg har aldri pratet med kristne om hva de tenker om sjelen så det vet jeg ikke noe om..

I følge en kristen jeg kjenner så sier han: Vi er en ånd som har en sjel og som bor i en kropp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Bjørnensover skrev:

I følge en kristen jeg kjenner så sier han: Vi er en ånd som har en sjel og som bor i en kropp:)

Høres jo fint ut da, men det gjenstår vel å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2019 den 7.53, laban skrev:

Jeg tror der samme som Worrysome plenty over her: Det er som før vi ble til. Ingen verdens ting. Det gjør meg sint å tenke på det, siden jeg nærmer meg pensjonsalderen.

Men jeg tar gjerne en positiv overaskelse. 

Jeg tror det samme desverre...

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 3.31, Worrysome plenty skrev:

For ett fattig liv det må være å krype for denne guden din. Jeg synes synd på deg. Trusler om fortapelse er tydeligvis det du tror på. Er ikke livet kjipt nok, til att man ikke trenger å krype for en himmelsk diktator, som ikke engang finnes? Du rekker ikke engang finne ut at han ikke finnes, for når strømmen slår seg av i våre middelmådige kjøttcomputer (hjernen), så er det svarte natta.

 

Skulle du i mot alle solemerker ha rett, og denne sadisten/psykopaten du vier deg til finnes, så tror jeg at jeg betakker meg allikevel...

Døren til helvete er låst fra innsiden.

Anonymkode: 82a4f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.11.2019 den 23.43, Glitter skrev:

Høres jo fint ut da, men det gjenstår vel å se. 

Og du gleder deg?

Anonymkode: 82a4f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Døren til helvete er låst fra innsiden.

Anonymkode: 82a4f...522

Da er det jo bare å samle sammen til opprør, overmanne fangevokterne og komme seg ut! 

Anonymkode: edb62...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Døren til helvete er låst fra innsiden.

Anonymkode: 82a4f...522

Dette var da en uvanlig detaljrik beskrivelse av ett sted som ikke finnes. Jeg synes oppriktig synd på deg som kaster bort tankekraft på tull om himmel og helvete. Tror du egentlig på det selv? 

 

Floskler om hva helvete er har forandret seg, i gammeldager da man fikk inn troen med juling var døren ikke låst innenfra. Den sadistiske Jehova og sønnen hans Jesus som ga oss helvete, var adskillig slemmere enn så. Att noen liberale kristne har forandret guds ord i nyere tid, det hjelper ikke på det kirken historisk har praktisert. Men du kommer bare med ting du har blitt fortalt uansett. Så det er vel ikke noe vits i å argumentere med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du gleder deg?

Anonymkode: 82a4f...522

Ofte så gjør jeg det ja, men frykten for at det er den rene pine å være død har reddet livet mitt flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Glitter skrev:

Ofte så gjør jeg det ja, men frykten for at det er den rene pine å være død har reddet livet mitt flere ganger. 

Man skal jo ha dødsfrykten i behold, så det er i grunnen bra :)

 

Anonymkode: 82a4f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo bare å samle sammen til opprør, overmanne fangevokterne og komme seg ut! 

Anonymkode: edb62...1f9

Ja, det er det mange tror. Det er åpenbart helt feil.

Anonymkode: 82a4f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Dette var da en uvanlig detaljrik beskrivelse av ett sted som ikke finnes. Jeg synes oppriktig synd på deg som kaster bort tankekraft på tull om himmel og helvete. Tror du egentlig på det selv? 

 

Floskler om hva helvete er har forandret seg, i gammeldager da man fikk inn troen med juling var døren ikke låst innenfra. Den sadistiske Jehova og sønnen hans Jesus som ga oss helvete, var adskillig slemmere enn så. Att noen liberale kristne har forandret guds ord i nyere tid, det hjelper ikke på det kirken historisk har praktisert. Men du kommer bare med ting du har blitt fortalt uansett. Så det er vel ikke noe vits i å argumentere med deg. 

Selvfølgelig tror jeg på det. Jeg synes også oppriktig synd på deg, for du kommer til å få deg en ubehagelig overraskelse dessverre. Håper for din del at du klarer å forstå hva som er sant her i livet før den tid :)! 

Alle kommer med ting de har blitt fortalt, det er jo derfor man har tanker og refleksjoner om livet (og døden). Du også kommer med ting du har blitt fortalt. Du har ikke oppdaget noen "ny sannhet" 😅 Derimot tror du på en eldgammel løgn, fortalt av de onde. At du velger å tilbe slikt får være på din kappe, men det er enten eller. Enten tror du på, og følger Gud, eller så tror du på, og følger "den andre". 

Anonymkode: 82a4f...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig tror jeg på det. Jeg synes også oppriktig synd på deg, for du kommer til å få deg en ubehagelig overraskelse dessverre. Håper for din del at du klarer å forstå hva som er sant her i livet før den tid :)! 

Alle kommer med ting de har blitt fortalt, det er jo derfor man har tanker og refleksjoner om livet (og døden). Du også kommer med ting du har blitt fortalt. Du har ikke oppdaget noen "ny sannhet" 😅 Derimot tror du på en eldgammel løgn, fortalt av de onde. At du velger å tilbe slikt får være på din kappe, men det er enten eller. Enten tror du på, og følger Gud, eller så tror du på, og følger "den andre". 

Anonymkode: 82a4f...522

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at en objektiv verden ikke nødvendigvis eksisterer. Vi er milliarder av forskjellige verdener, virkeligheter hvis du vil. Verdenen kom til eksistens da jeg ble født, den dør sammen med meg. Derfor er det ikke noe "etter". Etterlivet er mitt minne som lever videre i andre sine verdener, frem til de verdenene også opphører å eksistere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt så tror jeg ikke på tid heller. Jeg tenker at alle øyeblikk eksisterer alltid. Enda en grunn til at "etter" blir et meningsløst ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...