Gå til innhold

Å bli eldre utseendemessig


 cilie

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 
 

 

Ja, det er ikke moro. Like fullt synes jeg kroppsholdning, bevegelser og humør har mer å si for hvor gammel man ser ut enn antall rynker i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 
 

 

Jeg synes det er helt greit å se ut som det jeg er, og ikke en ung gutt.

Jeg er ikke modell, så jeg trenger ikke se ut som en million. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er helt greit å se ut som det jeg er, og ikke en ung gutt.

Jeg er ikke modell, så jeg trenger ikke se ut som en million. 

Tror det føles verre for kvinner. Og kanskje særlig for kvinner som har fått mye komplimenter for utseendet opp gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at man kan være vakker uansett alder. Det at man ser eldre ut, trenger ikke bety at man er blitt mindre attraktiv. For noen er helheten av akkurat ditt ansikt, eller din kropp, akkurat det de synes er vakkert ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med dette absolutt. Det skjedde så raskt og gjør noe med min identitet. Pga psykisk lidelse har jeg isolert meg noen år. Nå prøver jeg litt å treffe folk igjen og blir veldig bevisst utseende mitt. Men så ser jeg jo at alle på min alder har blitt eldre, det er jo litt trøst. Det rare er at min mann syns jeg er like tiltrekkende og vakker som før. Han ser ikke på detaljer, studerer ikke rynker og vekt. Han ser bare hele meg, den kvinnen han elsker. 

Anonymkode: 88c25...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, cilie skrev:

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 
 

 

Jeg tenker at jeg ser bedre og bedre ut dag for dag:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 

Nei, jeg må innrømme at jeg ikke tenker stort over det - ikke annet enn at jeg synes så mange andre på min alder ser mye eldre ut enn meg. 🤣 Et naturlig eldet ansikt er mye vakrere enn et botox-ansikt uansett.

Da er det verre med den fysiske helsa som er litt dårligere, jeg er frisk og rask altså, men vintrene blir litt hardere år for år, hendene litt vondere og jeg har nettopp fått beskjed om at jeg har slitasje i ryggen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Jeg har tenkt på det lenge og nå har det skjedd; utseendet forfaller... Jeg ser det tydelig i kinn og hake/hals og under øynene. Jeg trodde i hvert fall at å veie for mye skulle gi mindre volumtap... men nå tenker jeg med gru på om jeg går ned de 10-15 kg jeg gjerne skulle og hva som da skjer med huden...

Uff 2-3 timer i frisørstolen fikk meg bare til å gremmes og tenke på hva jeg kan gjøre med dette... Jeg tror jeg er villig til å gå langt, men det koster jo en formue. Volumtap er mye verre å fikse enn feks rynker i panna. Trodde ikke det skulle skje så raskt. Flere som synes det er vanskelig å se at utseendet forfaller? 
 

 

Jeg tenkte nettopp på det samme. Jeg så noen bilder som var tatt sammen med noen 15 til 20 år gamle tantebarn. Og da synes jeg at jeg så godt voksen ut med dem med min side. Noen sier jo at de synes selv at de holder seg som en 18 åring i en alder av 43 år. Men jeg føler at jeg ser absolutt eldre ut enn en 18 åring. Men det er vel normalt får jeg håpe.  :). Jeg håper på at jeg holder meg like bra som de fleste på min alder ihvertfall. Jeg aksepterer alderen min. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt å eldes så det er greit det,men syns mange på min alder ser eldre ut enn meg selv hehe :D De syns vel jeg ser eldre ut og sikkert ;) Det er et privilegium å bli eldre.

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er normalt å eldes så det er greit det,men syns mange på min alder ser eldre ut enn meg selv hehe :D De syns vel jeg ser eldre ut og sikkert ;) 

Det er jo normalt ja.  Jeg føler meg veldig ung men når jeg ser på bilder med 15 til 20 åringer ved min side så ser jeg jo eldre ut enn de. Men jeg synes jeg ser ung nok ut med tanke på alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Det er jo normalt ja.  Jeg føler meg veldig ung men når jeg ser på bilder med 15 til 20 åringer ved min side så ser jeg jo eldre ut enn de. Men jeg synes jeg ser ung nok ut med tanke på alder. 

Ja vi holder oss godt hehe ;) Man skal ikke se ut som en 18 åring eller 20 åring når man er i 40 årene. Det er alderen på mine barn det og jeg er jo tross alt bestemor :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er normalt å eldes så det er greit det,men syns mange på min alder ser eldre ut enn meg selv hehe :D De syns vel jeg ser eldre ut og sikkert ;) Det er et privilegium å bli eldre.

Du ser yngre ut :) 

Anonymkode: 60255...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg også var litt ovenpå ang saken i mange år. Utseende mitt holdt seg ganske greit og jeg skrøt av hvor lite jeg brydde meg om utseende. Men så kom overgangsalder og østrogenenivået forandret seg. Spesielt etter 50 år. Huden ble tynn og slapp og utseende forandrer seg mye på kort tid. Da måtte jeg gå noen runder med meg selv. Har blitt nøye med å bruke solkrem ol. 

Anonymkode: 88c25...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja vi holder oss godt hehe ;) Man skal ikke se ut som en 18 åring eller 20 åring når man er i 40 årene. Det er alderen på mine barn det og jeg er jo tross alt bestemor :) 

Enig  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen. Til tross for alderen min har jeg slitt med traumer og søvnløshet ca halve livet, noe som har satt spor. Ikke nok til at det synes så innmari enda kanskje, men jeg ser det allikevel. Har vanskelig for å akseptere at jeg blir eldre også av en eller annen grunn, liker på en måte ikke at tiden flyr avgårde og både en selv og de man elsker eldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis aldring er naturlig, hvorfor er vi da så redde for det? Men jeg er enig. Vi er dårlig skapt. Og dette er kjempe irriterende! Jeg har Asperger og vært mye deprimert fordi jeg mangler en liten bit, som gjør at jeg er annerledes enn andre enten jeg vil eller ikke. Aldri i mitt 28 år lange liv har jeg følt følelsen av å lykkes. Alle går videre, bestått. Så kommer de yngre. Jeg er på stedet «taper». Jeg får og har fått mye oppmerksomhet for utseendet, men tør virkelig ikke å innlede noe som helst med menn jeg er interessert i, fordi jeg en dag eldes. Det er bare utseendet mitt de liker dessverre. Jeg er ikke ei de liker å vise at de er sammen med. Jeg har alltid vært ei «til overs» venninne kan man si. 
jeg er jomfru, og jeg liker menn jeg og. Men jeg bare klarer ikke tro at de faktisk liker MEG. Andre kvinner flørter vilt. 
Har fremdeles litt sorg etter en mann som jeg ikke ble kjent med. Men jeg ser ikke vitsen, for jeg blir verdiløs den dagen jeg eldes.

skulle ønske vi hadde samme kropp og utseende som 26 år resten av livet. Men nei..om å gjøre å bli stygg fort som mulig. 
Mine unge år går bort i depresjon og isolasjon. Og ikke være glad og være en reserveperson. Når jeg kanskje endelig finner min vei i livet så har jeg blitt stygg..

Anonymkode: 10d8a...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg kommet helt dit ennå, men jeg synes de som tør eldes på en normal måte er vakre mennesker. Å eldes er ikke det samme som å la seg forfalle og det er ikke noe pent syn når en 50-60 åring prøver å se ut som en 20-30 åring. Alle aldre har hver sin sjarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...