Gå til innhold

Bra jobba ? Hva synes dere?


Thebutterfly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Hvordan klarer hun å leve på 10.000,- i mnd da? Betaler mannen hele huslånet? 

Hun var gjeldsfri som 30-åring.

Anonymkode: 39b07...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun var gjeldsfri som 30-åring.

Anonymkode: 39b07...d07

Jeg trodde også det først, men det står nederst i artikkelen at hun (og mannen) har kjøpt ny bolig og tatt opp lån. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd hvis jeg klarer spare 1000,- i måneden. Jeg er jo ufør, og har mindre utbetalt enn det hun det handler om klarer å spare....

Anonymkode: 4d2df...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å leve på 10000,- hvis man er gjeldsfri det er ikke Spess krevende. Det er mer enn jeg har til rådighet etter mine faste utgifter. Og jeg snuser.

Anonymkode: 4d2df...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun var gjeldsfri som 30-åring.

Anonymkode: 39b07...d07

 

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å leve på 10000,- hvis man er gjeldsfri det er ikke Spess krevende. Det er mer enn jeg har til rådighet etter mine faste utgifter. Og jeg snuser.

Anonymkode: 4d2df...ff2

Les artikkelen da - hun og mannen har kjøpt hus til 14 mill! Selv om hun var gjeldsfri før det hadde hun neppe 7 mill på konto, om de delte det 50/50. Derfor lurte jeg på hvordan hun klarer å betale sin del av det huslånet, mat, strøm, telefon, forsikringer osv på 10.000,- i mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det står at hun sparte 20.000 i måneden da hun hun jobbet i Tine. Hun hadde da 30.000 utbetalt i månedslønn. Hun hadde ikke kjøpt hus enda da hun sparte 20.000 måneden. Slik tolker jeg det. 

Nå har hun kjøpt hus og skal starte å jobbe for seg selv. 

Hun HÅPER at hun kan fortsette å spare like mye. Hun regner da tydeligvis med at hun kommer til å tjene mer enn hun gjorde før.

Imponerende ? Ja. 

Hun har vært bevisst fra svært ung alder og det er imponerende. 

De fleste konfirmanter tenker ikke at de skal spare til hus. De klarer ikke å tenke så langt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lillemus skrev:

 

Les artikkelen da - hun og mannen har kjøpt hus til 14 mill! Selv om hun var gjeldsfri før det hadde hun neppe 7 mill på konto, om de delte det 50/50. Derfor lurte jeg på hvordan hun klarer å betale sin del av det huslånet, mat, strøm, telefon, forsikringer osv på 10.000,- i mnd...

Kanskje hun regner nedbetaling av lån som sparing (som det jo er).

Anonymkode: 39b07...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

 

De fleste konfirmanter tenker ikke at de skal spare til hus. De klarer ikke å tenke så langt frem. 

Skal på ingen måte skryte av å ha levd på minimum gjennom livet, men jeg var ganske bevisst på å tjene og innberette minst 1G fra 17-årsalderen med tanke på 40-årsregelen, også gjennom skolegang og studier 😇😃

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun regner nedbetaling av lån som sparing (som det jo er).

Anonymkode: 39b07...d07

Du har et poeng der, men da burde det stå, ettersom de tidligere i artikkelen understreker ganske godt at hun var gjeldsfri som 30-åring (eller når det nå var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

30000 utbetalt er vel ikke spesielt mye.

Anonymkode: 39b07...d07

Dobbelt så mye som hva jeg får.  :). Jeg hadde betalt lånene mine ned raskt om jeg fikk utbetalt 30 000 kr i måneden..  Halve lønnen hadde gått til lån. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun regner nedbetaling av lån som sparing (som det jo er).

Anonymkode: 39b07...d07

Det lønner seg å nedbetale lån med høye renter fremfor å spare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
42 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Dobbelt så mye som hva jeg får.  :). Jeg hadde betalt lånene mine ned raskt om jeg fikk utbetalt 30 000 kr i måneden..  Halve lønnen hadde gått til lån. 

Men du har vel ikke en 100% stilling ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Skal på ingen måte skryte av å ha levd på minimum gjennom livet, men jeg var ganske bevisst på å tjene og innberette minst 1G fra 17-årsalderen med tanke på 40-årsregelen, også gjennom skolegang og studier 😇😃

Hva er 40-årsregelen?

Anonymkode: f2bc1...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er 40-årsregelen?

Anonymkode: f2bc1...79d

Tidligere var det slik at man måtte ha opptjening/skattet i minst 40 år for å ha krav på full tilleggspensjon. Reglene er endret, og jeg tror ikke det er helt slik lenger. Men håper jeg får noe igjen for min evne til planlegging da 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...