Gå til innhold

Mocka kaffe lukter som salamipølse...


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet ikke du. Man skal ikke avfeie alt som ingenting! Det er farlig, det.

Anonymkode: 81ad3...72b

Jeg vet selv om en som begynte å merke lukt som første symptom på hjernesvulst som han til slutt døde av. Det betyr ikke at man trenger å be om CT eller MR hver gang man kjenner en litt underlig lukt. Man kan trygt vente med det til luktopplevelsen blir såpass konstant og tydelig avvikende fra hva omgivelsene merker, at de man har rundt seg, reagerer.

Leger er også mennesker. Hvis man stadig tolker relativt vanlige kroppslige fenomen som varsler om alvorlig sykdom, kan man bli avfeid den dagen man faktisk har et reelt symptom også. Det går an å nevne ting, men man bør sile dem litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, laban skrev:

Jeg vet selv om en som begynte å merke lukt som første symptom på hjernesvulst som han til slutt døde av. Det betyr ikke at man trenger å be om CT eller MR hver gang man kjenner en litt underlig lukt. Man kan trygt vente med det til luktopplevelsen blir såpass konstant og tydelig avvikende fra hva omgivelsene merker, at de man har rundt seg, reagerer.

Leger er også mennesker. Hvis man stadig tolker relativt vanlige kroppslige fenomen som varsler om alvorlig sykdom, kan man bli avfeid den dagen man faktisk har et reelt symptom også. Det går an å nevne ting, men man bør sile dem litt.

Hvis kaffe lukter salamipølse er luktsansen så forvrengt at man absolutt skal ta det på alvor! At man sitter og skriver "ikke dra til legen", kan faktisk bli tatt på alvor av trådstarteren, og det kan få fatale konsekvenser i verste fall!

Jeg er fullstendig uenig i deg, en dramatisk endring av luktesansen skal ikke avfeies, det skal ikke bagatelliseres. Vondt i lilletåa i 20 minutter derimot, dét kan avfeies som forbigående og ufarlig.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg

Men dette er jo noe helt annet. Sitatet ditt handler om at luktesansen forsvinner!

Kanskje kaffe Mocca rett og slett lukter litt som salami, i alle fall sånn som  @Blomsterfluen oppfatter luktene.

Jeg tror heller hun legger merke til ting som andre ikke tenker over.

Jeg har ikke luktet salami av moccaen før nå den siste måneden. Nå er det helt gale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At man sitter og skriver "ikke dra til legen", kan faktisk bli tatt på alvor av trådstarteren, og det kan få fatale konsekvenser i verste fall!

Det er ingen her som har sagt at hun ikke kan nevne det for legen når hun allikevel skal dit. Det er oppfølgingen - CT eller MR - vi synes legen skal få avgjøre.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullstendig uenig i deg, en dramatisk endring av luktesansen skal ikke avfeies, det skal ikke bagatelliseres.

Uenigheten går nok mest på om dette faktisk er så dramatisk. Det er som med mange andre ting, for eksempel hukommelsessvikt, det kan være normalt eller symptom på noe alvorlig. Da kan det være lurt å ikke tro det verste før omgivelsene / folk som kjenner en, også reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Det er ingen her som har sagt at hun ikke kan nevne det for legen når hun allikevel skal dit. Det er oppfølgingen - CT eller MR - vi synes legen skal få avgjøre.

Uenigheten går nok mest på om dette faktisk er så dramatisk. Det er som med mange andre ting, for eksempel hukommelsessvikt, det kan være normalt eller symptom på noe alvorlig. Da kan det være lurt å ikke tro det verste før omgivelsene / folk som kjenner en, også reagerer.

Som du synes legen skal få avgjøre? Tror du at det er noen andre enn legen som kan avgjøre det, da?😅

Jo, det blir skrevet at man ikke skal ta det på alvor. Mye kan øke overlevelsesprosenten dersom man tar det på alvor, tidlig. Det dere oppfordrer til er å ignorere det og se åssen det går, noe som absolutt ikke er forsvarlig på noen måte.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det blir skrevet at man ikke skal ta det på alvor.

Det blir skrevet at det slett ikke trenger å være alvorlig og at man ikke skal be om store undersøkelser, men overlate det til legen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...