Gå til innhold

Mocka kaffe lukter som salamipølse...


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Er det noe som ikke stemmer med hjernen min, når mocka kaffe lukter som salamipølse, når jeg kjenner lukta fra badet når personalet lager kaffe mocka frappe? Den smaker vanlig mocka frappe, men lukta er som salami.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så lukter jeg at det lukter som om plenen har blit klippet, selvom det ikke er blitt gjort, og så kommer det såpelukter opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallusinasjon.

Anonymkode: 81ad3...72b

Kan det være tegn på at det er noe som ikke stemmer i hjernen min? (svults/early onset altzheimers/hjernedød? Jeg driver å glemmer ord å skriver mye feil i ord som jeg stadig må rette opp i i tillegg. Så hender det at jeg ser en gul lysprikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Kan det være tegn på at det er noe som ikke stemmer i hjernen min? (svults/early onset altzheimers/hjernedød? Jeg driver å glemmer ord å skriver mye feil i ord som jeg stadig må rette opp i i tillegg. Så hender det at jeg ser en gul lysprikk. 

Nei.

Men ta en tur til legen, du, nevn dette her så kan de ta CT av hjernen din. Eventuelt en MR

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Men ta en tur til legen, du, nevn dette her så kan de ta CT av hjernen din. Eventuelt en MR

Anonymkode: 81ad3...72b

Jeg synes ikke du skal anbefale å be om tiltak som CT og MR på grunn av en oppfattelse av en lukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg synes ikke du skal anbefale å be om tiltak som CT og MR på grunn av en oppfattelse av en lukt.

Jeg synes ikke du skal anbefale at man ikke tar slike ting på alvor når det kan være et tegn på forstyrrelse i hjernen forårsaket av f.eks. svulst, luktforandring er et symptom (ser at trådstarter faktisk har rett om Alzheimer): 

"The most common causes of prolonged smell loss occur as a result of upper respiratory infection, head injury, chronic sinus disease, and aging. However, other conditions such as Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, and tumors can be associated with smell loss.

In some cases, the loss of smell is complete (anosmia), while in other cases there is only a partial loss (hyposmia). In many instances where smell loss occurs, remaining smells are distorted. The distortions are either experienced as odors smelling dramatically different from what was remembered (parosmia) or smelling an odor that isn’t present (phantosmia)."

Så.. shame on you! Som prøver å få folk til å bli hjemme og ikke ta helsen sin på alvor! Det er et skadelig råd. Å ta bilde av hodet er ikke et skadelig råd, det er et helsebringende råd når man har et såpass sterkt symptom.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Men ta en tur til legen, du, nevn dette her så kan de ta CT av hjernen din. Eventuelt en MR

Anonymkode: 81ad3...72b

Ok. Jeg skal til legen den 28 november. Da skal jeg nevne det til legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du skal anbefale at man ikke tar slike ting på alvor når det kan være et tegn på forstyrrelse i hjernen forårsaket av f.eks. svulst, luktforandring er et symptom (ser at trådstarter faktisk har rett om Alzheimer): 

"The most common causes of prolonged smell loss occur as a result of upper respiratory infection, head injury, chronic sinus disease, and aging. However, other conditions such as Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, and tumors can be associated with smell loss.

In some cases, the loss of smell is complete (anosmia), while in other cases there is only a partial loss (hyposmia). In many instances where smell loss occurs, remaining smells are distorted. The distortions are either experienced as odors smelling dramatically different from what was remembered (parosmia) or smelling an odor that isn’t present (phantosmia)."

Så.. shame on you! Som prøver å få folk til å bli hjemme og ikke ta helsen sin på alvor! Det er et skadelig råd. Å ta bilde av hodet er ikke et skadelig råd, det er et helsebringende råd når man har et såpass sterkt symptom.

Anonymkode: 81ad3...72b

Men dette er jo noe helt annet. Sitatet ditt handler om at luktesansen forsvinner!

Kanskje kaffe Mocca rett og slett lukter litt som salami, i alle fall sånn som  @Blomsterfluen oppfatter luktene.

Jeg tror heller hun legger merke til ting som andre ikke tenker over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke du skal anbefale at man ikke tar slike ting på alvor når det kan være et tegn på forstyrrelse i hjernen forårsaket av f.eks. svulst, luktforandring er et symptom (ser at trådstarter faktisk har rett om Alzheimer): 

"The most common causes of prolonged smell loss occur as a result of upper respiratory infection, head injury, chronic sinus disease, and aging. However, other conditions such as Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, and tumors can be associated with smell loss.

In some cases, the loss of smell is complete (anosmia), while in other cases there is only a partial loss (hyposmia). In many instances where smell loss occurs, remaining smells are distorted. The distortions are either experienced as odors smelling dramatically different from what was remembered (parosmia) or smelling an odor that isn’t present (phantosmia)."

Så.. shame on you! Som prøver å få folk til å bli hjemme og ikke ta helsen sin på alvor! Det er et skadelig råd. Å ta bilde av hodet er ikke et skadelig råd, det er et helsebringende råd når man har et såpass sterkt symptom.

Anonymkode: 81ad3...72b

Blomsterfluen stiller stadig spørsmål ved diverse helt vanlige reaksjoner i kroppen og tror hun lider av det ene og det andre. Jeg synes ikke man skal fyre oppunder dette ved å anbefale store undersøkelser. Det du henviser til er dessuten noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er noen på forumet som « troller» litt for tiden. Veldig dumt hvis vedkommende ikke har respekt for at det finnes mennesker her med diagnoser som gjør de mer sårbar. 

Anonymkode: 2a697...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg

Men dette er jo noe helt annet. Sitatet ditt handler om at luktesansen forsvinner!

Kanskje kaffe Mocca rett og slett lukter litt som salami, i alle fall sånn som  @Blomsterfluen oppfatter luktene.

Jeg tror heller hun legger merke til ting som andre ikke tenker over.

Nei. Ikke nødvendigvis FORSVINNER, det står at hvis man har nedsatt luktesans kan de andre luktesansene blir "distorted". 

Så du bør passe deg for å be folk bli hjemme.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg skal til legen den 28 november. Da skal jeg nevne det til legen. 

Ja, gjør det, så kan legen ta en avgjørelse på om det trengs videre undersøkelser :)

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Blomsterfluen stiller stadig spørsmål ved diverse helt vanlige reaksjoner i kroppen og tror hun lider av det ene og det andre. Jeg synes ikke man skal fyre oppunder dette ved å anbefale store undersøkelser. Det du henviser til er dessuten noe helt annet.

Det vet ikke du. Man skal ikke avfeie alt som ingenting! Det er farlig, det.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det vet ikke du. Man skal ikke avfeie alt som ingenting! Det er farlig, det.

Anonymkode: 81ad3...72b

Det er farlig å leve, man kan dø av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Xtra skrev:

Blomsterfluen stiller stadig spørsmål ved diverse helt vanlige reaksjoner i kroppen og tror hun lider av det ene og det andre. Jeg synes ikke man skal fyre oppunder dette ved å anbefale store undersøkelser. Det du henviser til er dessuten noe helt annet.

Det Vet du ingenting om. Slutt å påstå at jeg tror jeg feiler det ene og det andre. Nå er det faktisk sånt at jeg ikke er hypokonder! For deg er det vel kanskje vanlig å besvime av hjerteflimmer, eller å se stjerner og å få kramper... 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Xtra skrev:

Det er farlig å leve, man kan dø av det.

Se, så seriøs du er. Du burde holde deg unna råd i alle fall, når du ikke bryr deg om livet og døden engang.

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

Det Vet du ingenting om. Slutt å påstå at jeg tror jeg feiler det ene og det andre. Nå er det faktisk sånt at jeg ikke er hypokonder! 

Det ser litt ut som mobbing fra Xtra sin side egentlig. "Ikke gi Blomsterfluen råd, Blomsterfluen er hypokonder". Ikke pent sagt!

Håper legen tar deg på alvor. 

Anonymkode: 81ad3...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

Det Vet du ingenting om. Slutt å påstå at jeg tror jeg feiler det ene og det andre. Nå er det faktisk sånt at jeg ikke er hypokonder! 

Ok.

 

Men jeg synes altså ikke dette virket å være noe som skulle tilsi store undersøkelser. Men du kan jo nevne det for legen om du opplever lignende igjen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...