Gå til innhold

Må leses: Trenger nye vintersko/støvler men hva finns der ute?


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg trengte nye vintersko i fjor, men fikk aldri til å kjøpe noe. Derfor har problemet hopet seg opp til i år. Har ikke orientert meg i markedet.. på lenge.

Det jeg ønsker av vintersko/støvler er at de:

  • har god kvalitet, sko/støvler som gjerne varer flere år
  • uttrykker seriøsitet og naturlig selvtillit uten å være prangende, heller nøytrale med en liten edge av svakt tøff/kjølig estetikk
  • ikke noe som nødvendigvis roper sporty men gjerne relativt vanntette
  • er varme, men trenger ikke 100% full innpakning og isolasjon
  • ikke glatte og ikke veldig høy hæl, om noe høy hæl
  • passer til byvinter

 

Noen som har noen tips om hvilken ende jeg bør begynne å lete i? Merker? Om ikke annet fortell meg hva dere går i da? 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, cathlin skrev:

Jeg trengte nye vintersko i fjor, men fikk aldri til å kjøpe noe. Derfor har problemet hopet seg opp til i år. Har ikke orientert meg i markedet.. på lenge.

Det jeg ønsker av vintersko/støvler er at de:

  • har god kvalitet, sko/støvler som gjerne varer flere år
  • uttrykker seriøsitet og naturlig selvtillit uten å være prangende, heller nøytrale med en liten edge av svakt tøff/kjølig estetikk
  • ikke noe som nødvendigvis roper sporty men gjerne relativt vanntette
  • er varme, men trenger ikke 100% full innpakning og isolasjon
  • ikke glatte og ikke veldig høy hæl, om noe høy hæl
  • passer til byvinter

 

Noen som har noen tips om hvilken ende jeg bør begynne å lete i? Merker? Om ikke annet fortell meg hva dere går i da? 🙂

 

døde litt av kravene dine 😂

løper mest rundt på sneakers uansett vær men jeg liker disse: https://www.footway.no/sko/dame/boots/timberland/38

Anonymkode: 5c502...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det oppfyller lista di, men jeg elsker mine dr.martens vintersko. 

De er ganske vanntette om jeg er flink å behandle skoene med impregnering. Sålen er god på vinterføre. Jeg bruker dem både til skjørt, kjoler og de fleste typer bukser 

Er vel fjerde sesongen jeg har skoene, det skal sies at jeg bruker andre sko også, bl.a ullsneakers.

https://www.footway.no/serena-b-black.html?size=36&gclid=Cj0KCQiAtrnuBRDXARIsABiN-7B8s16tjYTnyOLsVWRZhFpHhaJGSVZm7xL35u4345Axi4gU1BJ6QTEaAqKiEALw_wcB

 

 

Lenge siden jeg har kommentert noe på Dol, men nå fikk jeg lyst å svare deg, heldigvis kunne jeg svare noe fornuftig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Shira! skrev:

Vet ikke om det oppfyller lista di, men jeg elsker mine dr.martens vintersko. 

De er ganske vanntette om jeg er flink å behandle skoene med impregnering. Sålen er god på vinterføre. Jeg bruker dem både til skjørt, kjoler og de fleste typer bukser 

Er vel fjerde sesongen jeg har skoene, det skal sies at jeg bruker andre sko også, bl.a ullsneakers.

https://www.footway.no/serena-b-black.html?size=36&gclid=Cj0KCQiAtrnuBRDXARIsABiN-7B8s16tjYTnyOLsVWRZhFpHhaJGSVZm7xL35u4345Axi4gU1BJ6QTEaAqKiEALw_wcB

 

 

Lenge siden jeg har kommentert noe på Dol, men nå fikk jeg lyst å svare deg, heldigvis kunne jeg svare noe fornuftig 😊

Hei! Hyggelig å se deg igjen:-) 

Aldri prøvd Dr Martens. Likte den matte svartheten. 

Hva er ullsneakers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cathlin skrev:

Hei! Hyggelig å se deg igjen:-) 

Aldri prøvd Dr Martens. Likte den matte svartheten. 

Hva er ullsneakers? 

Slike, bare jeg har mørkegrå

 

https://images.app.goo.gl/z5JeK8bfs32ctuUh8

 

Funker kun ved tørt vær da 😄 

Jeg har endel sko når jeg tenker meg om, men som allround vintersko er Dr.Martens som blir mest brukt. Liker også det at de er matte. Jeg bare drar de på med hempen som er bak, så jeg snører de ikke hver gang, praktisk. På mine føtter er de gode, men sko er veldig individuelt.

 

Jeg er innom her sånn nå og da, men hadde glemt e-posten jeg registrerte meg med på begynnelsen av 2000-tallet, men så plutselig kom jeg på den i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tonie skrev:

Jeg trengte også nye vintersko og gikk for modellen fra Stockholm Design Group som heter 19H2030.

http://www.stockholmdesigngroup.com/?page_id=5252#

Er fornøyd med dem så langt. Valgte dem av estetiske grunner og fordi de har såpass høyt skaft at de funker både til kjole, skjørt og bukser. 

De var fine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shira! skrev:

Slike, bare jeg har mørkegrå

 

https://images.app.goo.gl/z5JeK8bfs32ctuUh8

 

Funker kun ved tørt vær da 😄 

Jeg har endel sko når jeg tenker meg om, men som allround vintersko er Dr.Martens som blir mest brukt. Liker også det at de er matte. Jeg bare drar de på med hempen som er bak, så jeg snører de ikke hver gang, praktisk. På mine føtter er de gode, men sko er veldig individuelt.

 

Jeg er innom her sånn nå og da, men hadde glemt e-posten jeg registrerte meg med på begynnelsen av 2000-tallet, men så plutselig kom jeg på den i kveld.

Håper det går ok med deg.

Det er vanskelig med sko som skal fungere til alt. Kanskje det er problemet mitt at jeg vil ha alt i en pakke. Ullsneakers fikk jeg selvsagt lyst på nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tonie skrev:

Jeg trengte også nye vintersko og gikk for modellen fra Stockholm Design Group som heter 19H2030.

http://www.stockholmdesigngroup.com/?page_id=5252#

Er fornøyd med dem så langt. Valgte dem av estetiske grunner og fordi de har såpass høyt skaft at de funker både til kjole, skjørt og bukser. 

Nå begynner vi å snakke. De var elegante og mindre klumpete enn en del andre vintersko. Vil helst ikke ha så mye hæl da det ikke er bra for føttene, men dette vel innafor. Ellers skulle jeg strengt tatt skulle jeg ha hatt hæl på halv meter. Finnes det, tonie? 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann var på g-sport og kjøpte seg Helly Hansen vintersko. Jeg synes ofte Helly Hansen har mye bra. De hadde tilbud, satt ned fra 1100-1200 til 699 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cathlin skrev:

Lite troverdig at du går i noe annet en fjellstøvler og sporty joggesko;-) 

 

Det er jo derfor vinterskoene mine varer i ti år;-) Men jeg har et par sånne i kjellerboden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, cathlin skrev:

Håper det går ok med deg.

Det er vanskelig med sko som skal fungere til alt. Kanskje det er problemet mitt at jeg vil ha alt i en pakke. Ullsneakers fikk jeg selvsagt lyst på nå. 

Jeg har gått for mange sko, men når jeg rydder i gangen ønsker jeg at jeg gikk for noe som fungerte til alt 😂

 

Det rusler og går, men livet ble ikke som planlagt, men sånn er vel livet 😄

Kroppen duger ikke så bra, men humøret er heldigvis for det meste stabilt. 

DOL var til veldig stor nytte for meg back in the days, jeg var veldig isolert i perioder, men hadde jo mye sosialt her 😃

Husker vi flyttet inn i nytt hus, mannen (da sambo som jeg kalte han her) kjøpte bærbar PC til meg, kostet mange tusen, men da kunne jeg sitte i stua å dole 😊 Var DOL som lærte meg å få fyr i vedovnen i huset. Sånn kan jeg fortsette, det meste jeg lurte på, hadde dolerne svar på.

Håper du har det bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, tonie skrev:

Jeg trengte også nye vintersko og gikk for modellen fra Stockholm Design Group som heter 19H2030.

http://www.stockholmdesigngroup.com/?page_id=5252#

Er fornøyd med dem så langt. Valgte dem av estetiske grunner og fordi de har såpass høyt skaft at de funker både til kjole, skjørt og bukser. 

De var fine! 

Jeg har noe lignende, kjøpte i fjor, har brukt de endel. 

Sko er gøy! 😎😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Shira! skrev:

Jeg har gått for mange sko, men når jeg rydder i gangen ønsker jeg at jeg gikk for noe som fungerte til alt 😂

 

Det rusler og går, men livet ble ikke som planlagt, men sånn er vel livet 😄

Kroppen duger ikke så bra, men humøret er heldigvis for det meste stabilt. 

DOL var til veldig stor nytte for meg back in the days, jeg var veldig isolert i perioder, men hadde jo mye sosialt her 😃

Husker vi flyttet inn i nytt hus, mannen (da sambo som jeg kalte han her) kjøpte bærbar PC til meg, kostet mange tusen, men da kunne jeg sitte i stua å dole 😊 Var DOL som lærte meg å få fyr i vedovnen i huset. Sånn kan jeg fortsette, det meste jeg lurte på, hadde dolerne svar på.

Håper du har det bra? 

Jeg har det helt strålende, takk.

Dol er nyttig på mange måter! Heng litt rundt her, da:-) 

Vanskelig å finne et par sko til alt, men lov å prøve,  hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...