Gå til innhold

Hvordan takle at jeg er ille å forholde seg til uten å bli syk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg kan ikke vite akkurat hvordan det er å være deg, men jeg har mitt som jeg strever med. Personlighetsforstyrrelser, Asperger syndrom, mulig bipolar type 2, mild spiseforstyrrelse og traumer etter mobbing, mishandling og misbruk. Jeg har null selvtillit, hater meg selv, sliter med rusavhengighet som jeg har vært i behandling for, er fryktelig ensom og ja. Jeg har det fryktelig tøft og kan på generelt grunnlag sette meg inn i hvordan du har det. 

For min del er det en konstant kamp mot tankemønster og destruktive tanker, trang og følelser, jeg viker unna hver eneste nye relasjon for jeg tørr ikke vise de hvem jeg er og er sikker på å bli forlatt. Må hele tiden jobbe med meg selv og aktivt tenke annerledes enn slik jeg egentlig tenker. Noen perioder er jeg flinkere, mens andre perioder setter jeg meg helt fast i all negativiteten og sykdommen min. 

Prøver å ta til meg det behandlere sier til meg framfor å være uenig i alt. Selv om det ikke alltid er lett fordi jeg kan ha et ganske rigid tankemønster med tanke på dette syndromet jeg har da. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal bygge opp min selvtillit, men ja. Prøver vel bare generelt å både holde ut, men også finne nye veier til et bedre liv. 

Jeg kan bare snakke ut fra meg selv. Er litt vanskelig å skulle svare på hvordan jeg hadde taklet det om jeg hadde ditt liv. På samme måte vil det jo være vanskelig for deg å si noe om hvordan du ville taklet mitt. 

Det var trist å høre om alt du sliter med. Jeg skjønner at det er tøft. Det virker som at du prøver så godt du kan med de hjelpemidler du har. Fortsett med det og vær stolt av deg selv for alt du har klart og klarer 💪 Takk for at du delte 👍

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen idag ble et mareritt. Jeg mister funksjonen. Jeg taklet ikke smerten lenger, så jeg sov i 3 timer. Nå blir jeg Sikkert også «straffet» med våkennatt, og dermed en tøff dag på jobb j morgen. 
 

Jeg bare orker ikke mer. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagen idag ble et mareritt. Jeg mister funksjonen. Jeg taklet ikke smerten lenger, så jeg sov i 3 timer. Nå blir jeg Sikkert også «straffet» med våkennatt, og dermed en tøff dag på jobb j morgen. 
 

Jeg bare orker ikke mer. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Klarer du å gi deg over? Erkjenne at akkurat nå kjennes livet fryktelig vondt? At du er fryktelig skuffet, lei og sliten? Ikke kjempe eller gruble? Bare gi deg følelsesmessig over til elendigheten? Bare være akkurat så lei og fortvilet du føler deg. Klarer du tillate deg det? Min erfaring er at det hjelper. At det åpner opp, gjør meg mindre låst og jeg gjenfinner fotfestet. 
Å kjempe mot livet selv fører i blant til at man bare står enda mer fast. Av og til er livet rett og slett bare fryktelig smertefullt. 

Anonymkode: 8dab5...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer du å gi deg over? Erkjenne at akkurat nå kjennes livet fryktelig vondt? At du er fryktelig skuffet, lei og sliten? Ikke kjempe eller gruble? Bare gi deg følelsesmessig over til elendigheten? Bare være akkurat så lei og fortvilet du føler deg. Klarer du tillate deg det? Min erfaring er at det hjelper. At det åpner opp, gjør meg mindre låst og jeg gjenfinner fotfestet. 
Å kjempe mot livet selv fører i blant til at man bare står enda mer fast. Av og til er livet rett og slett bare fryktelig smertefullt. 

Anonymkode: 8dab5...4f7

Du forstår meg. Begynte å grine av svaret ditt. Jeg føler at jeg kjemper i kvikksand ja.
Jeg innser også at jeg må gå til legen og sykemelde meg. Jeg skal dit på onsdag. Takk ❤️

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

I sommer fikk vi hjelp og en betalingsavtale ble laget og sendt til alle kreditorer. Men ingen kreditorer godtok den. Nå er all gjeld gått til inkasso, og vi har sikkert fått 100.000 i ekstra gjeld bare pga gebyrer. Vi har fått flere brev fra politiet og denne mnd fikk min mann lønnstrekk selv om nav sa vi ikke ville få det hvis vi fulgte betalingsplanen. Og vi har fulgt planen slavisk siden dag en. Nå er jeg redd for at også jeg vil få lønnstrekk.

Jeg fatter ikke at man blir overlatt til seg selv i en slik situasjon. Hvem hjalp dere, og hvorfor ble dere ikke hjulpet videre når avtalen ikke ble akseptert? Har du prøvd å beskrive situasjonen deres her (det er gratis, men jeg vet ingenting om kvaliteten): https://debitnor.no/

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg brydd meg fint lite om perifere personers tanker om meg. Jeg hadde brukt alle kreftene mine på å få orden på det økonomiske og praktiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, laban skrev:

Jeg fatter ikke at man blir overlatt til seg selv i en slik situasjon. Hvem hjalp dere, og hvorfor ble dere ikke hjulpet videre når avtalen ikke ble akseptert? Har du prøvd å beskrive situasjonen deres her (det er gratis, men jeg vet ingenting om kvaliteten): https://debitnor.no/

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg brydd meg fint lite om perifere personers tanker om meg. Jeg hadde brukt alle kreftene mine på å få orden på det økonomiske og praktiske. 

Gjeldsrådgiver på nav her vi bor. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laban: jeg har brukt så mye energi på dette allerede.
 

Jeg er kjempesliten :( Har time hos fastlegen på onsdag og tenker å fortelle han hvordan jeg har det - hvis jeg klarer.. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Laban: jeg har brukt så mye energi på dette allerede.

Det tror jeg på. Men drit i hvert fall i hva mer perifere folk som ikke kjenner situasjonen deres, måtte mene.

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjeldsrådgiver på nav her vi bor. 

Men da må jo noen følge opp videre? Plag saksbehandler og gjeldsrådgiver så godt du kan. Ikke tenk at det er flaut, de lever av dine og andres problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, laban skrev:

Det tror jeg på. Men drit i hvert fall i hva mer perifere folk som ikke kjenner situasjonen deres, måtte mene.

Men da må jo noen følge opp videre? Plag saksbehandler og gjeldsrådgiver så godt du kan. Ikke tenk at det er flaut, de lever av dine og andres problemer.

Takk laban, dette betyr mye for meg. Jeg trenger all den støtte jeg kan få nå. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde noe godt for meg selv idag: jeg bestilte time og gikk til frisøren. Det fikk meg til å føle meg bedre. Jeg hadde egentlig ikke råd, men nå unnet jeg meg det - dessuten har jeg ganske kort hår og det er to mnd siden forrige gang jeg klipte meg, så jeg følte meg ikke vel. Ny frisyre ble det også :) 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde noe godt for meg selv idag: jeg bestilte time og gikk til frisøren. Det fikk meg til å føle meg bedre. Jeg hadde egentlig ikke råd, men nå unnet jeg meg det - dessuten har jeg ganske kort hår og det er to mnd siden forrige gang jeg klipte meg, så jeg følte meg ikke vel. Ny frisyre ble det også :) 

Anonymkode: ee7be...9c5

Veldig bra. Det er viktig å ta vare på seg selv og føle seg vel. 

Anonymkode: 2d35f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2019 den 11.05, kupton skrev:

frosken hadde et genialt svar til deg i en annen tråd. Jeg kopierer det inn. Hvis du etter å ha lest det heller kan logge av og undres over det, tror jeg det vil være til stor hjelp for deg.

Ja, dersom målet er å bade i de vonde følelsene hele helga, så høres dette ut som en god strategi!

Hvordan hadde du følt deg hvis noen syntes du var så ille at du var den eneste personen i mitt liv jeg måtte hatt pause fra? Hva ville du tenkt om deg selv og følt deg? Hva ville du gjort med det? 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde du følt deg hvis noen syntes du var så ille at du var den eneste personen i mitt liv jeg måtte hatt pause fra? Hva ville du tenkt om deg selv og følt deg? Hva ville du gjort med det? 

Anonymkode: ee7be...9c5

Jeg synes det er forvirrende at du lager så mye styr ut av at noen har uttrykt noe negativt i forhold til deg. Jeg lurer på om det du holder på med er en form for passiv aggressivitet? At du blir så sinna på at noen behandler deg urimelig at du vil vise hva vedkommende har gjort med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes det er forvirrende at du lager så mye styr ut av at noen har uttrykt noe negativt i forhold til deg. Jeg lurer på om det du holder på med er en form for passiv aggressivitet? At du blir så sinna på at noen behandler deg urimelig at du vil vise hva vedkommende har gjort med deg?

Hvis det skal tolkes sånn så lar vi det bare være.
 

Jeg må få lov til å spørre om ting uten å hele tiden bli tolket som PA. 
 

 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Jeg er jkke sint. Jeg er trist og lei meg og på vei inn i depresjon fordi det bllr for mye for meg. Over tid tror jeg de fleste ville blitt syk med så store belastninger som jeg har. Spørsmålet var derfor konstruktivt, Men jeg beklager at jeg stilte det siden jeg ble misforstått. 

Anonymkode: ee7be...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det skal tolkes sånn så lar vi det bare være.
 

Jeg må få lov til å spørre om ting uten å hele tiden bli tolket som PA. 
 

 

Anonymkode: ee7be...9c5

Hva er PA?

Anonymkode: 4f218...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...