Gå til innhold

Hvis du hadde dummet deg loddrett ut...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, frosken skrev:

Jo, du blir tatt på alvor. Og nettopp derfor sier jeg at du bør gjøre noen endringer mht hvordan du bruker forumet.

Ok. Skal tenke gjennom det. Takk :) 

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, frosken skrev:

Jo, du blir tatt på alvor. Og nettopp derfor sier jeg at du bør gjøre noen endringer mht hvordan du bruker forumet.

Jeg skulle bare ønske jeg fikk fred. En indre fred. Men jeg får ikke det når jeg vet at noen er sint på meg og lei av meg. Det er bare sånn jeg er. Og det har pågått i flere dager nå. Jeg er sliten pga det. Jeg kan ikke noe for det, sorry. Og med det så spør jeg ikke om forsikringer. Jeg har det ikke noe godt. 

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke si hva som har skjedd, men jeg vet at alt er min skyld og at vedkommende er sint på meg med god grunn. Jeg tar ansvar for alt jeg har gjort og konsekvensene av det. 

Anonymkode: d6864...d58

Det er en svært overdrevet måte å reagere på, og plagsomt/slitsomt for dine omgivelser. Og når jeg sier det så vil du sikkert reagere med å si takk for i dag og legge enda mer skyld på deg selv. Hva med heller prøve å endre på dine reaksjoner og tenke på at dine nærmeste omgivelser blir påvirket av din oppgitthet og reaksjonsmønster. Det betyr ikke at de misliker deg som person, men at reaksjonene dine er uhensiktsmessige og til plage for deg selv. Når andre sier noe negativt til deg responderer du med å ta all skyld. Du mister nyansene og at "skylden" kan ligge både hos dere begge eller mest hos en av dere, eller det kan bare skyldes et negativt samspill mellom to personer. Det trenger ikke være noen som har så mye skyld i det. Med det mener jeg at du er for opptatt av skyld/skyldfølelse og gir det en for stor plass. 

Anonymkode: 5809d...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en svært overdrevet måte å reagere på, og plagsomt/slitsomt for dine omgivelser. Og når jeg sier det så vil du sikkert reagere med å si takk for i dag og legge enda mer skyld på deg selv. Hva med heller prøve å endre på dine reaksjoner og tenke på at dine nærmeste omgivelser blir påvirket av din oppgitthet og reaksjonsmønster. Det betyr ikke at de misliker deg som person, men at reaksjonene dine er uhensiktsmessige og til plage for deg selv. Når andre sier noe negativt til deg responderer du med å ta all skyld. Du mister nyansene og at "skylden" kan ligge både hos dere begge eller mest hos en av dere, eller det kan bare skyldes et negativt samspill mellom to personer. Det trenger ikke være noen som har så mye skyld i det. Med det mener jeg at du er for opptatt av skyld/skyldfølelse og gir det en for stor plass. 

Anonymkode: 5809d...192

Takk for ditt konstruktivt svar, jeg skal tenke gjennom dette også. 

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for ditt konstruktivt svar, jeg skal tenke gjennom dette også. 

Anonymkode: d6864...d58

Veldig bra at du tar det konstruktivt. Det er skrevet i beste mening :)

Anonymkode: 5809d...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig bra at du tar det konstruktivt. Det er skrevet i beste mening :)

Anonymkode: 5809d...192

Jeg vet :)

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du graver deg ofte ned i skyldfølelse. Kan du ikke heller gjøre noe som er hyggelig for deg selv? Er det noe du liker å gjøre? Å lese en bok, strikke, en eller annen hobby. Du har mye vanskelig du har fokus på hele tiden, en må også gi plass til hyggelige ting :)

Anonymkode: 5809d...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du graver deg ofte ned i skyldfølelse. Kan du ikke heller gjøre noe som er hyggelig for deg selv? Er det noe du liker å gjøre? Å lese en bok, strikke, en eller annen hobby. Du har mye vanskelig du har fokus på hele tiden, en må også gi plass til hyggelige ting :)

Anonymkode: 5809d...192

Jeg skal prøve. Det er ikke lett når noen tydelig viser deg at du ikke fortjener å ha det bra heller, håper på forståelse for det og at det får meg til å føle meg llte verdt. Men jeg setter pris på all støtten jeg får her inne og skal prøve å komme meg gjennom den vonde tiden fremover, dette vil ta tid.

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal prøve. Det er ikke lett når noen tydelig viser deg at du ikke fortjener å ha det bra heller, håper på forståelse for det og at det får meg til å føle meg llte verdt. Men jeg setter pris på all støtten jeg får her inne og skal prøve å komme meg gjennom den vonde tiden fremover, dette vil ta tid.

Anonymkode: d6864...d58

Jeg må for øvrig komme meg videre, så jeg avslutter temaene og ønsker ingen videre diskusjoner. Jeg skal heller lese igjennom rådene jeg har fått mange ganger. 

Anonymkode: d6864...d58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker bare å si én ting. Jeg har opplevd å dumme meg fullstendig ut overfor mer enn 60 personer gjentatte ganger på et møte nå i helgen og det førte til at jeg satt og tørket tårer i frustrasjon. Jeg kan ikke noe for det som skjedde fordi det skyldes epilepsien min og jeg møtte forståelse blant de jeg kjenner, så der skiller vår opplevelse seg. Men jeg sitter igjen med følelse av skam, flauhet og jeg er redd for å ha gjort mer skade enn godt er.

Men det jeg vil si er følgende: Ingen mennesker er perfekte. Vi gjør alle dumme ting i blant enten med vilje eller uhell. Vi trekker ulike blad her i livet med ulike hell og det er ikke gitt på forhånd hvor heldige vi er. Det kan være lett å misunne andre, i den forstand å ønske at man kunne det samme som den andre men fortsatt unne den andre det, men om vi gjør det, er det svært viktig å huske på at vi selv har våre kvaliteter som andre ikke har. Selv er jeg dyktig på kjøkkenet og har god evne til skriftlig kommunikasjon. Det vet jeg mange misunner meg for. Se på deg selv litt fra avstand og se på den andre. Se at den andre ikke er perfekt den også og se hvilke kvaliteter du kan trekke frem hos deg selv. Alle har vi feil og mangler og alle har vi våre områder hvor vi er sterkere.

Lykke til med utfordringen! Det har i hvert fall hjulpet meg å tenke slik etter hendelsen hvor jeg dummet meg ut nå i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...