Gå til innhold

Diagnoser og ansvar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det må ha vært forferdelig å oppleve. 

Noen ganger tenker jeg at politifolk bør kurses litt bedre i hvordan håndtere psyke mennesker. Da jeg var innlagt sist var det ei dame som fortalte at hun hadde blitt hentet av politiet hjemme selv om hun bare var i undertøyet. Hun hadde fått vedtak på tvangsinnleggelse, og da politiet kom fikk hun ikke engang lov til å kle på seg. Ikke å pakke klær heller. Hun ble overmannet av tre politimenn, lagt i gulvet og fikk på håndjern. Deretter bar de henne ut i politibilen i bare undertøyet. Hun ankom psykiatrisk akuttmottak kun iført undertøy og et pledd hun hadde fått låne av politiet. 

En annen historie jeg har hørt er at en ung gutt ble anmeldt for politivold fordi han sparket og slo rundt seg og nektet å komme med politiet frivillig. Men sett fra guttens ståsted var disse politifolkene utsendinger fra myndighetene for å sende ham i konsentrasjonsleir i Sibir. Han var klin psykotisk, og det burde politiet ha tatt hensyn til. For om det hadde vært en av dem så hadde nok også de slått og sparket rundt seg da. 

Anonymkode: d458c...743

Huff ja. Det er ikke bra når det blir sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...