Gå til innhold

Tips? Jeg er kristen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på om du har lest alle de fire sidene, som henviser til historiske og dokumenterte fakta. 

Dette er sider som har en misjon, bokstavlig talt. Dere religiøse er kanskje ikke så gode på kildekritikk.

 

Anonymkode: e1eb2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    36

  • emilie321

    3

  • E7H7

    2

  • XbellaX

    1

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd. Det er nøyaktig slik du beskriver det, de er nedlatende og prøver å benytte seg av hersketeknikk og personangrep. Det verste med det hele er aggresjonen. Det skaper åpenbart en dårlig stemning.

Jeg skulle gjerne diskutert religion, jeg :) Men som du skriver så er man da avhengig av respekt og fin oppførsel fra begge sider. Eller eventuelt alle sidene...

 

Anonymkode: 0800c...688

Har du en i familien som du kan ta opp dette problemet med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er sider som har en misjon, bokstavlig talt. Dere religiøse er kanskje ikke så gode på kildekritikk.

 

Anonymkode: e1eb2...66f

Du leste ikke, nei. Tenkte det.

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, emilie321 skrev:

Har du en i familien som du kan ta opp dette problemet med?

Ja, jeg har det, heldigvis :) Og jeg tenkte å bedrive litt lobbyvirksomhet for å få slutt på dette her. 

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg er tøff og kontronterende i mine uttalelser på dette forumet? Hva er det for en påstand? :(

Du har sikkert blitt forvekslet med en annen anonym kristen på dol. Har vært noen tråder om religion de siste dagene 🙂 

Anonymkode: 7a09d...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har sikkert blitt forvekslet med en annen anonym kristen på dol. Har vært noen tråder om religion de siste dagene 🙂 

Anonymkode: 7a09d...05d

Men for alt vi vet kan det jo være 25 kristne som er aktive her inne, til enhver tid :)

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare ha sagt noe sånt som at jeg ikke nå orket eller gadd å diskutere slike ting. Nå er det jul (siden du nevnte jula) og vi skal bygge oss og ha det fint sammen, og så smile hyggelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men for alt vi vet kan det jo være 25 kristne som er aktive her inne, til enhver tid :)

Anonymkode: 0800c...688

sant nok, men sannsynligvis ikke 25 kristne med samme skrivestil og nedlatende tone 😛 

Anonymkode: 7a09d...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leste ikke, nei. Tenkte det.

Anonymkode: 0800c...688

Jeg leste, og dette er kilder som ikke er objektive.

Anonymkode: e1eb2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sant nok, men sannsynligvis ikke 25 kristne med samme skrivestil og nedlatende tone 😛 

Anonymkode: 7a09d...05d

Ikke vet jeg! Eller du.. Jeg håper jo det er mange kristne her. Jeg vet at endel som f.eks. har psykiske problemer begynner å tro etter å ha reflektert endel over livet og tilværelsen. De har på en måte tid til å tenke på det, siden de ofte ikke lever et stressende a4-liv :)

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste, og dette er kilder som ikke er objektive.

Anonymkode: e1eb2...66f

Det er nå én ting, men de henviser til historiske fakta.

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Visma skrev:

Jeg ville bare ha sagt noe sånt som at jeg ikke nå orket eller gadd å diskutere slike ting. Nå er det jul (siden du nevnte jula) og vi skal bygge oss og ha det fint sammen, og så smile hyggelig. 

Ja, det går jo an det da :) Men ofte får jeg angst, så jeg på en måte sitter stille og lytter. Og når jeg skal si noe får jeg en skjelvende stemme eller høres helt merkelig ut 😕

 

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har det, heldigvis :) Og jeg tenkte å bedrive litt lobbyvirksomhet for å få slutt på dette her. 

Anonymkode: 0800c...688

Så bra. Det er mye lettere hvis en kan aliere seg med noen. Da står en ikke så alene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg er tøff og kontronterende i mine uttalelser på dette forumet? Hva er det for en påstand? :(

Hvis du absolutt må vite det, så har jeg skrevet endel om min helse - en helse som er ganske dårlig, jeg kan ikke engang arbeide. Der har jeg ikke konfrontert noen, annet enn at jeg muligens har ytret at jeg sakte, men sikkert, mister troen på legene. Men det er ikke dét denne tråden handler om.

Hva tenker du på å diskutere folk til å tro? Hvis du leser hva jeg skrev en gang til, så skriver jeg at jeg helst unngår å diskutere det nettopp fordi jeg vet at det "ikke er håp" og jeg vet godt at mine familiemedlemmer er ateister og ikke ønsker å diskutere det. 

Jeg skulle selvfølgelig ønske at de begynte å tro :) Men noen må finne troen på egenhånd. Jeg er forsiktig med å snakke om slikt, og bytter samtaleemne så fort det lar seg gjøre nettopp fordi jeg vet at enden på visa er at jeg blir utskjelt uansett hva jeg sier...

Anonymkode: 0800c...688

Jeg vil deg bare godt må du huske.Beklager hvis jeg tar feil av deg. Det er flere lignende tråer ang kristendom for tiden så jeg ble nok litt farget av det. 😊Hvis du har det vanskelig ville jeg ha prøvd å snakke med noen som forstår troen din og kan stå sammen med deg. Feks en sjelesørger eller et fellesskap. Det er vanskelig å stå alene. Kanskje du kan fortelle disse i familien hvordan du opplever kritikken. Bare være helt ærlig og fortelle at det er vanskelig for deg at de alltid skal diskutere. Kanskje du blir overrasket over responsen. Jeg snakker gjerne med ikke-troende om utfordringer i livet og prøver ikke å gi utrykk for at jeg har alt på stell. Jeg forstår at du er veldig sårbar for tiden og ønsker at ting skal ordne seg for deg. 😊

Anonymkode: 3f75e...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, emilie321 skrev:

Så bra. Det er mye lettere hvis en kan aliere seg med noen. Da står en ikke så alene .

Sant det, og jeg vet at vedkommende er interessert i at vi skal ha en fin feiring. Eller fine feiringer da!

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil deg bare godt må du huske.Beklager hvis jeg tar feil av deg. Det er flere lignende tråer ang kristendom for tiden så jeg ble nok litt farget av det. 😊Hvis du har det vanskelig ville jeg ha prøvd å snakke med noen som forstår troen din og kan stå sammen med deg. Feks en sjelesørger eller et fellesskap. Det er vanskelig å stå alene. Kanskje du kan fortelle disse i familien hvordan du opplever kritikken. Bare være helt ærlig og fortelle at det er vanskelig for deg at de alltid skal diskutere. Kanskje du blir overrasket over responsen. Jeg snakker gjerne med ikke-troende om utfordringer i livet og prøver ikke å gi utrykk for at jeg har alt på stell. Jeg forstår at du er veldig sårbar for tiden og ønsker at ting skal ordne seg for deg. 😊

Anonymkode: 3f75e...bcb

Takk, jeg er ikke i noe kristent miljø da jeg ikke passer inn der (den norske kirke f.eks., jeg er uenig med dem i endel :) ). 

Så står på en måte aleine i det. Men jeg går til en psykiatrisk sykepleier innimellom og tenkte kanskje å i allefall lufte noen av tankene for henne. Kanskje sagt på en annen måte.

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nå én ting, men de henviser til historiske fakta.

Anonymkode: 0800c...688

Ikke objektive fakta.

Anonymkode: e1eb2...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en seriøs kilde.

Det er enkelt å finne sider på nett hvor det påstås at verdens ledere er utenomjordiske øgler, men det betyr ikke at det nødvendigvis er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, E7H7 skrev:

Dette er ikke en seriøs kilde.

Det er enkelt å finne sider på nett hvor det påstås at verdens ledere er utenomjordiske øgler, men det betyr ikke at det nødvendigvis er fakta.

Hvorfor er det ikke en seriøs kilde? Den henviser til historiebøker.

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke objektive fakta.

Anonymkode: e1eb2...66f

Så historiebøker er subjektive?

Anonymkode: 0800c...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...