Gå til innhold

Vurderer å spørre kjæresten om hans relasjon til kompisen?

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og sier at han elsker meg og at jeg er drømmedama som han vil leve resten av sitt liv med. 

Anonymkode: 10477...6d6

Ja, du er nok drømmedama hans, fordi du finner deg i så mye, stiller så lite krav og gjør deg selv så usynlig i forholdet.

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han virket helt sjokket da jeg spurte om kompisen hans likte menn. Jeg forsøkte å teste han. Jeg sa at jeg har jo sett at han har kone men han bruker lite tid med henne. Men det kan være at jeg tar feil. Det er jo ikke sikkert at min kjæreste er utro. Men lett å mistenke det når sex uteblir. 

Det verste med manglende sex er ikke at sexen mangler. Men at jeg tror at noe er galt. 

Jeg synes ikke du har veldig sterk grunn til å tro at han er homo. Jeg skjønner godt at du tenker tanken, men det er tross alt bare at han har lav sexdrift og er mye med en kamerat. En kamerat som er gift med en kvinne. 

Problemet ditt er at han har veldig lite behov for sex med deg. Jeg skjønner at du har veldig lyst på et klart svar på hvorfor. Det hadde vært veldig enkelt hvis han var homo. Kanskje det ikke finnes noe svar på hvorfor han har lav sexdrift. Kanskje han ikke vet svaret selv engang.

Det eneste jeg er rimelig sikker på er:

1. Det har ikke med utseendet ditt å gjøre.

2. Det er ikke fordi han er sliten.

Uansett. Det må da kunne gå an å snakke med han. Si hva du lurer på og bekymrer deg for. Hvis man lever i et forhold kan man ikke bare gå rundt hverandre og mene og synse en masse ting uten å ta det opp og få fakta på bordet. Hvis han skulle ha følelser for en mann så kan han umulig skjule dette i lengden. Hvis det er andre ting som plager han bør han få hjelp med dette. Hvis dere er glad i hverandre så gir man ikke opp uten å vite hva problemet er ? 

Anonymkode: 16ae7...a42

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har derfor tenkt mye på hva dette skyldes. Han skylder på tretthet. Og sier at han elsker meg og at jeg er drømmedama som han vil leve resten av sitt liv med. 

Nå har dere vel bodd sammen i et halvt år snart? Og vært sammen i bortimot et par år? Han kan da umulig være så sliten og trøtt hele tiden - da bør han i så fall ta seg en tur til legen for det er i alle fall ikke normalt! 

Jeg er ellers litt enig med Babette - du er nok drømmedama fordi du lar ham styre på som han vil og retter deg etter ham i det meste.

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han skylder på tretthet.

Hm - jeg mener å huske fra den gangen jeg var langt yngre og i et relativt ferskt samboerforhold, at det gikk an å ha sex på andre tider av døgnet enn når man er mest trøtt og sliten :unsure:

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg reagerte veldig på hva som skjedde i morgentimene. Kjæresten hadde fri til langt ut på ettermiddagen og det første han gjør er å kjøre til kameraten. Han spratt opp av sengen og sa at han måtte en tur til kameraten, men at han var tilbake om kort tid.

Han er ikke helt utslitt, tydeligvis...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og sier at han elsker meg og at jeg er drømmedama som han vil leve resten av sitt liv med. 

For å være helt ærlig synes jeg ikke samlivet deres tyder på at dette stemmer. Synes du at du får bekreftelser på at du er den høyt elskede drømmedama hans i den typiske hverdagen dere har sammen (altså uten å be om forsikringer)? Jeg mener ikke at du skal forlange beviser hele tiden, men sånn innimellom?

8 timer siden, Babette skrev:

Ja, du er nok drømmedama hans, fordi du finner deg i så mye, stiller så lite krav og gjør deg selv så usynlig i forholdet.

Det kan være at dette er slik han er. Han er jo i forholdet selv om han ikke vil ha sex. Så dette behøver ikke å ha med meg å gjøre. 

7 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ikke du har veldig sterk grunn til å tro at han er homo. Jeg skjønner godt at du tenker tanken, men det er tross alt bare at han har lav sexdrift og er mye med en kamerat. En kamerat som er gift med en kvinne. 

Problemet ditt er at han har veldig lite behov for sex med deg. Jeg skjønner at du har veldig lyst på et klart svar på hvorfor. Det hadde vært veldig enkelt hvis han var homo. Kanskje det ikke finnes noe svar på hvorfor han har lav sexdrift. Kanskje han ikke vet svaret selv engang.

Det eneste jeg er rimelig sikker på er:

1. Det har ikke med utseendet ditt å gjøre.

2. Det er ikke fordi han er sliten.

Du har rett. Kanskje han har bare en svært lav sexdrift.  

7 timer siden, Lillemus skrev:

Nå har dere vel bodd sammen i et halvt år snart? Og vært sammen i bortimot et par år? Han kan da umulig være så sliten og trøtt hele tiden - da bør han i så fall ta seg en tur til legen for det er i alle fall ikke normalt! 

Jeg er ellers litt enig med Babette - du er nok drømmedama fordi du lar ham styre på som han vil og retter deg etter ham i det meste.

Mulig det er slik han ønsker å ha livet sitt...  Er enig med dere at han er tydelig ikke så trøtt men at han av en eller annen grunn bruker det som unnskyldning. Han har påstått mange ganger i det siste at han sliter med ereksjon og å holde ut pga enten  tretthet/ eller alkohol. 

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være at dette er slik han er. Han er jo i forholdet selv om han ikke vil ha sex. Så dette behøver ikke å ha med meg å gjøre. 

Du har rett. Kanskje han har bare en svært lav sexdrift.  

Mulig det er slik han ønsker å ha livet sitt...  Er enig med dere at han er tydelig ikke så trøtt men at han av en eller annen grunn bruker det som unnskyldning. Han har påstått mange ganger i det siste at han sliter med ereksjon og å holde ut pga enten  tretthet/ eller alkohol. 

Rart for en voksen mann på over 40 (?) å være så mye sammen med en kamerat.

Anonymkode: 0924f...97e

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart for en voksen mann på over 40 (?) å være så mye sammen med en kamerat.

Anonymkode: 0924f...97e

Det er det. Han er veldig mye med kameraten. I morges spratt han igjen opp av sengen og rett ut for å være med kameraten.... Begge skulle jobbe sent i dag. Synes det er rart. Men jeg har aldri hatt behov for så mye kontakt med en venninne... 

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hans manglende sexlyst har nok ikke med deg å gjøre. Men jeg tror ikke det er tilfeldig at han valgte en kjæreste (med lav selvtillit) som han kan behandle dårlig, som stiller få eller ingen krav til ham og som synes det meste er greit hvis bare han blir hos deg. Din frykt for å bli forlatt gjør deg selvutslettende i forholdet.

Jeg skjønner at du er glad i ham, men tror du må innse at det ikke blir noe særlig på deg hvis du velger å bli i forholdet. Jeg skjønner også at det går an å mene at selv et forhold uten sex er bedre enn å være alene, men dette er noe du må finne ut av selv.

1 time siden, Babette skrev:

Hans manglende sexlyst har nok ikke med deg å gjøre. Men jeg tror ikke det er tilfeldig at han valgte en kjæreste (med lav selvtillit) som han kan behandle dårlig, som stiller få eller ingen krav til ham og som synes det meste er greit hvis bare han blir hos deg. Din frykt for å bli forlatt gjør deg selvutslettende i forholdet.

Jeg skjønner at du er glad i ham, men tror du må innse at det ikke blir noe særlig på deg hvis du velger å bli i forholdet. Jeg skjønner også at det går an å mene at selv et forhold uten sex er bedre enn å være alene, men dette er noe du må finne ut av selv.

Ja det stemmer. Jeg er glad i ham. Synes det er vanskelig å gjøre det slutt pga manglende sex. Såklart jeg kunne ønske at han viste mer interesse for sex. Men jeg er blitt såpass glad i han at det føles vanskelig å gå.  Vet at jeg mulig burde gå med tanke på det pluss en del andre prioriteringer som han har i livet som kan irritere.  Slik som den kameraten. 

Jeg må innse at den sexuelle delen i forholdet vårt vil nok forbli slik. Det vil nok aldri endre seg. Jeg må leve resten av livet med minimal sex kun få ganger i året om jeg skal leve med han. Det er bare å innse. 

Jeg er nok ganske redd for å ende opp alene. Jeg var gjennom mye tøfft før jeg traff han. Dermed så blir jeg nok redd for å bli singel igjen. Men jeg innser at jeg må forsøke å være sterk og tenke at jeg kan ha det bra uten han også. Det er bedre å være alene enn i et galt forhold ihvertfall. Men problemet mitt er at jeg er usikker. Mye er bra også. Og jeg er glad i han. Det er derfor jeg har blitt værende. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det stemmer. Jeg er glad i ham. Synes det er vanskelig å gjøre det slutt pga manglende sex. Såklart jeg kunne ønske at han viste mer interesse for sex. Men jeg er blitt såpass glad i han at det føles vanskelig å gå.  Vet at jeg mulig burde gå med tanke på det pluss en del andre prioriteringer som han har i livet som kan irritere.  Slik som den kameraten. 

Jeg må innse at den sexuelle delen i forholdet vårt vil nok forbli slik. Det vil nok aldri endre seg. Jeg må leve resten av livet med minimal sex kun få ganger i året om jeg skal leve med han. Det er bare å innse. 

Jeg er nok ganske redd for å ende opp alene. Jeg var gjennom mye tøfft før jeg traff han. Dermed så blir jeg nok redd for å bli singel igjen. Men jeg innser at jeg må forsøke å være sterk og tenke at jeg kan ha det bra uten han også. Det er bedre å være alene enn i et galt forhold ihvertfall. Men problemet mitt er at jeg er usikker. Mye er bra også. Og jeg er glad i han. Det er derfor jeg har blitt værende. 

Du er veldig redd for å bli forlatt. Og du forlater ikke selv - du venter heller på det uunngåelige - og går så i kjelleren. Ville det ikke være bedre å gå ut av forholdet med hevet hode? Men skjønner akkurat det er veldig vanskelig for deg.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre å være alene enn i et galt forhold ihvertfall.

Enig.

Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt at det høres ut som dere har et spesielt bra forhold, og jeg har ikke skjønt hva du får ut av å leve med han. 

17 minutter siden, Xtra skrev:

Du er veldig redd for å bli forlatt. Og du forlater ikke selv - du venter heller på det uunngåelige - og går så i kjelleren. Ville det ikke være bedre å gå ut av forholdet med hevet hode? Men skjønner akkurat det er veldig vanskelig for deg.

Det er fristende å gå ut av forholdet nå dersom det er størst sjanse for at han vil gjøre det slutt før eller siden. Men det er også vanskelig nå når jeg ikke vet noe om det. 

Annonse

16 minutter siden, Kayia skrev:

Enig.

Jeg må innrømme at jeg aldri har tenkt at det høres ut som dere har et spesielt bra forhold, og jeg har ikke skjønt hva du får ut av å leve med han. 

Jeg koser meg når han er ute med kamerater. Jeg elsker alenetiden så det er nok en grunn for det og. Men jeg er glad i han og vi har fine dager sammen og. 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fristende å gå ut av forholdet nå dersom det er størst sjanse for at han vil gjøre det slutt før eller siden. Men det er også vanskelig nå når jeg ikke vet noe om det. 

Hvis jeg forstår deg rett, vurderer du å gjøre det slutt hvis du tror at han vil gå fra deg i framtida, altså for å komme ham i forkjøpet?  Men hvis du kunne vite sikkert at han ønsker å bli hos deg, så blir det aldri slutt ?

Jeg tror ikke denne mannen er bra for deg, verken med eller uten sex. Han respekterer deg ikke og overkjører deg, kritiserer og virker gjerrig og humørsyk.

2 timer siden, Babette skrev:

Hvis jeg forstår deg rett, vurderer du å gjøre det slutt hvis du tror at han vil gå fra deg i framtida, altså for å komme ham i forkjøpet?  Men hvis du kunne vite sikkert at han ønsker å bli hos deg, så blir det aldri slutt ?

Jeg tror ikke denne mannen er bra for deg, verken med eller uten sex. Han respekterer deg ikke og overkjører deg, kritiserer og virker gjerrig og humørsyk.

Jeg må tenke igjennom hva som er bra og hva som er ikke bra. Og vurdere. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I likhet med flere andre her, synes jeg den tankegangen er litt underlig.

Du kan ikke vite nå om han gjør det slutt om to år. Men etter det siste halvåret vet du litt om hvordan de to årene kommer til å bli. Er ikke det mer avgjørende for om du skal bli eller gå? 

Den avgjørelsen må du selvsagt ta selv. Vi vet mest om de tingene du er frustrert over, det er du som ser totalen. Men tenk litt praktisk før du evt. setter i gang noe - du må f.eks. ha et sted å flytte til, hvis du skal gjøre det slutt. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan virke som du aksepterer absolutt alt så lenge du ikke blir forlatt. På tide å ta ansvar for eget liv og ikke bare la andre styre.

1 time siden, laban skrev:

I likhet med flere andre her, synes jeg den tankegangen er litt underlig.

Du kan ikke vite nå om han gjør det slutt om to år. Men etter det siste halvåret vet du litt om hvordan de to årene kommer til å bli. Er ikke det mer avgjørende for om du skal bli eller gå? 

Den avgjørelsen må du selvsagt ta selv. Vi vet mest om de tingene du er frustrert over, det er du som ser totalen. Men tenk litt praktisk før du evt. setter i gang noe - du må f.eks. ha et sted å flytte til, hvis du skal gjøre det slutt. 

Ja vanskelig. Noe er jo bra og. 

Dagen i dag begynte med at han spratt igjen opp av sengen og sa at han måtte en tur til kameraten for å hjelpe han med noe.  

Det praktiske er ikke lett. For det vil koste meg masse penger økonomisk med å flytte akkurat nå. Jeg er også fornøyd med noe. Han har mer tid til meg når kameraten reiser hjem til distriktet / kona. Men nå når kameraten er her. Så blir det svært lite tid til meg ser jeg.

1 minutt siden, Xtra skrev:

Kan virke som du aksepterer absolutt alt så lenge du ikke blir forlatt. På tide å ta ansvar for eget liv og ikke bare la andre styre.

Jeg vet. Jeg må leve mitt liv og ikke la han styre det. Han gjør som han vil ser jeg. Så jeg må begynne å tenke mer på meg selv. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...