Gå til innhold

Vurderer å spørre kjæresten om hans relasjon til kompisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det praktiske er ikke lett. For det vil koste meg masse penger økonomisk med å flytte akkurat nå. Jeg er også fornøyd med noe. Han har mer tid til meg når kameraten reiser hjem til distriktet / kona. Men nå når kameraten er her. Så blir det svært lite tid til meg ser jeg.

Anonymkode: 10477...6d6

Jeg synes du skal bruke kreftene og tiden på jobbsituasjonen din, ikke sitte hjemme og gruble. Sjekket du mulighetene for karriereveiledning og la inn CV i "jobbovervåking" etc., som jeg ga deg linker til? Hvis du får bedre økonomi, blir det lettere å ta fornuftige valg.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg synes du skal bruke kreftene og tiden på jobbsituasjonen din, ikke sitte hjemme og gruble. Sjekket du mulighetene for karriereveiledning og la inn CV i "jobbovervåking" etc., som jeg ga deg linker til? Hvis du får bedre økonomi, blir det lettere å ta fornuftige valg.   

Økonomien er svak og av de grunner så må jeg ta hensyn til det. Det vil koste meg mye å flytte ut. 

Jeg har lyst å skrive melding om dette med prioriteringen hans av denne kameraten men jeg velger å la være. Det forverrer bare situasjonen. 

Så jeg må prøve å gå inn for å få en bedre jobb og få rettet opp i den situasjonen. Jeg har søkt en del jobber. Fikk min første oppringing på et år. Men det viste seg at stillingen var for liten. Jeg har sjekket linkene du ga meg. Jeg må fortsette arbeidet om å finne noe å gjøre hvor jeg kan tjene det dobbelte av det jeg gjør nå. Det kunne reddet situasjonen min betraktelig. Står man sterkere økonomisk så blir det enklere. Jeg må slutte å spekulere i hva han driver med. Og tenke på meg selv og fremtiden istedet. 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomien er svak og av de grunner så må jeg ta hensyn til det. Det vil koste meg mye å flytte ut. 

Jeg har lyst å skrive melding om dette med prioriteringen hans av denne kameraten men jeg velger å la være. Det forverrer bare situasjonen. 

Så jeg må prøve å gå inn for å få en bedre jobb og få rettet opp i den situasjonen. Jeg har søkt en del jobber. Fikk min første oppringing på et år. Men det viste seg at stillingen var for liten. Jeg har sjekket linkene du ga meg. Jeg må fortsette arbeidet om å finne noe å gjøre hvor jeg kan tjene det dobbelte av det jeg gjør nå. Det kunne reddet situasjonen min betraktelig. Står man sterkere økonomisk så blir det enklere. Jeg må slutte å spekulere i hva han driver med. Og tenke på meg selv og fremtiden istedet. 

Anonymkode: 10477...6d6

hvorfor ikke følge etter ham en dag, da. Og overraske dem i hva enn de driver med, ta med en fyrstekake eller noe og si "jeg tenkte kanskje dere hadde lyst på noe godt å spise". Hvis de bare gamer elns

Anonymkode: 64101...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lyst å skrive melding om dette med prioriteringen hans av denne kameraten men jeg velger å la være. Det forverrer bare situasjonen. 

For å gjenta meg selv: Ikke ta opp alvorlige tema på melding.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekket linkene du ga meg. Jeg må fortsette arbeidet om å finne noe å gjøre hvor jeg kan tjene det dobbelte av det jeg gjør nå.

Men la du inn CV og jobbovervåking i de byråene du fikk link til?

Denne ga jeg deg for en måned siden, har du tatt kontakt der (med eller uten hjelp fra NAV)?: https://www.kompetansenorge.no/Karriereveiledning/offentlige-karrieresentre/
Jeg påstår ikke at de kan trylle, men du trenger opplagt råd om kompetanseheving etc., og det koster ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor ikke følge etter ham en dag, da. Og overraske dem i hva enn de driver med, ta med en fyrstekake eller noe og si "jeg tenkte kanskje dere hadde lyst på noe godt å spise". Hvis de bare gamer elns

Anonymkode: 64101...44d

Hehe er nesten fristende å bare følge etter dem med en kake for å gi dem noe å spise :D . Verste er at jeg ser for meg skrekkscener i hodet på forhånd om hva de driver med. Og det er så ekkelt at jeg har begynt å nesten trekke meg unna når kjæresten vil kysse meg. 

Men det hadde vært interessant å se hva de holder på med. :D

Fyren kom hit fredag forrige uke. Og etter det så har samboer sprettet opp av sengen og rett til han hver morgen. Uten å spise frokost.... 

 

 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, laban skrev:

For å gjenta meg selv: Ikke ta opp alvorlige tema på melding.

Men la du inn CV og jobbovervåking i de byråene du fikk link til?

Denne ga jeg deg for en måned siden, har du tatt kontakt der (med eller uten hjelp fra NAV)?: https://www.kompetansenorge.no/Karriereveiledning/offentlige-karrieresentre/
Jeg påstår ikke at de kan trylle, men du trenger opplagt råd om kompetanseheving etc., og det koster ingenting.

Er enig med deg. Jeg kan ikke ta temaet opp på meldinger. Det vil lett føre til misforståelser. Har lært det av tidligere erfaring i livet. 

Jeg har lagt cv inn på de byråene du oppgav. Skal se nærmere på dette med karriereveiledning. 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fyren kom hit fredag forrige uke. Og etter det så har samboer sprettet opp av sengen og rett til han hver morgen. Uten å spise frokost.... 

Høres ikke helt normalt ut....

Anonymkode: 0924f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fyren kom hit fredag forrige uke. Og etter det så har samboer sprettet opp av sengen og rett til han hver morgen. Uten å spise frokost.... 

Spør om ikke kompisen kan komme til dere (og få frokost) i stedet, en dag både du og samboeren har fri om formiddagen.

Hvis det ikke er mulig, er det naturlig å spørre om hva de, helt konkret, holder på med.

Jeg tror ikke nødvendigvis at dette er noe seksuelt, men det er litt for intenst og hemmelighetsfullt til at jeg hadde latt meg avspise med situasjonen uten å få vite noe som helst. Jeg er ikke noen sjalu eller kontrollerende type, men hvis det ikke er noe tvilsomt de "fikser", kan han jo bare fortelle deg hva dette handler om.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, laban skrev:

Spør om ikke kompisen kan komme til dere (og få frokost) i stedet, en dag både du og samboeren har fri om formiddagen.

Hvis det ikke er mulig, er det naturlig å spørre om hva de, helt konkret, holder på med.

Jeg tror ikke nødvendigvis at dette er noe seksuelt, men det er litt for intenst og hemmelighetsfullt til at jeg hadde latt meg avspise med situasjonen uten å få vite noe som helst. Jeg er ikke noen sjalu eller kontrollerende type, men hvis det ikke er noe tvilsomt de "fikser", kan han jo bare fortelle deg hva dette handler om.  

Jeg spurte hva de skulle. Jeg er ikke en sjalu og kontrollerende type jeg heller. Forsøker å stole på han. Men jeg synes det er rar adferd å hoppe opp av sengen og løpe ut døren uten å spise frokost og til kameraten hver morgen. Kameraten har trekk som store runde øyne. Og blikket til kameraten får meg til å tenke homofil. Men man kan jo ikke alltid se på et menneske om de er homofile eller ikke. 

Jeg  har begynt å få følelsen av at det er viktigere for han å bruke tid på kameraten enn meg. Mener ikke å være sjalu men jeg synes det er rart. 

Jeg reagerer også på at "kona til kameraten finner seg i at han er så mye borte. Har kun møtt henne en gang. Og hun så ut som en lesbe.  Det kan man vel heller ikke alltid de på folk om de er. Men det hele virker rart ut. Hun snakket ikke da jeg møtte henne. Hun bare sto der og hun så nokså alvorlig ut. De så ikke ut som et lykkelig romantisk par. Tvert imot. 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke helt normalt ut....

Anonymkode: 0924f...97e

Jeg syns dette virker rart. Verste er at min kjæreste skal dra bort i en ukes tid på fredag. Men han har kun tid til kameraten sin og ikke meg før han reiser. 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte hva de skulle. Jeg er ikke en sjalu og kontrollerende type jeg heller. Forsøker å stole på han. Men jeg synes det er rar adferd å hoppe opp av sengen og løpe ut døren uten å spise frokost og til kameraten hver morgen. Kameraten har trekk som store runde øyne. Og blikket til kameraten får meg til å tenke homofil. Men man kan jo ikke alltid se på et menneske om de er homofile eller ikke. 

Jeg  har begynt å få følelsen av at det er viktigere for han å bruke tid på kameraten enn meg. Mener ikke å være sjalu men jeg synes det er rart. 

Jeg reagerer også på at "kona til kameraten finner seg i at han er så mye borte. Har kun møtt henne en gang. Og hun så ut som en lesbe.  Det kan man vel heller ikke alltid de på folk om de er. Men det hele virker rart ut. Hun snakket ikke da jeg møtte henne. Hun bare sto der og hun så nokså alvorlig ut. De så ikke ut som et lykkelig romantisk par. Tvert imot. 

Anonymkode: 10477...6d6

Bare det at du har slike tanker sier jo sitt om forholdet dere har, uansett hvor uskyldig samværet mellom kompisene er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kameraten har trekk som store runde øyne. Og blikket til kameraten får meg til å tenke homofil. Men man kan jo ikke alltid se på et menneske om de er homofile eller ikke. 

Nei, det kan man virkelig ikke. Jeg ville gjort det jeg beskrev over - spør om han kan komme til dere en morgen i stedet. Hvis det er utenkelig, synes jeg du kan forlange å få vite mer. Selvfølgelig kan han lyve om det, men kanskje

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hun så ut som en lesbe.  Det kan man vel heller ikke alltid se på folk om de er.

Det gjør jeg også. Men det stemmer ikke.

Jeg ville gjort det jeg beskrev i innlegget ovenfor her. Jeg tror ikke dette nødvendigvis handler om sex, men det er for mye hemmelighold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, laban skrev:

Nei, det kan man virkelig ikke. Jeg ville gjort det jeg beskrev over - spør om han kan komme til dere en morgen i stedet. Hvis det er utenkelig, synes jeg du kan forlange å få vite mer. Selvfølgelig kan han lyve om det, men kanskje

Det gjør jeg også. Men det stemmer ikke.

Jeg ville gjort det jeg beskrev i innlegget ovenfor her. Jeg tror ikke dette nødvendigvis handler om sex, men det er for mye hemmelighold.

Kameraten vet om meg. Så det skal vel litt til at de har et skjult sexforhold. 

Jeg får prøve å tro det beste. Men være mer opptatt av mitt eget liv. Ha et liv utenom han. Det har jeg. Men jeg skal bli mer egoistisk anngående mine behov. 

Anonymkode: 10477...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får prøve å tro det beste. Men være mer opptatt av mitt eget liv. Ha et liv utenom han. Det har jeg. Men jeg skal bli mer egoistisk anngående mine behov. 

Jeg synes du har rett til å vite hva som foregår.

Beklager at jeg mistet slutten på en setning i svaret ovenfor. Det skulle stå "Selvfølgelig kan han lyve om det, men kanskje dere får i gang en dialog om forholdet til denne kameraten."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns dette virker rart. Verste er at min kjæreste skal dra bort i en ukes tid på fredag. Men han har kun tid til kameraten sin og ikke meg før han reiser. 

Anonymkode: 10477...6d6

Jeg tenker dette er et rart samboerforhold. Mer som et bofellesskap?

Anonymkode: 0924f...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter bare ikke at du gidder dette!

Du utsletter jo deg selv fullstendig! Du må jo rette deg opp i ryggen og si til deg selv at du har krav på respekt fra kjæresten din. Og når han ikke viser deg en liten smule respekt, så må du vise deg selv (og også barna dine) at du ikke lar det tråkke på - og avslutte dette forholdet!

Som Laban sier, så må du jo ordne deg praktisk med et sted å bo. Men du fortjener respekt, noe du ikke får i dette forholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...