Gå til innhold

Har jeg krav på noe mer?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei!

Er en kvinne på 33 år.Ble ufør for ca 5 år.Angst + mer.Har uførepensjon.Har 2 barn(9 og 13 år)Min mann har akkurat startet firma for seg selv.Jeg har grunnpennsjon(4280 mn),tilleggspensjon(6356mn)Grunnstønad(1544 skattefritt pga cøliaki)Har jeg krav på noe mer?syns ikke akkuratt det er så mye penger i mn!

Mvh

H

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/45175-har-jeg-krav-p%C3%A5-noe-mer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

12.180 i måneden hvorav 1544 skattefritt må sannelig være mer enn nok når en ikke bidrar med noe.

Det er omtrent det samme som en nyutdannet lærer eller sykepleier får.

Husk at det er noen andre som betaler trygda di.

Hørt om skamvett?

Ville nok heller vært frisk og vært i jobb!!!

Noen er heldigere enn andre!!!!

Ville nok heller vært frisk og vært i jobb!!!

Noen er heldigere enn andre!!!!

Ja, selvsagt ville du heller vært frisk, men det var et ganske irriterende spørsmål: har jeg virkelig ikke krav på mer? Du får over 12.000 i mnd., mer enn meg som jobber.

Jeg jobber riktignok bare halv stilling, og vi har god økonomi, men at noen som jobber full stilling, tjener lite og sliter med dårlig øknomi blir provosert, forstår jeg faktisk!

mvh

Gjest (ikke undertegnet)

Ja, selvsagt ville du heller vært frisk, men det var et ganske irriterende spørsmål: har jeg virkelig ikke krav på mer? Du får over 12.000 i mnd., mer enn meg som jobber.

Jeg jobber riktignok bare halv stilling, og vi har god økonomi, men at noen som jobber full stilling, tjener lite og sliter med dårlig øknomi blir provosert, forstår jeg faktisk!

mvh

Jeg betaler jo skatt så jeg har utb 9000.Men når du har såpass mange sykdommer så koster det!Du kan jo gå i butikken selv å se hvor mye en pakke glutenfri spagettipakke koster!J1500 imn skattefritt for glutenfri er ingenting!!!Bare snakk med en som har det!også en annen diett jeg må følge som sagt alt koster!Mannen min tjener ikke noe akkuratt nå så da når man sitter med hus og 2 barn blir det kaotisk! Men som sagt jeg skulle ønske jeg kunne velge en ny barndom og leve opp på nytt!

12.180 i måneden hvorav 1544 skattefritt må sannelig være mer enn nok når en ikke bidrar med noe.

Det er omtrent det samme som en nyutdannet lærer eller sykepleier får.

Husk at det er noen andre som betaler trygda di.

Hørt om skamvett?

Det er en grunn til at uføretrygdede mottar penger uten å jobbe. De aller, aller fleste ville heller ha jobba hvis de hadde hatt sjansen - men de er låst til lav inntekt resten av livet, uten mulighet til å jobbe seg opp i systemet.

Hørt om empati og forståelse for medmennesker?

Annonse

Det er en grunn til at uføretrygdede mottar penger uten å jobbe. De aller, aller fleste ville heller ha jobba hvis de hadde hatt sjansen - men de er låst til lav inntekt resten av livet, uten mulighet til å jobbe seg opp i systemet.

Hørt om empati og forståelse for medmennesker?

Jo, en kan ha både empati og forståelse, og alikevel bli en smule irritert over: "..har jeg virkelig ikke krav på mer? Jeg synes dette er lite..."

med hilsen

mvh

Når man har dårlig betalte jobber er det pinadø ikke de uføretrygdede man skal rette misunnelsen sin mot!

12.000 brutto i måneden tilsvarer ei årslønn på 144.000, ikke akkurat så mye å bli feit av når man tar i betraktning at svært mange uføre har ekstra utgifter på grunn av sykdom.

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg betaler jo skatt så jeg har utb 9000.Men når du har såpass mange sykdommer så koster det!Du kan jo gå i butikken selv å se hvor mye en pakke glutenfri spagettipakke koster!J1500 imn skattefritt for glutenfri er ingenting!!!Bare snakk med en som har det!også en annen diett jeg må følge som sagt alt koster!Mannen min tjener ikke noe akkuratt nå så da når man sitter med hus og 2 barn blir det kaotisk! Men som sagt jeg skulle ønske jeg kunne velge en ny barndom og leve opp på nytt!

takk libra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...