Gå til innhold

Dårlig funksjonsevne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som jeg har hatt hele tiden, som jeg treffer ca 1 gang i måneden. Familien treffer jeg minst mulig fordi jeg ikke orker. Har 20% samvær med egne barn og det er det jeg klarer. Klarer ikke å jobbe, er uføretrygdet. Husarbeid er mer enn nok og ofte for mye, det hoper seg opp. Følges opp daglig på hverdager av Psyk team i kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er et sted mellom 40 og 50 på gaf-f, men tror jeg er rundt 70 på gaf-s og det er jo ganske strålende for å være meg. Bedre enn det var ihvertfall. Funksjonsnivået er som før, men symptombelastningen er mindre. Men funksjonsnivået vurderes jo ut ifra en "normal" person. Så lenge jeg ikke fikser å bo sammen med noen, eller være veldig sosial, vil jeg aldri skåre høyt på gaf-f, uten at jeg føler jeg fungerer dårlig av den grunn. Jeg har jo ikke noe behov for samboer, eller barn, eller masse venner. Skalaen er veldig lagt opp til at man skal være en sosial person for å ha høyt funksjonsnivå. Jeg kunne jo vært kirurg og hatt alt jeg ønsket meg, uten å skåre fullt på gaf-f. Så lenge jeg har et snevert interesseområde og ikke er særlig sosial.

Forholdene tatt i betraktning, har jeg et helt greit funksjonsnivå, syns jeg. Ihvertfall så lenge jeg kan styre aktivitetene selv. Det skal ikke så mye til før jeg raser nedover på gaf-s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...