Gå til innhold

Støtteterapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får du støtteterapi? 

Kunne du ønske at du fikk annen terapi? 

Jeg har støttesamtaler 1 gang i uka. Det hjelper jo og er nyttig og fint å få, men jeg kunne ønske at jeg fikk mer behandling i stedet. Støttesamtaler er jo ikke akkurat behandling, selv om jeg har nytte av det.

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får du støtteterapi? 

Kunne du ønske at du fikk annen terapi? 

Jeg har støttesamtaler 1 gang i uka. Det hjelper jo og er nyttig og fint å få, men jeg kunne ønske at jeg fikk mer behandling i stedet. Støttesamtaler er jo ikke akkurat behandling, selv om jeg har nytte av det.

Anonymkode: c16bd...755

Hvem er det du går til for å få "støttesamtaler"? Ante ikke at noe sånt fantes, er det kommunalt med psykiatrisk sykepleier eller noe?

Hva trenger du behandling for?

Anonymkode: e4363...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du støtteterapi? 

Kunne du ønske at du fikk annen terapi? 

Jeg har støttesamtaler 1 gang i uka. Det hjelper jo og er nyttig og fint å få, men jeg kunne ønske at jeg fikk mer behandling i stedet. Støttesamtaler er jo ikke akkurat behandling, selv om jeg har nytte av det.

Anonymkode: c16bd...755

hva ønsker du behandling for? Har du hatt behandling tidligere?

Anonymkode: cdaed...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det du går til for å få "støttesamtaler"? Ante ikke at noe sånt fantes, er det kommunalt med psykiatrisk sykepleier eller noe?

Hva trenger du behandling for?

Anonymkode: e4363...f48

Jeg går til psyk. sykepleier i kommunen, og til psyk. sykepleier på DPS.

De mener vel at jeg trenger det, da. At jeg trenger å snakke om hverdagslige ting som opptar meg. Gleder, sorger, osv. Så støtter de meg i form av å lytte og gi tilbakemeldinger, oppmuntre, bekrefte, komme med råd, osv. Så er det vel for å holde et øye med meg om hvordan jeg er i form.

Så kanskje disse støttesamtalene egentlig er behandling likevel? 🤔

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva ønsker du behandling for? Har du hatt behandling tidligere?

Anonymkode: cdaed...018

Når jeg nå sitter her og tenker over det første spørsmålet ditt, så vet jeg egentlig ikke... 😅

Til det andre spm: Vet ikke, tror ikke det. Eller kanskje jeg har hatt det, og fremdeles har det. Kanskje jeg ikke helt skjønner hva behandling er og innebærer?

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når jeg nå sitter her og tenker over det første spørsmålet ditt, så vet jeg egentlig ikke... 😅

Til det andre spm: Vet ikke, tror ikke det. Eller kanskje jeg har hatt det, og fremdeles har det. Kanskje jeg ikke helt skjønner hva behandling er og innebærer?

Anonymkode: c16bd...755

Har du noen problemer i det hele tatt da? Det er jo egentlig ikke meningen å gå, ihvertfall ikke på dps for å snakke om hverdagslige ting som du sier at du gjør. De kan jo ikke akkurat gi deg behandling dersom alt det du snakker om med de er hva du gjorde forrige helg, hvordan det går med kjæresten din og hva slags fag du hadde på skolen sist uke.. 

Anonymkode: e4363...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå ble jeg plutselig i tvil om alt mulig. Er jeg i det hele tatt her?

Anonymkode: c16bd...755

hæ? :) 

Anonymkode: cdaed...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen problemer i det hele tatt da? Det er jo egentlig ikke meningen å gå, ihvertfall ikke på dps for å snakke om hverdagslige ting som du sier at du gjør. De kan jo ikke akkurat gi deg behandling dersom alt det du snakker om med de er hva du gjorde forrige helg, hvordan det går med kjæresten din og hva slags fag du hadde på skolen sist uke.. 

Anonymkode: e4363...f48

Nei, jeg har ingen problemer eller sykdommer i det hele tatt egentlig. Så får slutte å gå der. Tenker jeg sier ifra i morgen, for da har jeg time på DPS.

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ingen problemer eller sykdommer i det hele tatt egentlig. Så får slutte å gå der. Tenker jeg sier ifra i morgen, for da har jeg time på DPS.

Anonymkode: c16bd...755

Det er vel en grunn til at du får støttesamtaler i utgangspunktet, jeg synes du skal diskutere det med den du får samtaler av. Dersom alt er ok eller at ingen av dere ser noe poeng er det jo bare å avslutte.

Anonymkode: cdaed...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hæ? :) 

Anonymkode: cdaed...018

Huff, begynte bare å dissosiere noe veldig. Det var så rar følelse. Plutselig ble jeg helt fjern i hodet, tankegangen ble så sein og jeg greide ikke å skjønne om jeg var her eller ikke. Så blacket jeg ut og ble helt borte en stund. Beklager!

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel en grunn til at du får støttesamtaler i utgangspunktet, jeg synes du skal diskutere det med den du får samtaler av. Dersom alt er ok eller at ingen av dere ser noe poeng er det jo bare å avslutte.

Anonymkode: cdaed...018

Det er bare det at DPS ser poeng i det! Har villet avslutte flere ganger jeg, men hver gang fraråder de meg det og "frister" meg til å fortsette.

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo jeg som til syvende og sist bestemmer, da :)

Anonymkode: c16bd...755

Om du ikke får noe igjen for det så er det jo ingen vits, men det er det jo kun du som kan svare på :) 

Anonymkode: cdaed...018

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, soer10 skrev:

Forsøk å forestill deg hvordan det hadde vært hvis du ikke hadde disse samtalene. 

 

Begynner snart på 3. året, så det hadde nok vært litt uvant i alle fall!

Sjekket nettopp behandlingsplanen, og der står det at hensikten med samtalene er å "etterstrebe stabilitet og ha samtaler ned fokus på mestring".

De siste to-tre årene har jeg vært fryktelig ustabil. Så da er vel det grunnen.

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kunne jo tenkes at du hadde vært ennå mer utstabil og hatt dårligere mestring uten samtalene? 

Ikke godt å vite :)

Endret av soer10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, soer10 skrev:

Og det kunne jo tenkes at du hadde vært ennå mer utstabil og hatt dårligere mestring uten samtalene? 

Ikke godt å vite :)

Mest sannsynlig. Jeg har i alle fall hele tiden blitt anbefalt å fortsette, selv om jeg har villet avslutte. Det er nok fordi de ser at jeg profitterer på det.  

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ingen problemer eller sykdommer i det hele tatt egentlig. Så får slutte å gå der. Tenker jeg sier ifra i morgen, for da har jeg time på DPS.

Anonymkode: c16bd...755

Hvorfor i alle dager går du der om du ikke har noen problemer? Har du i det hele tatt fortalt dps at du faktisk ikke har noen problemer lenger? Hvis du har det så er det jo litt rart at de lar deg gå der når det fins så mange på venteliste, men kanskje du bor på en liten plass der dps'et klamrer seg fast i de menneskene de kan få så det ikke blir nedbemanning.

Anonymkode: e4363...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager går du der om du ikke har noen problemer? Har du i det hele tatt fortalt dps at du faktisk ikke har noen problemer lenger? Hvis du har det så er det jo litt rart at de lar deg gå der når det fins så mange på venteliste, men kanskje du bor på en liten plass der dps'et klamrer seg fast i de menneskene de kan få så det ikke blir nedbemanning.

Anonymkode: e4363...f48

Du kan så si. 

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...