Gå til innhold

Støtteterapi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, begynte bare å dissosiere noe veldig. Det var så rar følelse. Plutselig ble jeg helt fjern i hodet, tankegangen ble så sein og jeg greide ikke å skjønne om jeg var her eller ikke. Så blacket jeg ut og ble helt borte en stund. Beklager!

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ingen problemer eller sykdommer i det hele tatt egentlig

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De siste to-tre årene har jeg vært fryktelig ustabil. Så da er vel det grunnen

Motsier du ikke deg selv her?  Anbefaler deg å bruke tid til å tenke deg godt om før du tar en avgjørelse. Det er ikke sikkert det blir  lett å få tilbud igjen senere hvis du velger å avslutte nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Martine skrev:

 

 

Motsier du ikke deg selv her?  Anbefaler deg å bruke tid til å tenke deg godt om før du tar en avgjørelse. Det er ikke sikkert det blir  lett å få tilbud igjen senere hvis du velger å avslutte nå. 

Jo, det virker jo som motsigelser... hmm...

Problemet mitt er vel at jeg noen ganger vet og forstår, andre ganger ikke. Jeg vil så gjerne være frisk og velfungerende! Det er veldig vanskelig for meg å vite om jeg trenger hjelp, eller ikke. Om jeg er syk, eller ikke. Og sånn går nå dagene.. Må innrømme at jeg er mektig lei av alt sammen! :(

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det virker jo som motsigelser... hmm...

Problemet mitt er vel at jeg noen ganger vet og forstår, andre ganger ikke. Jeg vil så gjerne være frisk og velfungerende! Det er veldig vanskelig for meg å vite om jeg trenger hjelp, eller ikke. Om jeg er syk, eller ikke. Og sånn går nå dagene.. Må innrømme at jeg er mektig lei av alt sammen! :(

Anonymkode: c16bd...755

Om du er syk eller ikke spørs vel hvordan problemene påvirker deg og hvordan du fungerer ellers i livet. Er du i jobb eller skole? Kommer du deg ut døra minst ukentlig? Har du venner eller samboer?

Anonymkode: e4363...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, på alle spørsmål :)

Anonymkode: c16bd...755

Da er du jo ganske velfungerende og frisk da?  Jeg skjønner ikke hva du snakker om i det forrige innlegget ditt..  føler dette nesten blir litt hån mot de som faktisk ikke fungerer, så kommer du å klager over at du ønsker å være velfungerende når du både er i arbeid og har et sosialt liv? 

Anonymkode: e4363...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du jo ganske velfungerende og frisk da?  Jeg skjønner ikke hva du snakker om i det forrige innlegget ditt..  føler dette nesten blir litt hån mot de som faktisk ikke fungerer, så kommer du å klager over at du ønsker å være velfungerende når du både er i arbeid og har et sosialt liv? 

Anonymkode: e4363...f48

Jeg har ikke Asberger, så jeg har familie og venner. 

Men glem det. Jeg skjønner ikke helt selv heller. 

Anonymkode: c16bd...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går óg i støttesamtaler (som behandler kaller det) på DPS. Har bipolar lidelse og ønsker egentlig selv behandling og å jobbe med endring, men behandler er uenig fordi hun mener det er best å se an over tid hvordan det går videre først og at støttesamtaler er den mest hensiktsmessige behandlingen for meg akkurat nå. Vi snakker og bare om hverdagen og hva jeg tenker på, hva som har skjedd siden sist osv, slik du beskriver. Hender jeg fortsatt nevner at jeg ønsker å jobbe med ting, men behandler svarer mest at det kan vi ta senere om det fortsatt er aktuelt da.

Tenker at støttesamtaler er jo en form for behandling, bare at man ikke jobber med å endre seg selv eller det man opplever. Jeg var og sikker på at jeg ikke var psykisk syk og ikke hadde problemer tidligere, og gikk tid før jeg fikk vite at behandler mistenkte og til slutt hadde satt bipolar diagnosen. Føler fortsatt ikke at jeg er tydelig påvirket av diagnosen og tenker ofte som deg på å avslutte, men har kommet frem til at akkurat dét er best å la behandler avgjøre akkurat nå. Tenker at det ikke alltid er så lett å se slikt selv.

Anonymkode: fbee9...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...