Jump to content
AnonymBruker

Hvordan er dagene dine på jobb?

Recommended Posts

AnonymBruker

Mine starter alltid med kritikk fra en sjef. Jeg har det hele tiden travelt i jobben. Mye å gjøre. Løper i ett. Får mye kritikk av ene sjefen. Blir så sliten når arbeidsdag er over.  Føler at jobben går meg litt på helsa løs. Men jobber for pengene som jeg behøver.  

Hvordan er din jobbdag? Trives du? 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Lillemus

Stort sett stortrives jeg på jobben med kjempegode kolleger og en topp sjef - som er et surrehue uten like, men veldig snill og omtenksom og som gjør at man får lyst til å strekke seg litt ekstra. :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Stort sett stortrives jeg på jobben med kjempegode kolleger og en topp sjef - som er et surrehue uten like, men veldig snill og omtenksom og som gjør at man får lyst til å strekke seg litt ekstra. :) 

Høres flott ut. Trivsel betyr mye. Man er tross alt ganske mange timer på jobb. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine starter alltid med kritikk fra en sjef.

Hva kritiserer han deg for?

Anonymkode: 9fff0...ec4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine starter alltid med kritikk fra en sjef. Jeg har det hele tiden travelt i jobben. Mye å gjøre. Løper i ett. Får mye kritikk av ene sjefen. Blir så sliten når arbeidsdag er over.  Føler at jobben går meg litt på helsa løs. Men jobber for pengene som jeg behøver.  

Hvordan er din jobbdag? Trives du? 

Anonymkode: 224ad...ff1

Denne sjefen høres virkelig ikke god ut. Kunne det være mulig å få til en samtale med både denne sjefen og sjefen over ham/henne? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kritiserer han deg for?

Anonymkode: 9fff0...ec4

At jeg burde fyllt på mer varer om kvelden på jobb slik at de slipper å fylle på om morningen. Jeg fyller på. Men jeg slutter 4 timer før stengetid så det er vanskelig å få det til å være helt stappet pga kunder handler jo etter vakten min er ferdig.  Jeg blir kritisert for småting. Jeg bør jobbe fortere og mer effektivt. Litt lei av jobben for å si det mildt. Har vondt i hele kroppen når vakten er ferdig. Jeg er veldig lei av min jobb. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, Xtra skrev:

Denne sjefen høres virkelig ikke god ut. Kunne det være mulig å få til en samtale med både denne sjefen og sjefen over ham/henne? 

Hun er virkelig ikke god. I går kom den sjefen med en teit kommentar. Hun sa at jeg måtte slutte å følge etter henne på jobb. Jeg pratet med henne om noen arbeidsoppgaver. Og så kom den kommentaren. Jeg svarte med å si sint : det pleier å være du som følger etter meg. For det var jo sannheten .  

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er virkelig ikke god. I går kom den sjefen med en teit kommentar. Hun sa at jeg måtte slutte å følge etter henne på jobb. Jeg pratet med henne om noen arbeidsoppgaver. Og så kom den kommentaren. Jeg svarte med å si sint : det pleier å være du som følger etter meg. For det var jo sannheten .  

Anonymkode: 224ad...ff1

Dette har du sagt i lang tid. Og etter at jeg skrev innlegget over kom jeg på at både jeg og andre har foreslått dette flere ganger før: Du må snakke med noen, enten det er tillitsvalgt eller eller "sjefen til sjefen", om du ikke kan snakke med sjefen selv. Tipper du mer eller mindre bevisst viser godt at du ikke liker å være på jobben, og da blir ikke ting bedre av seg selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
1 minutt siden, Xtra skrev:

Dette har du sagt i lang tid. Og etter at jeg skrev innlegget over kom jeg på at både jeg og andre har foreslått dette flere ganger før: Du må snakke med noen, enten det er tillitsvalgt eller eller "sjefen til sjefen", om du ikke kan snakke med sjefen selv. Tipper du mer eller mindre bevisst viser godt at du ikke liker å være på jobben, og da blir ikke ting bedre av seg selv.

Det er fryktelig vondt å ha det slik . Det går på helsa løs. Jeg har sagt det tre ganger til hovedsjef. Men det er ikke bedre. Jeg er avhengig av pengene. Jeg trivdes på jobben da hun var sykemeldt for en lang tid. Men når hun kom tilbake så sliter jeg. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fryktelig vondt å ha det slik . Det går på helsa løs. Jeg har sagt det tre ganger til hovedsjef. Men det er ikke bedre. Jeg er avhengig av pengene. Jeg trivdes på jobben da hun var sykemeldt for en lang tid. Men når hun kom tilbake så sliter jeg. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Du har "sagt det" til hovedsjef? Tror du må be om en ordentlig samtale, slik at hovedsjef føler et ansvar for dette. Be om tiltak. Det skjer ingen forandring ved bare å fortelle til høyre og venstre at det er vanskelig. Om dere har tillitsvalgt eller verneombud kan det være lurt å ha med vedkommende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Dette har du sagt i lang tid. Og etter at jeg skrev innlegget over kom jeg på at både jeg og andre har foreslått dette flere ganger før: Du må snakke med noen, enten det er tillitsvalgt eller eller "sjefen til sjefen", om du ikke kan snakke med sjefen selv. Tipper du mer eller mindre bevisst viser godt at du ikke liker å være på jobben, og da blir ikke ting bedre av seg selv.

Jeg viser ikke bevisst at jeg ikke liker å være på jobben. Jeg trives så lenge hun ikke er på jobb. Og så lenge jeg slipper å få den behandlingen jeg får av henne. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
laban
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg burde fyllt på mer varer om kvelden på jobb slik at de slipper å fylle på om morningen. Jeg fyller på. Men jeg slutter 4 timer før stengetid så det er vanskelig å få det til å være helt stappet pga kunder handler jo etter vakten min er ferdig. 

Hvis du svarer akkurat det, på en rolig måte - hva skjer da? Altså "Jeg fylte opp før jeg gikk, men jeg sluttet fire timer før stengetid. Sistevakta må også fylle på hvis det skal være fullt om morgenen".

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
Akkurat nå, Xtra skrev:

Du har "sagt det" til hovedsjef? Tror du må be om en ordentlig samtale, slik at hovedsjef føler et ansvar for dette. Be om tiltak. Det skjer ingen forandring ved bare å fortelle til høyre og venstre at det er vanskelig. Om dere har tillitsvalgt eller verneombud kan det være lurt å ha med vedkommende.

Jeg har sagt det tydelig til hovedsjef. Pratet med han for noen dager siden om problemet. Jeg sa at hun stresser meg svært så mye med adferden sin. Men hun fortsetter. Men jeg forsøker å holde ut for jeg blir jo redd for å miste jobben. Behøver pengene. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Hvis du svarer akkurat det, på en rolig måte - hva skjer da? Altså "Jeg fylte opp før jeg gikk, men jeg sluttet fire timer før stengetid. Sistevakta må også fylle på hvis det skal være fullt om morgenen".

Jeg sier det men hun sier at det burde vært stappfullt. Og å slutte 4 timer før stengetid er ikke en unnskyldning sier hun. Det skal være stappfullt er svaret. Men det kommer mange kunder inn etter at min arbeidsdag er over. I går sto jeg en time over for å fylle opp etter at det kom en god del kunder pga tilbud som butikken hadde. Ville ikke ha på meg at jeg ikke hadde gjort jobben min. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
6 minutter siden, laban skrev:

Hvis du svarer akkurat det, på en rolig måte - hva skjer da? Altså "Jeg fylte opp før jeg gikk, men jeg sluttet fire timer før stengetid. Sistevakta må også fylle på hvis det skal være fullt om morgenen".

67 år er vel pensjonsalder? Hun er pensjonist om ca 2 år. Så jeg har noe å se fram til. De andre er hyggelige. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
laban
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og å slutte 4 timer før stengetid er ikke en unnskyldning sier hun. Det skal være stappfullt er svaret.

Svaret på det er vel at "Da må sistevakta også fylle på, så det krever kanskje en rutineendring."  

Hvis det altså er slik at varepåfylling er knyttet til person, ikke behov, må de enten flytte på arbeidstiden din, gi deg flere vakter eller akseptere at kundene handler etter at du har gått hjem.

Da jeg jobbet i butikk, var vi glade for at kundene handlet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt det tydelig til hovedsjef. Pratet med han for noen dager siden om problemet. Jeg sa at hun stresser meg svært så mye med adferden sin. Men hun fortsetter. Men jeg forsøker å holde ut for jeg blir jo redd for å miste jobben. Behøver pengene. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Da bør du prøve med verneombud, tillitsvalgt eller evt. bedriftshelsetjeneste, om dere har noe slikt:

 

"I en konkret mobbesak bør den som er mobbet ta saken opp gjennom de rutiner som foreligger for slik saker i virksomheten. Vedkommende kan få hjelp av verneombud, tillitsvalgte eller bedriftshelsetjeneste hvis dette finnes. Dersom verneombudet kobles inn skal vedkommende bringe saken videre til virksomhetens ledelse, mens det ikke er tilfelle dersom man tar saken opp med bedriftshelsetjenesten eller tillitsvalgt. Da må det skje etter samtykke fra den det gjelder. Det gir mulighet for drøfting og noe tid til å tenke seg om før man eventuelt går videre. Å la være å gjøre noe løser ikke saken og en tidlig og ryddig prosess kan være bedre enn «vente og se». Andre å diskutere saken med kan være fastlege eller juridisk ekspertise, men det siste kan fort bli kostbart. Alle disse instansene vil kunne hjelpe den ansatte å levere en klage dersom det blir konklusjonen og samtidig være med i møter som støttespiller. En klage bør være saklig og ikke for lang og skal framsettes for ledelsesnivået over den/de man mener seg mobbet av. Den skal følges opp av virksomhetens ledelse med en nærmere undersøkelse om mobbing foregår."

 

http://arbeidsmedisin.net/index.php/elbok-i-arbeidsmedisin/mobbing

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Svaret på det er vel at "Da må sistevakta også fylle på, så det krever kanskje en rutineendring."  

Hvis det altså er slik at varepåfylling er knyttet til person, ikke behov, må de enten flytte på arbeidstiden din, gi deg flere vakter eller akseptere at kundene handler etter at du har gått hjem.

Da jeg jobbet i butikk, var vi glade for at kundene handlet.

Hun er mer opptatt av at det er fyllt på enn at kundene handler. Men de får finne nye rutineendringer.  De har andre ansatte som kunne fylle på etter at jeg går hjem mener jeg. Hvis ikke så må vaktene mine utvides. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
AnonymBruker
2 minutter siden, Xtra skrev:

Da bør du prøve med verneombud, tillitsvalgt eller evt. bedriftshelsetjeneste, om dere har noe slikt:

 

"I en konkret mobbesak bør den som er mobbet ta saken opp gjennom de rutiner som foreligger for slik saker i virksomheten. Vedkommende kan få hjelp av verneombud, tillitsvalgte eller bedriftshelsetjeneste hvis dette finnes. Dersom verneombudet kobles inn skal vedkommende bringe saken videre til virksomhetens ledelse, mens det ikke er tilfelle dersom man tar saken opp med bedriftshelsetjenesten eller tillitsvalgt. Da må det skje etter samtykke fra den det gjelder. Det gir mulighet for drøfting og noe tid til å tenke seg om før man eventuelt går videre. Å la være å gjøre noe løser ikke saken og en tidlig og ryddig prosess kan være bedre enn «vente og se». Andre å diskutere saken med kan være fastlege eller juridisk ekspertise, men det siste kan fort bli kostbart. Alle disse instansene vil kunne hjelpe den ansatte å levere en klage dersom det blir konklusjonen og samtidig være med i møter som støttespiller. En klage bør være saklig og ikke for lang og skal framsettes for ledelsesnivået over den/de man mener seg mobbet av. Den skal følges opp av virksomhetens ledelse med en nærmere undersøkelse om mobbing foregår."

 

http://arbeidsmedisin.net/index.php/elbok-i-arbeidsmedisin/mobbing

 

Bedriften har verken verneombud eller tillitsvalgt. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Xtra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er mer opptatt av at det er fyllt på enn at kundene handler. Men de får finne nye rutineendringer.  De har andre ansatte som kunne fylle på etter at jeg går hjem mener jeg. Hvis ikke så må vaktene mine utvides. 

Anonymkode: 224ad...ff1

Ja, hvorfor ikke foreslå at du jobber noen timer til, så kan du sørge for å fylle på før stenging. Så tjener du litt mer også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...