Gå til innhold

Er det greit å bryte loven, hvis det er for "kristen nestekjærlighet"?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

?

 

Jeg synes ikke religion er en gyldig grunn til å ansette folk som ikke har lovlig opphold. Men på det medmenneskelige plan, kan jeg skjønne att man vil hjelpe en enslig dame uten noe særlig å støtte seg på. Men bør man blande inn kristen nestekjærlighet? Når ble kristendommen nestekjærlig? Må vi snart få unntak fra loven for muslismk nestekjærlighet også? Eller burde vi bare alle gjøre som vi føler for?

 

Sankt Brynjar Meling mener vi snart får en ny martyr, og håper eks biskopen i sin salighet blir martyr. Selv har han jo god oppførsel i sin evige kamp (sikkert gratis), som han jobber for Mullah Krekar.

 

Er egentlig lover til for å brytes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Er egentlig lover til for å brytes?

Nav og Anniken Hauglie synes tydeligvis det er det. 

Anonymkode: ca315...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der ligner ikke ei fra Eritrea, eller? Er hun ikke for lys? 

Det var jo litt tvil om hun har løyet om hvor hun opprinnelig kommer fra. 

Anonymkode: 8a397...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

?

 

Jeg synes ikke religion er en gyldig grunn til å ansette folk som ikke har lovlig opphold. Men på det medmenneskelige plan, kan jeg skjønne att man vil hjelpe en enslig dame uten noe særlig å støtte seg på. Men bør man blande inn kristen nestekjærlighet? Når ble kristendommen nestekjærlig? Må vi snart få unntak fra loven for muslismk nestekjærlighet også? Eller burde vi bare alle gjøre som vi føler for?

 

Sankt Brynjar Meling mener vi snart får en ny martyr, og håper eks biskopen i sin salighet blir martyr. Selv har han jo god oppførsel i sin evige kamp (sikkert gratis), som han jobber for Mullah Krekar.

 

Er egentlig lover til for å brytes?

Men hva skal hun leve av når hun er ureturnerbar?

Anonymkode: ae732...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skal hun leve av når hun er ureturnerbar?

Anonymkode: ae732...751

UD mener hun ikke er ureturnerbar. Jeg vet ikke jeg. De mener hun fint kan dra "hjem", hvor nå det måtte være.

 

Man må være klar over att dette er en veldig vanlig problemstilling for UD, asylsøkere som ødelegger sine dokumenter, slik at de ikke kan sendes tilbake. Om hun har gjort det, vet ikke jeg. Da jeg ikke er synsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun der ligner ikke ei fra Eritrea, eller? Er hun ikke for lys? 

Det var jo litt tvil om hun har løyet om hvor hun opprinnelig kommer fra. 

Anonymkode: 8a397...530

Vi stusset veldig på en ting hjemme hos oss - hun har bodd her i 19 ÅR og snakker ikke norsk??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Lillemus skrev:

Vi stusset veldig på en ting hjemme hos oss - hun har bodd her i 19 ÅR og snakker ikke norsk??? 

Mange nordmenn har bodd like lenge i Thailand og snakker fortsatt ikke thai.

Anonymkode: ae732...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange nordmenn har bodd like lenge i Thailand og snakker fortsatt ikke thai.

Anonymkode: ae732...751

Man kommer langt om man kan snakke engelsk. Nå vet jeg ikke om hun gjør det, men det virket ikke sånn heller. Men om man bor i årevis i et land så bør man jo i det minste prøve hardt å lære seg å gjøre seg forstått på landets språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2019 den 11.06, Lillemus skrev:

Man kommer langt om man kan snakke engelsk. Nå vet jeg ikke om hun gjør det, men det virket ikke sånn heller. Men om man bor i årevis i et land så bør man jo i det minste prøve hardt å lære seg å gjøre seg forstått på landets språk.

Det høres veldig bra ut, men virkeligheten er slik at mange mennesker omgås ingen som snakker norsk og får aldri sjanse til å praktisere språket.  Man bør ikke heller bo i Spania eller Thailand og i 20 år uten å kunne språket.  Min erfaring er at spanjoler snakker lite engelsk, vet ikke med Thailand siden jeg aldri har vært der.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.23, Glitter skrev:

Men hvordan betalte han henne da? Svart? 

Nei, han har betalt skatt av pengene.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig bra ut, men virkeligheten er slik at mange mennesker omgås ingen som snakker norsk og får aldri sjanse til å praktisere språket.  Man bør ikke heller bo i Spania eller Thailand og i 20 år uten å kunne språket.  Min erfaring er at spanjoler snakker lite engelsk, vet ikke med Thailand siden jeg aldri har vært der.

Anonymkode: 21288...5ea

Jeg er helt enig med deg altså. Og denne damen har da omgåttes Stålsett i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2019 den 20.08, Worrysome plenty skrev:

?

 

Jeg synes ikke religion er en gyldig grunn til å ansette folk som ikke har lovlig opphold. Men på det medmenneskelige plan, kan jeg skjønne att man vil hjelpe en enslig dame uten noe særlig å støtte seg på. Men bør man blande inn kristen nestekjærlighet? Når ble kristendommen nestekjærlig? Må vi snart få unntak fra loven for muslismk nestekjærlighet også? Eller burde vi bare alle gjøre som vi føler for?

 

Sankt Brynjar Meling mener vi snart får en ny martyr, og håper eks biskopen i sin salighet blir martyr. Selv har han jo god oppførsel i sin evige kamp (sikkert gratis), som han jobber for Mullah Krekar.

 

Er egentlig lover til for å brytes?

Jeg har stor respekt for Gunnar Stålset.  Det er naturlig argument for en tidligere biskop å snakke om kristelig nestekjærlighet.  Han er klar for å ta konsekvensene og bli dømt til fengsel, men jeg og mange andre mener at han ikke bør i fengsel.  At noen tar opp hansken for mennesker i nød står det respekt av.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er helt enig med deg altså. Og denne damen har da omgåttes Stålsett i alle fall.

Jeg vet ikke hvor mye de har omgås, selv om hun har vasket for han og hans kone.  Hun må da forstå enkle forklaringer.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har stor respekt for Gunnar Stålset.  Det er naturlig argument for en tidligere biskop å snakke om kristelig nestekjærlighet.  Han er klar for å ta konsekvensene og bli dømt til fengsel, men jeg og mange andre mener at han ikke bør i fengsel.  At noen tar opp hansken for mennesker i nød står det respekt av.

Anonymkode: 21288...5ea

Ok, så biskoper bør ikke i fengsel fordi de er mer moralske enn gudløse ateister da eller? Bør gudløse ateister også slippe fengsel hvis de gjør noe kriminelle for mennesker i nød? Eller fortjener kristne sær-rettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Ok, så biskoper bør ikke i fengsel fordi de er mer moralske enn gudløse ateister da eller? Bør gudløse ateister også slippe fengsel hvis de gjør noe kriminelle for mennesker i nød? Eller fortjener kristne sær-rettigheter?

Nå vrenger du på det jeg skrev.  Det har ingenting med religion å gjøre og du kan hoppa opp i ræva på deg med disse kommentarene.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå vrenger du på det jeg skrev.  Det har ingenting med religion å gjøre og du kan hoppa opp i ræva på deg med disse kommentarene.

Anonymkode: 21288...5ea

Nemmen så koselig svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 30.11.2019 den 11.02, AnonymBruker skrev:

Mange nordmenn har bodd like lenge i Thailand og snakker fortsatt ikke thai.

Anonymkode: ae732...751

Jeg synes det vitner om en arrogant og likegyldig holdning til samfunnet de bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...