Gå til innhold

Er det greit å bryte loven, hvis det er for "kristen nestekjærlighet"?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Hvis det virkelig er sånn at hun er ureturnerbar og er strandet i Norge i 19 år så er det meningsløst at hun ikke skal få lov til å jobbe. Da bør noen regler endres på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvis det virkelig er sånn at hun er ureturnerbar og er strandet i Norge i 19 år så er det meningsløst at hun ikke skal få lov til å jobbe. Da bør noen regler endres på en eller annen måte.

Hvordan går det an å være "strandet" i Norge i 19 år og ikke kunne språket?

Anonymkode: ae732...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det an å være "strandet" i Norge i 19 år og ikke kunne språket?

Anonymkode: ae732...751

Jeg mener det er latskap, men det er et litt annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Gargamel skrev:

Hvis det virkelig er sånn at hun er ureturnerbar og er strandet i Norge i 19 år så er det meningsløst at hun ikke skal få lov til å jobbe. Da bør noen regler endres på en eller annen måte.

Enig forsåvidt, det må jo være bedre at hun jobber og forsørger seg selv enn at staten må fø på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Hvis det virkelig er sånn at hun er ureturnerbar og er strandet i Norge i 19 år så er det meningsløst at hun ikke skal få lov til å jobbe. Da bør noen regler endres på en eller annen måte.

Enig i det prinsippielle, men burde ikke en ressurssterk person som Stålsett heller fronte saken i media enn å ansette personen svart? Eller kan hende har han vurdert det, men tenkt at det kan gå ut over henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg mener det er latskap, men det er et litt annet spørsmål.

Mennesker har forskjellig evne til å lære språk.  Det har med fonemisk bevissthet å gjøre som er det samme som har med dysleksi å gjøre.  Det er ikke veldig lenge siden dyslektikere ble ansatt som dumme og late.  De kan være begge deler, men de kan også være smarte og flinke.

Dyslektikere har ofte store problemer med å lære fremmed språk.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det vitner om en arrogant og likegyldig holdning til samfunnet de bor i.

Lydsystemet i thai, viatnemesisk ofl. språk er veldig fjernt fra vårt lydsystem.  Så avtar evnen til å lære språk drastisk med alderen.  Jeg ville aldri klart å lære meg thai, men jeg har ingen planer om å bosette meg i Thailand.

Anonymkode: 21288...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...