Gå til innhold

Når pynter dere til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, mariaflyfly skrev:

Jeg liker også svibler! Har satt en på hvert bad, der liker de seg godt! 😊

 

1 time siden, Xtra skrev:

De er vakre, men vokser alt for fort og lukter litt for sterkt.

Med fare for å bli hun rare med Svibler liksom😅men har 14 stk - flere står sammen da. Liker de best før de springer helt ut - da lukter de vel mye. Da klipper jeg de av og har i vase. 

Liker godt Amaryllis også. Kjøper slike store ferdige. Hvite.

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, Kayia skrev:

Julegardiner altså? Det trodde jeg ikke noen i vår generasjon drev på med :) 

Jeg og mange jeg kjenner har julegardiner, men vi har ikke på kjøkkenet med nisser på, men i stua, ensfarget røde. (jeg tror vi er i noenlunde samme generasjon, men nå ble jeg usikker, jeg er kanskje litt yngre enn deg, tror kanskje vi har jevngammelt barn)

 

Jeg kjøpte nye i år, mørkerøde i fløyelsaktig stoff. Jeg har ti lengder i stua, så jeg bytta kun ut 4 i spisedelen av stua, resten har selvsagt en nøytral farge som ikke kræsjer 😄

 

Ble veldig fint. Har noen matchende puter til. 

Kjøkkengardiner har jeg ikke, men hadde nok ikke hengt opp nissegardiner uansett. Selv om jeg synes både mamma og svigermor sitt kjøkken er koselig i jula med nissegardiner, men hadde ikke passet hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hengt opp ei av tre adventsstjerner i vinduene. Den på kontoret mitt fikk jeg greit på plass. Etter å ha sloss med den som skal i kjøkkenvinduet (klatra på stige og leita på et rotete iskaldt loft uten lys som virker, knute på ledninga, balansert på tå oppå en stol for å såvidt rekke opp), fant jeg ut at den ikke funka, og da var jeg så sur, varm og hadde vondt i skulderen, så jeg gadd ikke begynne og bakse med den siste. Drittstjerne. Hilsen Miss Scrooge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Handler sikkert om vaner og smak :) Jeg har ikke gardiner på kjøkkenet resten av året heller jeg, kun en rullegardin som er usynlig når den ikke er trukket ned.

Er litt gammeldags jeg vet du og kjøkkenet her kler ikke at det ikke er gardiner. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min gamle bolig hadde jeg sånne koselige julegardiner på kjøkkenet. Det passer nok dessverre ikke der jeg snart skal flytte. Der er det et rektangulært vindu over kjøkkenbenken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Shira! skrev:

Jeg og mange jeg kjenner har julegardiner, men vi har ikke på kjøkkenet med nisser på, men i stua, ensfarget røde. (jeg tror vi er i noenlunde samme generasjon, men nå ble jeg usikker, jeg er kanskje litt yngre enn deg, tror kanskje vi har jevngammelt barn)

Jeg er såvidt 50+ og har nissegardiner og full pakke! :D På kjøkkenet er det kapper på to av vinduene (over kjøkkenbenkene) og full lengder på de to andre og på stua er det hvite lengder med nisser på ved verandadøra, det store karnappvinduet har ikke gardiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er såvidt 50+ og har nissegardiner og full pakke! :D På kjøkkenet er det kapper på to av vinduene (over kjøkkenbenkene) og full lengder på de to andre og på stua er det hvite lengder med nisser på ved verandadøra, det store karnappvinduet har ikke gardiner.

Jeg hadde fått julestemning hos dere 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cilie skrev:

Sukk, nå må noen Svibler byttes ut - blir ikke like god lukt når de er helt utsprunget, nei.

Du rekker nok å bytte dem flere ganger før jul 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 16.03, cilie skrev:

 

 

Liker godt Amaryllis også. Kjøper slike store ferdige. Hvite.

Jeg liker godt røde Amaryllis i potte - de blir min egen julekalender :). Kjøper en ny ca. hver uke, så klaffer kanskje én til jul ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.12.2019 den 10.24, Xtra skrev:

Pynter bittelitt til advent denne helgen, men pynter ikke til jul før 22 eller 23. desember. 

Hei!

 

Håper du svarer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Får flytte inn i ny bolig 16 desember i stedet for 20 desember, så når jeg rundt 18 desember regner med å være ferdig å pakke ut så blir det pyntet til jul. Så da blir det ikke stress rett opp mot jul, og juletre kan pyntes i ro og mak på bursdagen min slik jeg pleide da jeg og min eks bodde sammen. Blir første gang siden 2015 jeg har eget tre i hus. :) Ikke ekte da. 

Er det noen som har prøvd sånn spray for at det skal lukte ekte? Blir det klissjete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
10 minutter siden, Glitter skrev:

Yes! Får flytte inn i ny bolig 16 desember i stedet for 20 desember, så når jeg rundt 18 desember regner med å være ferdig å pakke ut så blir det pyntet til jul. Så da blir det ikke stress rett opp mot jul, og juletre kan pyntes i ro og mak på bursdagen min slik jeg pleide da jeg og min eks bodde sammen. Blir første gang siden 2015 jeg har eget tre i hus. :) Ikke ekte da. 

Er det noen som har prøvd sånn spray for at det skal lukte ekte? Blir det klissjete? 

Har ikke prøvd spray, men jeg bruker en duftlys som heter Skog fra Skandinavisk. Den lukter såpass at jeg bare setter den rett ved treet (uten å tenne på) og da lukter det gran. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Martine skrev:

Har ikke prøvd spray, men jeg bruker en duftlys som heter Skog fra Skandinavisk. Den lukter såpass at jeg bare setter den rett ved treet (uten å tenne på) og da lukter det gran. :) 

Hvor kjøpte du dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
1 minutt siden, Glitter skrev:

Hvor kjøpte du dette? :)

Jeg tror jeg bestilte den fra royaldesign.no i fjor,  men har sett den på noen interiørbutikker i ettertid :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en smell i går når jeg skulle kikke etter kransen til ytterdøren. Boff, der stod det jaggu noen smånisser rundt omkring allerede nå gitt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...