Gå til innhold

Julekalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken julekalender på TV synes du er best? Hvilken ser du på i år? 

Jeg så Jul i Blodfjell i fjor, og skal se to' ern i år. 

Den beste gjennom tidene synes jeg er Jul i Svingen som jeg så med barna da de var små. Kjøpte den også på DVD, så har sett den flere ganger. Veldig samfunnsaktuell for alle tider. 

Unge Fleksnes er jo også morsom. 

Anonymkode: 5ac4b...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er svak for skomakergata, for den vokste jeg opp med. Men nissene på låven er sannelig ikke dum :) I år ser jeg  på nrk, "Snøfall"

Anonymkode: c8881...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nissene på låven er kanskje best.

"The Julekalender" var genial i sin tid.

I år er det Jul i Blodfjell. Jeg synes den forrige var annerledes og bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken julekalender på TV synes du er best? Hvilken ser du på i år? 

Jeg så Jul i Blodfjell i fjor, og skal se to' ern i år. 

Den beste gjennom tidene synes jeg er Jul i Svingen som jeg så med barna da de var små. Kjøpte den også på DVD, så har sett den flere ganger. Veldig samfunnsaktuell for alle tider. 

Unge Fleksnes er jo også morsom. 

Anonymkode: 5ac4b...f9a

For barn så har jeg tre-fire favoritter og det er Jul i Skomakergata, Teodors julekalender, Amalies jul og Snøfall.

For voksne er det nok The Julekalender som troner høyest på lista, men Nissene på låven er også fantastisk! Blodfjell var ganske morsom, men jeg vet ikke helt om jeg gidder se sesong 2....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nissene på loven og nissene over skog og hei er morsomt, ser på jul i blodfjell 2 nå og det er morsomt :D 

Ellers likte jeg jul i skomakergata når jeg var barn, en koselig serie ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken julekalender på TV synes du er best?

Nissene på låven. "Bakom"-filmen var også bra. 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken ser du på i år? 

Jeg har tenkt å se Jul i Blodfjell. Leste et sted at den var bedre enn første sesong, så jeg skal gi den en sjanse. 

Det var stort sett mannen min som så NRK-kalenderne med barna. Men jeg husker jeg var lykkelig julen 1992 da det var Sesam Stasjon-jul, som datteren min elsket. Da var det fullstendig fred og harmoni i heimen mellom 1800 og 1830 hver eneste dag i hele desember. (Ja, den gangen måtte man passe klokka eller sette på videoopptak for å få med seg TV-serier...)  

Og så husker jeg at jeg syntes de historiene om rød- og blånissene ble dratt i lengste laget. Jeg så noe med minstemann om en konflikt mellom disse nissefargene på Månetoppen med en moralsk grånisseguru som verken han eller jeg forsto underholdningsverdien av. Jeg skrev til og med innlegg om det her: 

https://forum.doktoronline.no/topic/203797-disse-nissene-blåfjell-og-månetoppen/?tab=comments#comment-1457578

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken julekalender på TV synes du er best? Hvilken ser du på i år? 

Jeg så Jul i Blodfjell i fjor, og skal se to' ern i år. 

Den beste gjennom tidene synes jeg er Jul i Svingen som jeg så med barna da de var små. Kjøpte den også på DVD, så har sett den flere ganger. Veldig samfunnsaktuell for alle tider. 

Unge Fleksnes er jo også morsom. 

Anonymkode: 5ac4b...f9a

Er ikke Jul i Blodfjell veldig... grotesk da? Har ikke så mye å gjøre med jul akkurat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Hodestups skrev:

Er ikke Jul i Blodfjell veldig... grotesk da? Har ikke så mye å gjøre med jul akkurat...

Handler jo om julefeiring.

Anonymkode: 84fec...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hodestups skrev:

Er ikke Jul i Blodfjell veldig... grotesk da? Har ikke så mye å gjøre med jul akkurat...

Det er ganske morsomt syns jeg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, laban skrev:

Nissene på låven. "Bakom"-filmen var også bra. 

Jeg har tenkt å se Jul i Blodfjell. Leste et sted at den var bedre enn første sesong, så jeg skal gi den en sjanse. 

Det var stort sett mannen min som så NRK-kalenderne med barna. Men jeg husker jeg var lykkelig julen 1992 da det var Sesam Stasjon-jul, som datteren min elsket. Da var det fullstendig fred og harmoni i heimen mellom 1800 og 1830 hver eneste dag i hele desember. (Ja, den gangen måtte man passe klokka eller sette på videoopptak for å få med seg TV-serier...)  

Og så husker jeg at jeg syntes de historiene om rød- og blånissene ble dratt i lengste laget. Jeg så noe med minstemann om en konflikt mellom disse nissefargene på Månetoppen med en moralsk grånisseguru som verken han eller jeg forsto underholdningsverdien av. Jeg skrev til og med innlegg om det her: 

https://forum.doktoronline.no/topic/203797-disse-nissene-blåfjell-og-månetoppen/?tab=comments#comment-1457578

 

Jeg synes det er litt anstrengende når voksne spiller barn som i "Blåfjell". Moralen var overtydelig og at musikken var lite minneverdig.  På den positive siden var det en vakkert og stemningsfullt. Jeg var aldri i målgruppen til Blåfjell, og jeg tror barna synes det var OK.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes det er litt anstrengende når voksne spiller barn som i "Blåfjell". Moralen var overtydelig og at musikken var lite minneverdig.  På den positive siden var det en vakkert og stemningsfullt. Jeg var aldri i målgruppen til Blåfjell, og jeg tror barna synes det var OK.

Såvidt jeg husker, var grunnhistorien i Blåfjell helt grei. Det var de siste krampetrekningene med nisser på Månetoppen som ble i overkant moralsk og langdryg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, laban skrev:

Såvidt jeg husker, var grunnhistorien i Blåfjell helt grei. Det var de siste krampetrekningene med nisser på Månetoppen som ble i overkant moralsk og langdryg. 

Enig, jeg elsker Amalies jul og liker Blåfjell godt, men Månetoppen går ikke helt hjem hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på det to første episodene av Jul i blodfjell nå. (Godt voksen) 
 

Ellers enig med mange her vedr. Nissene på låven,(litt voksen) Skomakergata (barndom) og The Julekalender (ungdom) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, laban skrev:

Men jeg husker jeg var lykkelig julen 1992 da det var Sesam Stasjon-jul, som datteren min elsket. Da var det fullstendig fred og harmoni i heimen mellom 1800 og 1830 hver eneste dag i hele desember.

Julen 1992, var jeg skuffet over at julekalenderen skulle være sesam stasjon 😅 Men jeg likte bare Jul i Skomakergata, så det var kanskje nesten umulig å få meg fornøyd uansett. Nå tror jeg jeg vet hvorfor. Det var den eneste julekalenderen i mine 4 første leveår. Men sesam stasjon var jo ikke noe julete, syns jeg. Kan hende jeg hadde blitt litt for gammel for sesam stasjon. Jeg har noen vage minner om Vertshuset den gyldne hale. Søsteren min var veldig engasjert og syns det var moro med tegnspråk. Jeg var ikke engasjert og syns det var dårlig gjort at de "aldri" sendte Skomakergata.

The julekalender var morsom. Nå ser jeg ikke på noe. Har igrunn ikke sett på tv på et par år. Men det er fortsatt bare Jul i Skomakergata som kan klare å gi litt julestemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...