Gå til innhold

Julekalender


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, laban skrev:

Jeg fant en fin oversikt her: https://no.wikipedia.org/wiki/Adventskalender

Jeg fant samme oversikt et annet sted :) I -81 og -84, var det skomakergata, så den fikk jeg jo nesten inn med morsmelka. Er født i -81. Prøver å tenke tilbake på de andre. Husker sikkert noe hvis jeg ser på dem nå, men det er faktisk bare Skomakergata som har festet seg, uten at jeg trenger noen påminnelse. Jeg husker Teodor, Portveien 2 og Sesam stasjon, men de har ikke lagret seg som julekalendere. Sesam har lagret seg som irriterende 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 og 11, 12.....😂 Jeg likte Teodor, men husker ikke julekalenderen. Og i Portveien 2, kan man bygge og bo. Men husker ikke den julekalenderen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hodestups skrev:

men er den grotesk?

Vil ikke si det er grotesk selv om det er en del mord. Ser på det som en blanding mellom julekrim, humor, spenning og julestemning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2019 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Hvilken julekalender på TV synes du er best?

Hvilken ser du på i år? 

Tja, jeg syns Jul i Skomakergata var koselig da jeg var bitteliten, men den ble både pinlig og klein etterhvert. Jeg syns også den der med "Støvveldænsj" var artig som fjortis, og Nissene på låven var kjempeartig første gangen. 

Etterhvert syns jeg de alle bare er utrolig masete, og det er lite som er gøy når det kopieres og gjentas år etter år med små variasjoner. Jeg syns Jul i blodfjell var artig som konsept i fjor, og hadde glemt hvor kjedelig jeg syns den var i praksis da jeg så første episode nå på søndag. Gjeeeesp, live to short! ;)

Tror ikke adventskalendre på tv er min greie (lenger).De to jeg står igjen med og syns har noe for seg er beregnet for barn og deres foreldre og er Snøfall og Jul i svingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.12.2019 den 11.21, Glitter skrev:

Vil ikke si det er grotesk selv om det er en del mord. Ser på det som en blanding mellom julekrim, humor, spenning og julestemning. :)

 

På 3.12.2019 den 11.09, stjernestøv skrev:

Nei syns ikke det, men det er jo dreping da. 

 

På 3.12.2019 den 10.25, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i "grotesk"?

Anonymkode: 84fec...5cf

Mord er jo groteskt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hodestups skrev:

 

 

Mord er jo groteskt, da.

Det er ingen dokumentar fra virkeligheten. Det er dog 12-årsgrense. Hvis du er yngre har du ikke lov å se på uten tillatelse fra foresatte.

Anonymkode: 84fec...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen dokumentar fra virkeligheten. Det er dog 12-årsgrense. Hvis du er yngre har du ikke lov å se på uten tillatelse fra foresatte.

Anonymkode: 84fec...5cf

Tror de færreste barna i Norge blir nektet det, hører om 6-åringer som spiller drepespill, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som barn likte jeg godt julekalenderen "Vertshuset Den gyldne hale", men nå som voksen har den blitt veldig kjedelig og overdrevent barnevennlig. Nå som voksen holder jeg som mange andre tradisjonen tro en knapp på "Jul i Skomakergata. Jeg har ikke begynt å se på noen julekalendere i år, men kanskje jeg skal begynne mens jeg pakker inn årets julegaver og gjør litt andre ting som må gjøres :) Kjæresten min liker godt "Amalies jul".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Som barn likte jeg godt julekalenderen "Vertshuset Den gyldne hale", men nå som voksen har den blitt veldig kjedelig og overdrevent barnevennlig. Nå som voksen holder jeg som mange andre tradisjonen tro en knapp på "Jul i Skomakergata. Jeg har ikke begynt å se på noen julekalendere i år, men kanskje jeg skal begynne mens jeg pakker inn årets julegaver og gjør litt andre ting som må gjøres :) Kjæresten min liker godt "Amalies jul".

Ja Amalies jul er kos! Skulle ønske jeg kunne sett den en plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Glitter skrev:

Ja Amalies jul er kos! Skulle ønske jeg kunne sett den en plass. 

Ser du at jeg lenket til "Amalies jul" i innlegget mitt? Bare søk den opp på NRK enten på nettsiden eller i NRK TV-appen, så kan du se på Amalies jul :) NRK har lagt ut veldig mye av tidligere sendte programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Eva Sofie skrev:

Ser du at jeg lenket til "Amalies jul" i innlegget mitt? Bare søk den opp på NRK enten på nettsiden eller i NRK TV-appen, så kan du se på Amalies jul :) NRK har lagt ut veldig mye av tidligere sendte programmer.

Ååh ok! Takk for tips. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...