Gå til innhold

Kupton overdrivelse ( hvem har rett) ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg var i tvil om jeg skulle svare deg, siden vi befinner oss på psykiatriforum, men du svarer ofte så bombastisk når det kommer til vekt, at jeg ikke klarer å la være. Det ser ut til at du bruker deg selv som målestokk og det blir feil. 

Trådstarter har mest sannsynlig anorexi iom at psykologen vurderer det slik, men da må det komme pga av en helhetsvurdering og ikke bmi alene. 

Man trenger ikke å ha anorexi med en bmi på 17 og noe. 

Hvis det var slik, skulle jeg hatt anorexi mesteparten av mitt liv og som du vet er jeg over 50. Jeg vil påstå at jeg har vært frisk og rask hele livet og at jeg har arvet kroppen etter min lange slanke far. Min mor er lita og rund.

Etter at jeg fylte 50 har min bmi ligget på over 18 stort sett og nå på vinteren passerer jeg 19. 

Etter skilsmissen raste jeg ned og min bmi var nede på 16 og noe. Fortsatt hadde jeg ikke anorexi. Jeg var psykisk nedkjørt og mistet sultfølelsen. Jeg så at det var stygt og måtte tvinge i meg mat. 

Slutt og svar så bombastisk når det gjelder dette.

En diagnose som anorexi blir nok ikke satt pga av bmi alene, men etter en totalvurdering av situasjonen

Hvis det er vedkommende som har vært her inne tidligere og hevdet at hun er frisk og rask og ikke trenger behandling, alt hun trenger er å gå ned litt til - så er hun langt fra frisk. Jeg er fullt klar over at noen er meget tynne fra naturens side, men de spiser da forholdsvis normalt og går ikke til behandling for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 time siden, Lillemus skrev:

Hvis det er vedkommende som har vært her inne tidligere og hevdet at hun er frisk og rask og ikke trenger behandling, alt hun trenger er å gå ned litt til - så er hun langt fra frisk. Jeg er fullt klar over at noen er meget tynne fra naturens side, men de spiser da forholdsvis normalt og går ikke til behandling for det.

Det har du helt sikkert rett i . Jeg har ikke fulgt så godt med. 

Det var formuleringen din i det forrige svaret og hva du valgte å legge vekt på , jeg reagerte på 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...