Gå til innhold

Er dette voksen mobbing-utestengelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her hvor jeg bor har vi et utested blant mange andre utesteder. De holder av og til åpent etter stengetid og selger drikke selv om det er ulovlig. Det blir som et slags privat nachspiel og det er alt fra 7-30 stk på disse navhspielene. Jeg visste ikke om at de gjorde sånn en gang før jeg ble invitert ved en tilfeldighet via en bekjent som har jobbet der i felles omgangskrets. Merket det var stas å bli invitert inn i dette. Føltes eksklusivt. Og merket meg at flere ønsket å være dere...men de hadde strenge begrensinger. Vi var alle i samme omgangskrets, men jeg visste ikke om det før nå.

I ettertid har jeg jo sett at de har disse nachspielene flere ganger, men jegnhar aldri blitt,invitert igjen. En gang sendte jeg melding til en venn som var der, og spurte om å få bli med å ta en øl, men fikk nei. Jeg følte meg utestengt. Særlig med tanke på hvor mange felles venner som var der inne.

Jeg ble mobbet i barndommen, i form av mye utestengelse og den samme følelsen dukket opp igjen. Det å måtte dra alene hjem uten å få være med på festen. Så gikk det opp for meg; er det rett og slett direkte mobbing blant voksne folk dette? Eller er det en såpass spesiell setting, at de nesten må få være liv å være litt selektive ift hvem de ønsker å invitere eller ikke. Det er jo tross alt egentlig ikke,lov.

Hva tenker dere, er jeg overfølsom for avvisning?

Anonymkode: 5a713...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor har vi et utested blant mange andre utesteder. De holder av og til åpent etter stengetid og selger drikke selv om det er ulovlig. Det blir som et slags privat nachspiel og det er alt fra 7-30 stk på disse navhspielene. Jeg visste ikke om at de gjorde sånn en gang før jeg ble invitert ved en tilfeldighet via en bekjent som har jobbet der i felles omgangskrets. Merket det var stas å bli invitert inn i dette. Føltes eksklusivt. Og merket meg at flere ønsket å være dere...men de hadde strenge begrensinger. Vi var alle i samme omgangskrets, men jeg visste ikke om det før nå.

I ettertid har jeg jo sett at de har disse nachspielene flere ganger, men jegnhar aldri blitt,invitert igjen. En gang sendte jeg melding til en venn som var der, og spurte om å få bli med å ta en øl, men fikk nei. Jeg følte meg utestengt. Særlig med tanke på hvor mange felles venner som var der inne.

Jeg ble mobbet i barndommen, i form av mye utestengelse og den samme følelsen dukket opp igjen. Det å måtte dra alene hjem uten å få være med på festen. Så gikk det opp for meg; er det rett og slett direkte mobbing blant voksne folk dette? Eller er det en såpass spesiell setting, at de nesten må få være liv å være litt selektive ift hvem de ønsker å invitere eller ikke. Det er jo tross alt egentlig ikke,lov.

Hva tenker dere, er jeg overfølsom for avvisning?

Anonymkode: 5a713...b9d

Ja.

Jeg tenker du burde vært mer opptatt av at disse "nachspielene" bryter loven.

Anonymkode: c2f73...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor har vi et utested blant mange andre utesteder. De holder av og til åpent etter stengetid og selger drikke selv om det er ulovlig. Det blir som et slags privat nachspiel og det er alt fra 7-30 stk på disse navhspielene. Jeg visste ikke om at de gjorde sånn en gang før jeg ble invitert ved en tilfeldighet via en bekjent som har jobbet der i felles omgangskrets. Merket det var stas å bli invitert inn i dette. Føltes eksklusivt. Og merket meg at flere ønsket å være dere...men de hadde strenge begrensinger. Vi var alle i samme omgangskrets, men jeg visste ikke om det før nå.

I ettertid har jeg jo sett at de har disse nachspielene flere ganger, men jegnhar aldri blitt,invitert igjen. En gang sendte jeg melding til en venn som var der, og spurte om å få bli med å ta en øl, men fikk nei. Jeg følte meg utestengt. Særlig med tanke på hvor mange felles venner som var der inne.

Jeg ble mobbet i barndommen, i form av mye utestengelse og den samme følelsen dukket opp igjen. Det å måtte dra alene hjem uten å få være med på festen. Så gikk det opp for meg; er det rett og slett direkte mobbing blant voksne folk dette? Eller er det en såpass spesiell setting, at de nesten må få være liv å være litt selektive ift hvem de ønsker å invitere eller ikke. Det er jo tross alt egentlig ikke,lov.

Hva tenker dere, er jeg overfølsom for avvisning?

Anonymkode: 5a713...b9d

Ja det er du. Men jeg synes det høres ut som om loven blir brutt her og det hadde jeg gått videre med.

Anonymkode: cd9b3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er du. Men jeg synes det høres ut som om loven blir brutt her og det hadde jeg gått videre med.

Anonymkode: cd9b3...717

Å anmelde etter at man har vært der selv, men ikke blitt invitert igjen, høres nokså smålig ut.

 

Jeg tenker at det er helt normalt å føle seg avvist ved ikke å være invitert dit igjen, uten at jeg derved ville bruke ordet mobbing. Samme kan man føle når det gjelder private fester eller turer på byen, uansett alder og type arrangement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er du. Men jeg synes det høres ut som om loven blir brutt her og det hadde jeg gått videre med.

Anonymkode: cd9b3...717

Man trenger faktisk ikke sladre på alt som er litt ulovlig. Det er ganske mange utesteder som gjør dette så lenge de har mulighet til å gjøre det skjult. Vet om ett utested hvor de ansatte fortsatte festen i kjelleretasjen slik at det så helt stengt og stille ut i førsteetasjen hvor det var vinduer. Hva er problemet? 

Til TS: Vil ikke si det er mobbing, men kan skjønne at du føler deg avvist/ekskludert. Det kan jo være at han som inviterte deg sist fikk beskjed om at det ikke er greit å invitere andre nettopp fordi det ikke er lovlig. At de ikke vil at det skal komme ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Lillemus skrev:

Nå har jeg null peiling på lover og regler her, men dersom dette er et lukket "selskap" er det da forbudt?

Ja, hvis det omsettes alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Glitter skrev:

Man trenger faktisk ikke sladre på alt som er litt ulovlig.

Ulovlig alkoholomsetning regnes som ganske alvorlig.

Anonymkode: c2f73...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor har vi et utested blant mange andre utesteder. De holder av og til åpent etter stengetid og selger drikke selv om det er ulovlig. Det blir som et slags privat nachspiel og det er alt fra 7-30 stk på disse navhspielene. Jeg visste ikke om at de gjorde sånn en gang før jeg ble invitert ved en tilfeldighet via en bekjent som har jobbet der i felles omgangskrets. Merket det var stas å bli invitert inn i dette. Føltes eksklusivt. Og merket meg at flere ønsket å være dere...men de hadde strenge begrensinger. Vi var alle i samme omgangskrets, men jeg visste ikke om det før nå.

I ettertid har jeg jo sett at de har disse nachspielene flere ganger, men jegnhar aldri blitt,invitert igjen. En gang sendte jeg melding til en venn som var der, og spurte om å få bli med å ta en øl, men fikk nei. Jeg følte meg utestengt. Særlig med tanke på hvor mange felles venner som var der inne.

Jeg ble mobbet i barndommen, i form av mye utestengelse og den samme følelsen dukket opp igjen. Det å måtte dra alene hjem uten å få være med på festen. Så gikk det opp for meg; er det rett og slett direkte mobbing blant voksne folk dette? Eller er det en såpass spesiell setting, at de nesten må få være liv å være litt selektive ift hvem de ønsker å invitere eller ikke. Det er jo tross alt egentlig ikke,lov.

Hva tenker dere, er jeg overfølsom for avvisning?

Anonymkode: 5a713...b9d

Jeg mener dette ikke har noe med mobbing å gjøre. At noen velges inn og andre ikke, er en del av voksenlivet på alle områder. Vi har ikke krav på at andre skal velge nettopp oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor har vi et utested blant mange andre utesteder. De holder av og til åpent etter stengetid og selger drikke selv om det er ulovlig. Det blir som et slags privat nachspiel og det er alt fra 7-30 stk på disse navhspielene. Jeg visste ikke om at de gjorde sånn en gang før jeg ble invitert ved en tilfeldighet via en bekjent som har jobbet der i felles omgangskrets. Merket det var stas å bli invitert inn i dette. Føltes eksklusivt. Og merket meg at flere ønsket å være dere...men de hadde strenge begrensinger. Vi var alle i samme omgangskrets, men jeg visste ikke om det før nå.

I ettertid har jeg jo sett at de har disse nachspielene flere ganger, men jegnhar aldri blitt,invitert igjen. En gang sendte jeg melding til en venn som var der, og spurte om å få bli med å ta en øl, men fikk nei. Jeg følte meg utestengt. Særlig med tanke på hvor mange felles venner som var der inne.

Jeg ble mobbet i barndommen, i form av mye utestengelse og den samme følelsen dukket opp igjen. Det å måtte dra alene hjem uten å få være med på festen. Så gikk det opp for meg; er det rett og slett direkte mobbing blant voksne folk dette? Eller er det en såpass spesiell setting, at de nesten må få være liv å være litt selektive ift hvem de ønsker å invitere eller ikke. Det er jo tross alt egentlig ikke,lov.

Hva tenker dere, er jeg overfølsom for avvisning?

Anonymkode: 5a713...b9d

Vi hadde en sånn plass her og, jeg var med av og til men da fikk vi øl gratis. Det var de som jobbet der som bestemte hvem som fikk bli med,i grunn syns jeg ikke noe om det. Men jeg så det altså ikke som mobbing når jeg ikke var med. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Xtra skrev:

Å anmelde etter at man har vært der selv, men ikke blitt invitert igjen, høres nokså smålig ut.

 

Jeg tenker at det er helt normalt å føle seg avvist ved ikke å være invitert dit igjen, uten at jeg derved ville bruke ordet mobbing. Samme kan man føle når det gjelder private fester eller turer på byen, uansett alder og type arrangement.

det bør varsles om fordi det høres ulovlig ut. ikke fordi man IKKE har har fått lov til å være med.

Anonymkode: cd9b3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det bør varsles om fordi det høres ulovlig ut. ikke fordi man IKKE har har fått lov til å være med.

Anonymkode: cd9b3...717

Ok, sikkert riktig å gjøre, men jeg ser det ikke som min oppgave å melde fra om alt ulovlig jeg ser, om det ikke er ting som er til plage eller skade for noen. Og særlig ikke når det gjelder en ting som jeg tidligere har takket ja til selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Xtra skrev:

Ok, sikkert riktig å gjøre, men jeg ser det ikke som min oppgave å melde fra om alt ulovlig jeg ser, om det ikke er ting som er til plage eller skade for noen. Og særlig ikke når det gjelder en ting som jeg tidligere har takket ja til selv.

du driver vel heller ikke utested i byen gjør du det? :) hadde du gjort det hadde du brydd deg ganske mye. https://www.telen.no/notodden/notodden/skjenket-etter-stengetid/s/2-2.3402-1.7156881

Anonymkode: cd9b3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulovlig alkoholomsetning regnes som ganske alvorlig.

Anonymkode: c2f73...888

Det kan så være, men for min del skal folk bare holde på. Jeg bryr meg ikke om slikt. Moralen min ble betydelig senket da jeg var ute i rusmiljøet og gjorde mer ulovlige ting enn det der. Er lovlydig nå da, men jeg går ikke rundt og ser stygt på folk som gjør ulovlige ting så lenge de ikke skader andre økonomisk, fysisk eller psykisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Glitter skrev:

Det kan så være, men for min del skal folk bare holde på. Jeg bryr meg ikke om slikt. Moralen min ble betydelig senket da jeg var ute i rusmiljøet og gjorde mer ulovlige ting enn det der. Er lovlydig nå da, men jeg går ikke rundt og ser stygt på folk som gjør ulovlige ting så lenge de ikke skader andre økonomisk, fysisk eller psykisk. 

det er jo nettopp det de gjør mht andre som driver servering.

Anonymkode: cd9b3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er jo nettopp det de gjør mht andre som driver servering.

Anonymkode: cd9b3...717

Det er jo etter stengetid og som oftest folk som selv jobber i utelivsbransjen som er med på dette. I hvert fall de tilfeller jeg vet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glitter skrev:

Det kan så være, men for min del skal folk bare holde på. Jeg bryr meg ikke om slikt. 

Sier mest om din moral.

Anonymkode: c2f73...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier mest om din moral.

Anonymkode: c2f73...888

Det kan så være. Jeg har ikke behov for å sitte på moralens høye hest når det gjelder enkelte områder. :) JEG bryter ikke loven lenger og det er godt nok for meg. Så får andre feie for egen dør og ta konsekvensene hvis de blir tatt. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Glitter skrev:

Det er jo etter stengetid og som oftest folk som selv jobber i utelivsbransjen som er med på dette. I hvert fall de tilfeller jeg vet om. 

det er ikke alltid tilfelle. jeg bare nevner det fordi slik oppførsel kan være med på å kjøre andre utesteder i grøfta. men alt virker til å være greit for folk så lenge det ikke angår dem selv ;) 

Anonymkode: cd9b3...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke alltid tilfelle. jeg bare nevner det fordi slik oppførsel kan være med på å kjøre andre utesteder i grøfta. men alt virker til å være greit for folk så lenge det ikke angår dem selv ;) 

Anonymkode: cd9b3...717

Tror virkelig ikke det er en problemstilling i min by i hvert fall. Her har utestedene godt godt i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...