Gå til innhold

Er dette voksen mobbing-utestengelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts her. Måten de gjør det på er at de tar oppgjøret, stenger kassa og selger drikke for innkjøpsprisen. Så eieren av utestedet tjener ihvertfall ikke på salget etter stengetid. Det er kun ment som en etterfest for de ansatte og venner. Barsjefen er som regel med selv eller godkjenner hvert nachspiel. Det foregår ellers egentlig ganske åpenlyst med både lys og musikk utover natten..og de har jo kamera. Det er i en relativt stor by. Så tror rett og slett ikke politiet prioriterer dette.

Og ja, det ville føltes tarvelig å tyste på vennene mine bare fordi jeg ikke fikk bli med på festen.

Sist det skjedde, fikk alle jeg var med bli med på etterspillet utenom meg og to kompiser. Da hadde vi sittet der en liten gruppe på 7 stk nesten hele kvelden. Da syns jeg det blir ekstra påfallende og jeg klarer ikke å la være å ta det personlig. På samme måte som i barn/ungdommen. Hvorfor er det slik at sånn utestengning blit kalt skjult mobbing på barneskolen, men er helt ok når man er voksne?

Vet jeg høres teit og sytete ut her, men deler bare mine innerste tanker og følelser anonymt her. Ville aldri turt å dele disse tankene ute.

Anonymkode: 5a713...b9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobbet en gang på ett sånt sted, det var kun ansatte og andre i utelivsbransjen som var med. Kassa ble stengt, og øl var kjøpt inn på butikken og omsatt for kostpris, som igjen gikk til å kjøpe inn mer øl. Lukket selskap og ingen som tjente noen ting. Kan ikke forstå at det kan være ulovlig.  

Anonymkode: 9264e...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Måten de gjør det på er at de tar oppgjøret, stenger kassa og selger drikke for innkjøpsprisen.

Ikke lov å selge alkohol til mindre enn innkjøpspris med tillegg av normal avanse.

Anonymkode: c2f73...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2019 den 5.44, AnonymBruker skrev:

Sist det skjedde, fikk alle jeg var med bli med på etterspillet utenom meg og to kompiser. Da hadde vi sittet der en liten gruppe på 7 stk nesten hele kvelden. Da syns jeg det blir ekstra påfallende og jeg klarer ikke å la være å ta det personlig. På samme måte som i barn/ungdommen.

Anonymkode: 5a713...b9d

Ble to av dere bedt om å gå, mens resten fikk bli sittende? Rar måte å gjøre det på, og det ville nok jeg tatt personlig også.

Ut over dette tror jeg du er preget av å ha vært utestengt/mobbet som liten. Dette er ikke det samme etter min mening, og dette er definitivt ikke mobbing. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...