Gå til innhold

Tvangsinnlagt blir pårørende varslet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Jeg fikk beskjed om at ved tvangsinnleggelse skulle pårørende ha beskjed enten fra pasient eller sykehuset mens ved frivillig var det opp til pasienten om pårørende i det hele tatt skulle få beskjed. Tror nok praksisen er ulik rundt om. 

Tror det også handler om hvorvidt en er registrert som "gift" eller "ugift", om det står i journalen din at du har samboer eller omsorg for barn eller at du bor sammen med foreldrene dine til tross for at du er voksen så er de kanskje nødt til å forsikre seg om at noen pårørende er klar over hvor du er. Men tror det stiller seg litt annerledes derso  du er tvangsinnlagt og ikke er registrert som"gift" eller med samboer eller omsorg for barn.

Anonymkode: 3f59d...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror det også handler om hvorvidt en er registrert som "gift" eller "ugift", om det står i journalen din at du har samboer eller omsorg for barn eller at du bor sammen med foreldrene dine til tross for at du er voksen så er de kanskje nødt til å forsikre seg om at noen pårørende er klar over hvor du er. Men tror det stiller seg litt annerledes derso  du er tvangsinnlagt og ikke er registrert som"gift" eller med samboer eller omsorg for barn.

Anonymkode: 3f59d...907

Da jeg ble tvangsinnlagt fikk jeg valget mellom å selv kontakte pårørende eller at sykehuset gjorde det. Da jeg ble overført DPS senere etter å ha blitt overført til frivillig ble det sendt melding til kommunen at jeg var innlagt uten at jeg i det hele tatt ante noe om det. Var større overtramp det for det fikk jeg ikke informasjon om engang. Sykehuset ga i det minste litt informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...