Gå til innhold

Hva er dette?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger blir jeg litt irritert over slikt som dette. Så lenge man ikke er mentalt tilbakestående så skjønner man forskjell på fiksjon og fakta. Noen ganger lurer jeg på om noen nyter å lulle seg inn i en fantasiverden ned vilje for å få oppmerksomhet og omsorg. Du kan bedre enn dette her, stjernestøv! Appellerer til de friske sidene i deg!

Anonymkode: b1d86...782

Noen ganger blir jeg irritert over folk som irriterer seg over andres liv og helse. Virker som om de sliter voldsomt med sjalusi siden de til stadighet har det for seg at andre får så mye oppmerksomhet og omsorg. Er slike folk veldig oppmerksomhetssyke? 

Anonymkode: ca675...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger blir jeg irritert over folk som irriterer seg over andres liv og helse. Virker som om de sliter voldsomt med sjalusi siden de til stadighet har det for seg at andre får så mye oppmerksomhet og omsorg. Er slike folk veldig oppmerksomhetssyke? 

Anonymkode: ca675...395

Næ.. hadde jeg vært oppmerksomhetssyk så hadde jeg startet en tråd med en oppkonstruert problemstilling under nick  for å få andre til å engasjere seg i tråden min. 

Men jeg har ingen behov for det. Jeg er heller ikke sjalu siden jeg får nok av både kjærlighet, omsorg og oppmerksomhet i virkeligheten. Leit med dem som ikke får det. Da er kanskje slike nettsteder fristende å bruke for å gjøre et forsøk på å få det. Hvem vet.

Anonymkode: b1d86...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fionys skrev:

Hvis du blir så påvirket av slike serier bør du kanskje unngå å se dem. God jul til deg og dine :)

Ja er ferdig med supernatural nå, sikkert et år til neste sesong kommer. Bare leser Margit Sandemo bøker nå om kveldene og der er det litt magi og romantikk. Koselig. Jo takk og god jul til deg og dine også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næ.. hadde jeg vært oppmerksomhetssyk så hadde jeg startet en tråd med en oppkonstruert problemstilling under nick  for å få andre til å engasjere seg i tråden min. 

Men jeg har ingen behov for det. Jeg er heller ikke sjalu siden jeg får nok av både kjærlighet, omsorg og oppmerksomhet i virkeligheten. Leit med dem som ikke får det. Da er kanskje slike nettsteder fristende å bruke for å gjøre et forsøk på å få det. Hvem vet.

Anonymkode: b1d86...782

Hvorfor må det handle om oppmerksomhet? Kan det ikke være det at en faktisk virkelig er bekymret? Eller så fortvilt at en trenger å lufte tankene sine, men vil unngå å lesse alt over på familie/venner? Eller at en ikke har venner og faktisk er så alene at å skrive og få tilbakemelding fra folk på nett er det nærmeste en kommer? Jeg kan liste opp enda flere grunner som ikke går på å være oppmerksomhetssyk. 

Og dessuten. Hvis ikke vi som bruker forumet til slike ting, så hadde det jo knapt vært aktivitet her. Hadde det vært å foretrekke mener du? I så fall, så er det jo bare å logge seg av. 

God jul. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næ.. hadde jeg vært oppmerksomhetssyk så hadde jeg startet en tråd med en oppkonstruert problemstilling under nick  for å få andre til å engasjere seg i tråden min. 

Men jeg har ingen behov for det. Jeg er heller ikke sjalu siden jeg får nok av både kjærlighet, omsorg og oppmerksomhet i virkeligheten. Leit med dem som ikke får det. Da er kanskje slike nettsteder fristende å bruke for å gjøre et forsøk på å få det. Hvem vet.

Anonymkode: b1d86...782

Du er opptatt av oppmerksomhetssyke tydeligvis. Sikkert ikke lett å komme seg ut av en slik tankegang, men lykke til. 

Anonymkode: ca675...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er opptatt av oppmerksomhetssyke tydeligvis. Sikkert ikke lett å komme seg ut av en slik tankegang, men lykke til. 

Anonymkode: ca675...395

lol... Du brukte jo ordet oppmerksomhetssyk selv og hintet om at jeg var det. derfor mitt svar til deg. 

Anonymkode: b1d86...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Glitter skrev:

Hvorfor må det handle om oppmerksomhet? Kan det ikke være det at en faktisk virkelig er bekymret? Eller så fortvilt at en trenger å lufte tankene sine, men vil unngå å lesse alt over på familie/venner? Eller at en ikke har venner og faktisk er så alene at å skrive og få tilbakemelding fra folk på nett er det nærmeste en kommer? Jeg kan liste opp enda flere grunner som ikke går på å være oppmerksomhetssyk. 

Og dessuten. Hvis ikke vi som bruker forumet til slike ting, så hadde det jo knapt vært aktivitet her. Hadde det vært å foretrekke mener du? I så fall, så er det jo bare å logge seg av. 

God jul. ;)

God jul til deg og. I det minste ble det litt action her etter all stillheten i det siste. 

Anonymkode: b1d86...782

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så redd jeg nå og har tatt vival og alt,lurer på hvordan det skal gå i morgen når vi skal ha gjester. Lurer på å ta tre vival da eller er det for mye? Tok jo det når jeg var hos tannlegen og ble ikke dopa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er så redd jeg nå og har tatt vival og alt,lurer på hvordan det skal gå i morgen når vi skal ha gjester. Lurer på å ta tre vival da eller er det for mye? Tok jo det når jeg var hos tannlegen og ble ikke dopa. 

HVa er du redd for?

Anonymkode: d7a2f...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HVa er du redd for?

Anonymkode: d7a2f...1c4

Egentlig alt mulig, og det ble så mye sykdom. Mine eldre foreldre er så dårlige så jeg tenker på dem,og min bror som lukter ille. Han var her i går og i dag,ville ha kaffe. Måtte lufte lenge etterpå,og han antydet at han ville på middag her i morgen men min mann nekter. Kan ikke spise i den lukten sier han, han tåler han ikke pga stygge ting han har gjort opp gjennom årene. Så da må mor min og far min ha han på middag, og de er dårlige. De lager jo middag bare for han for de er dårlige,så da får jeg dårlig samvittighet. Min bror kommer på kaffe i morgen, foreldrene mine orker selvsagt ikke nå. Det blir så mye tankespinn,og min andre bror med barn og kone kommer i morgen på kaffe. Er redd det blir for mye,men hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, stjernestøv skrev:

Egentlig alt mulig, og det ble så mye sykdom. Mine eldre foreldre er så dårlige så jeg tenker på dem,og min bror som lukter ille. Han var her i går og i dag,ville ha kaffe. Måtte lufte lenge etterpå,og han antydet at han ville på middag her i morgen men min mann nekter. Kan ikke spise i den lukten sier han, han tåler han ikke pga stygge ting han har gjort opp gjennom årene. Så da må mor min og far min ha han på middag, og de er dårlige. De lager jo middag bare for han for de er dårlige,så da får jeg dårlig samvittighet. Min bror kommer på kaffe i morgen, foreldrene mine orker selvsagt ikke nå. Det blir så mye tankespinn,og min andre bror med barn og kone kommer i morgen på kaffe. Er redd det blir for mye,men hva kan jeg gjøre?

Hva med å si at han kan komme hvis han dusjer først og tar på rene klær? 

Jeg vet om noen familier som ikke vil invitere familiemedlemmer hvis de er alkoholikere og kommer beruset. De blir nektet adgang hvis ikke de er edru. Så da fikk jeg en tanke om at det på en måte er ganske likt med situasjonen til din bror. Jeg synes at han bør få vite at han ikke er ønsket om han kommer stinkende og ureinslig til dere, men at han er velkommen om han dusjer og skifter klær først. Bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Visma skrev:

Hva med å si at han kan komme hvis han dusjer først og tar på rene klær? 

Jeg vet om noen familier som ikke vil invitere familiemedlemmer hvis de er alkoholikere og kommer beruset. De blir nektet adgang hvis ikke de er edru. Så da fikk jeg en tanke om at det på en måte er ganske likt med situasjonen til din bror. Jeg synes at han bør få vite at han ikke er ønsket om han kommer stinkende og ureinslig til dere, men at han er velkommen om han dusjer og skifter klær først. Bare en tanke. 

Han tåler ikke å høre det, tar det som kritikk og alle er ulike sa han til min far. Men det har jo ikke noe med ulikheter å gjøre men renslighet,og som sagt min mann tåler han ikke. Men jeg syns han kunne vist litt juleånd nå i julen,det kom ikke på tale at han skulle spise her sa han. Tror ikke han har rene klær nå, min mor har mast lenge på han at han må komme med klær hun skal vaske. Det er bare så ubehagelig at han plager dem med alt mulig,og nå er de dårlige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han tåler ikke å høre det, tar det som kritikk og alle er ulike sa han til min far. Men det har jo ikke noe med ulikheter å gjøre men renslighet,og som sagt min mann tåler han ikke. Men jeg syns han kunne vist litt juleånd nå i julen,det kom ikke på tale at han skulle spise her sa han. Tror ikke han har rene klær nå, min mor har mast lenge på han at han må komme med klær hun skal vaske. Det er bare så ubehagelig at han plager dem med alt mulig,og nå er de dårlige. 

Jeg synes han bør få vite at han må bidra/yte litt selv også for å kunne få. Hvis han ønsker kontakt med familien sin så bør han svelge "stoltheten" sin og gjøre det som forventes av ham. Akkurat som svogeren min måtte tørke opp før han fikk lov av svigermor å komme på besøk. Det virker nok brutalt, men det funket i alle fall der i gården. Vi ville heller ikke ha ham inn da barna våre var små, hvis han var beruset. 

Men skjønner at det er vanskelig å få gjort noe med problemet til broren din nå når han i alle år har fått lov til å være sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenker litt nå at broren din mest sannsynlig er alvorlig psykisk syk. Da blir det kanskje annerledes. Det er jo liksom ikke bare å ta seg sammen om man er alvorlig psyk. Så beklager om jeg virket streng og hard. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Visma skrev:

Men tenker litt nå at broren din mest sannsynlig er alvorlig psykisk syk. Da blir det kanskje annerledes. Det er jo liksom ikke bare å ta seg sammen om man er alvorlig psyk. Så beklager om jeg virket streng og hard. 

Det er nok noe alvorlig galt med han ja,min mor tror han har en hjerneskade men jeg tror det er noe psykisk. Han har jo vrangforestillinger og ser verden på sin måte,men jeg sliter jo også psykisk men jeg dusjer jo fordet. Men han kommer seg på jobb da, og bruker kollegaene som psykolog. Han trenger ikke psykolog for han har dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det helligdag i morgen og neste dag, da vil han sikkert komme her. Kommer vel og ringer på, da får han stå der ute. Det holder med at han kommer i kveld, vi vil være i fred de andre dagene. Og jeg strekker meg langt med tanke på psyken å ha selskap i kveld, det får holde. Jeg trodde min far skulle dø i går, han var så dårlig. Ikke rart jeg fikk angst da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...