Gå til innhold

Har dere hatt en koselig julekveld ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Da var første etappe av jula over. Vi har hatt en kjempekoselig kveld med våre til sammen 4 ungdommer i alderen 18-29.

Det er  koselig å se hvordan min samboers sønn koser seg sammen med mine 3 «barn ». Spesielt ser det ut til at de 2 guttene trives i hverandres selskap . Det gleder mitt ❤

Nå skal vi bare arrangere 2 familieselskaper til, samboers familie den ene dagen og min familie den andre dagen og deretter er det julefri 😀

Har dere kost dere i kveld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Litt annerledes julekveld, men bra. Jeg ble hjemme med sykt barn mens de andre var på juleselskap. Det ble gaveåpning etter at de andre kom hjem igjen, så det ble litt følelse av vanlig julekveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekvelden begynte bra, men etterhvert ble det nok litt for mye alkohol på enkelte. Og da blir jeg stressa og urolig. Det endte med at verten sovnet sittende ved bordet og vertinnen plutselig forkynte at nå gikk iallefall hun å la seg. Da var gaveutdelingen knapt ferdig. Nå var det mange gaver og det ble brukt lang tid på dem, men allikevel  så ble det en brå slutt på festen. Var da veldig glad jeg kunne sette meg i bilen å kjøre hjem.

Sitter igjen med følelsen av at jeg er sær og litt vanskelig og at jeg ikke passer inn. Er fortsatt urolig.  

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
28 minutter siden, Gargamel skrev:

Litt annerledes julekveld, men bra. Jeg ble hjemme med sykt barn mens de andre var på juleselskap. Det ble gaveåpning etter at de andre kom hjem igjen, så det ble litt følelse av vanlig julekveld.

Uffda, ikke noe gøy med sykdom i jula. Gid bedring til barnet ditt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, emilie321 skrev:

Julekvelden begynte bra, men etterhvert ble det nok litt for mye alkohol på enkelte. Og da blir jeg stressa og urolig. Det endte med at verten sovnet sittende ved bordet og vertinnen plutselig forkynte at nå gikk iallefall hun å la seg. Da var gaveutdelingen knapt ferdig. Nå var det mange gaver og det ble brukt lang tid på dem, men allikevel  så ble det en brå slutt på festen. Var da veldig glad jeg kunne sette meg i bilen å kjøre hjem.

Sitter igjen med følelsen av at jeg er sær og litt vanskelig og at jeg ikke passer inn. Er fortsatt urolig.  

Det høres ut som vertinnen var sliten og muligens irritert på gubben som drikker til han sovner. 

Dette har i hvert fall ikke noe med at du er sær å gjøre. 

Sov godt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Sitter igjen med følelsen av at jeg er sær og litt vanskelig og at jeg ikke passer inn.

I den situasjonen du beskrev, var det virkelig ikke du som var sær eller vanskelig.

Fortsatt god jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Da var første etappe av jula over. Vi har hatt en kjempekoselig kveld med våre til sammen 4 ungdommer i alderen 18-29.

Det er  koselig å se hvordan min samboers sønn koser seg sammen med mine 3 «barn ». Spesielt ser det ut til at de 2 guttene trives i hverandres selskap . Det gleder mitt ❤

Nå skal vi bare arrangere 2 familieselskaper til, samboers familie den ene dagen og min familie den andre dagen og deretter er det julefri 😀

Har dere kost dere i kveld ?

Det ble en uforglemmelig dag 🥰 

Anonymkode: b1a16...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

😀 Har dere kost dere i kveld ?

Både dagen og kvelden ble kjempefine. Alle var friske og blide, maten ble meget vellykket og gaveutdeøing og oppakking gikk pent og rolig for seg. Avsluttet med julesang-quiz i regi av guttungen og litt quiz fra Tørn-quiz-boka som lå under treet. Trivsel fra ende til annen. 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var en vellykket dag og jeg klarte å holde ut. Fikk en ordentlig nedtur på kvelden, men jeg klarte å holde meg gående til ungene var i seng. Det må vel være synonymt med vellykket. 

Her er det heldigvis ikke så mye alkohol at noen blir merkbart beruset. Kanskje litt når vi ikke har barna, men med barna tas det veldig rolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det høres ut som vertinnen var sliten og muligens irritert på gubben som drikker til han sovner. 

Dette har i hvert fall ikke noe med at du er sær å gjøre. 

Sov godt 🙂

Takk for støtte.

Nei, det er vel ikke jeg som er sær. Men jeg reagerer på å det blir drukket så mye, spesielt når det er barn tilstede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, laban skrev:

I den situasjonen du beskrev, var det virkelig ikke du som var sær eller vanskelig.

Fortsatt god jul!

Takk for støtte

Har aldri opplevd vedkommende som kranglete når han er beruset, men han blir såkalt "morsom".  Men det er ofte ikke spesielt morsomt for de rundt, iallefall ikke for de som er edru. Nå pleier jeg å bli urolig når jeg er rundt folk som drikker i meste laget, så det er jo ikke noe nytt. Skal legge bort de følelsene jeg hadde i natt.

Ønsker deg og en fortsatt god jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Da var første etappe av jula over. Vi har hatt en kjempekoselig kveld med våre til sammen 4 ungdommer i alderen 18-29.

Det er  koselig å se hvordan min samboers sønn koser seg sammen med mine 3 «barn ». Spesielt ser det ut til at de 2 guttene trives i hverandres selskap . Det gleder mitt ❤

Nå skal vi bare arrangere 2 familieselskaper til, samboers familie den ene dagen og min familie den andre dagen og deretter er det julefri 😀

Har dere kost dere i kveld ?

Jeg syns det var koselig at nevøen min var her, koselig med barn på julaften ❤️ Min oppmerksomhet ble mest rundt han :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfekt julepyntet hus. En haug med perfekte gaver. Julestasen på og perfekt stekt ribbe. Glade og forventningsfulle , hilsener fra venner og kjente. Men så kjente vi på denne tomheten likevel. Vi stoppet opp og gjorde noe vi sjelden gjør. Vi ba sammen til Gud om beskyttelse og velsignelse for året som kommer. Nevnte de tingene som vi synes er vanskelig og la det fra oss på en måte. Så åpnet vi gaver. Spillte spill og spiste til magen sprengtes. 

Anonymkode: aa215...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt fin og stemningsfull julekveld med 14 personer til bords fra 1 til 85. Veldig hyggelig kveld, men det er jo mye som skal gjøres, pyntes, stekes, kokes, passes på og serveres og ryddes, så det var også deilig da siste gjest takket for seg og jeg kunne slenge bena på bordet og jekke en øl :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne julaften ble annerledes enn jeg hadde planlagt. Ble hasteinnlagt på lørdag og er fortsatt på sykehuset. Men når det først ble som det ble er jeg takknemlig for at jeg har fått hjelp. Og de på sykehuset har klart å gjøre det  koselig for meg likevel. Blir sannsynligvis skrevet ut i morgen og da blir det en rolig feiring hjemme 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid ganske anspent når vi feirer jul på Vestlandet pga svigermor. Det jeg grudde meg mest til i år var kræsj mellom henne og de to veganer-ungdommene, men det gikk faktisk ganske bra. Vi hadde både pinnekjøtt og vegansk mat, og 3 ulike desserter, så alle var fornøyde med det. Men hun plumper ut med ufine kommentarer, særlig til jentene og meg, og når en går litt på nåler,  så blir vi ekstra lei oss. Ene dattera endte med domgeribukse og hettegenser pga bestemors kommentar om kjolen... Hun skiftet heldigvis tilbake til kjolen om kvelden etter at bestemor var dratt. 

Middagen gikk altså finere enn forventet,  vi tok en halvtimes pause for å rydde før desserten.  Da var vi så mette at 4 av 6 ønsket å slappe av litt før gavene. Plutselig reiste svigermor seg og kledte på seg og ville hjem. Klokka var da ca 19. Jeg ble veldig overgitt,  og fikk henne til å bli,  men kosen var over, og vi måtte rushe gjennom gavene... 

Har funnet ut at de gangene jeg slapper av og ikke er i forkant på hva som kan skje av drama,  så smerter det enormt mer når sånne ting skjer. Alle blir usikre og utrygge.

Kvelden til sist var fin. Vi hadde en juleøl hver og så på tv og pratet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Xtra skrev:

Absolutt fin og stemningsfull julekveld med 14 personer til bords fra 1 til 85. Veldig hyggelig kveld, men det er jo mye som skal gjøres, pyntes, stekes, kokes, passes på og serveres og ryddes, så det var også deilig da siste gjest takket for seg og jeg kunne slenge bena på bordet og jekke en øl :P.

Ja, det er mye å gjøre. Vi var bare oss 6 i går og også til førstedagsfrokosten i dag, men i morgen skal vi ordne til 12 stk og i overmorgen blir det også en del. 

Vi er jo i en generasjon hvor vi må ordne både for de eldre og yngre, men føler oss priveligerte som fortsatt har gamlingene blandt oss. Den eldste er 88 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
34 minutter siden, Martine skrev:

Denne julaften ble annerledes enn jeg hadde planlagt. Ble hasteinnlagt på lørdag og er fortsatt på sykehuset. Men når det først ble som det ble er jeg takknemlig for at jeg har fått hjelp. Og de på sykehuset har klart å gjøre det  koselig for meg likevel. Blir sannsynligvis skrevet ut i morgen og da blir det en rolig feiring hjemme 🙂 

God bedring 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg er alltid ganske anspent når vi feirer jul på Vestlandet pga svigermor. Det jeg grudde meg mest til i år var kræsj mellom henne og de to veganer-ungdommene, men det gikk faktisk ganske bra. Vi hadde både pinnekjøtt og vegansk mat, og 3 ulike desserter, så alle var fornøyde med det. Men hun plumper ut med ufine kommentarer, særlig til jentene og meg, og når en går litt på nåler,  så blir vi ekstra lei oss. Ene dattera endte med domgeribukse og hettegenser pga bestemors kommentar om kjolen... Hun skiftet heldigvis tilbake til kjolen om kvelden etter at bestemor var dratt. 

Middagen gikk altså finere enn forventet,  vi tok en halvtimes pause for å rydde før desserten.  Da var vi så mette at 4 av 6 ønsket å slappe av litt før gavene. Plutselig reiste svigermor seg og kledte på seg og ville hjem. Klokka var da ca 19. Jeg ble veldig overgitt,  og fikk henne til å bli,  men kosen var over, og vi måtte rushe gjennom gavene... 

Har funnet ut at de gangene jeg slapper av og ikke er i forkant på hva som kan skje av drama,  så smerter det enormt mer når sånne ting skjer. Alle blir usikre og utrygge.

Kvelden til sist var fin. Vi hadde en juleøl hver og så på tv og pratet.

Kan jeg spørre hva som ble sagt om kjolen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...